[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 01 gru 2019, 18:50

Stary Pingwin pisze:
01 gru 2019, 18:06
A może ktoś ważniejszy?
Nowogrodzka ma aż takie wpływy?
lublin42 pisze:
28 lis 2019, 12:27
Ostatnimi czasy praktycznie codziennie widzę na linii 14 szczeniaki z deskami i niedziałającą NovaMedią. 1-2 wozy dziennie. Może to tylko przypadek i trafiam na te same Jazziki, ale czy TW planuje zorganizować wymianę SIPu w tych wozach na wzór Solbusów z MZA?
Musi być ich więcej bo na 20 czy 27 też takie się kręcą.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 01 gru 2019, 18:56

Ktoś ważniejszy w komunikacji warszawskiej. TW są tylko wykonawcą usług. Jeżeli myślisz, że ktoś z tramwajów wymyślił np. ukośny ryj jazza, to jesteś w wielbłędzie.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 gru 2019, 18:56

fraktal pisze:
01 gru 2019, 16:36
MisiekK pisze:
01 gru 2019, 0:40


Tramwaje są na gwarancji - wymiana po stronie gwaranta.
A to Pesa zaoferowała firmę Novamedia, czy może jednak wybrały ją sobie TW?
Tramwaje w reżimie prawa zamówień publicznych mogą napisać SIWZ z wymaganiami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 01 gru 2019, 21:28

Nie przypominam sobie żadnego warszawskiego przetargu, który jednoznacznie określałby producenta informacji - jest po prostu lista wymagań. Z drugiej strony dość często (ale nie wiem czy i w tym przypadku) pojawia się zapis, że producent musi skonsultować wybór komponentów z zamawiającym, pytanie na ile taka konsultacja jest wiążąca (przypuśćmy, że producent chce kupić Novamedię za 100 tysięcy i to wliczył w ofertę, a kupujący w toku konsultacji życzy sobie RG za 200 - dlaczego producent miałby być stratny?).

Tak w ogóle to czy przypadkiem 99% problemów z novamedią nie bierze się z jednej, za to dość krytycznej awarii - padnięcia flasha w module CPU? Widzę co najmniej kilka rozwiązań, które powinny być w miarę trwałe i o wiele tańsze od wypieprzenia całego systemu i kupna nowego.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 gru 2019, 23:34

px33 pisze:
01 gru 2019, 21:28
Tak w ogóle to czy przypadkiem 99% problemów z novamedią nie bierze się z jednej, za to dość krytycznej awarii - padnięcia flasha w module CPU?
Jeden z wielu powodów. Tam co ma się rozsypać się rozsypuje, a co nie ma też się rozsypuje.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

SU89
Posty: 416
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 01 gru 2019, 23:36

Chyba nie ma Jazza, w którym jest w 100% sprawna Novamedia.

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 02 gru 2019, 2:11

SU89 pisze:
01 gru 2019, 23:36
Chyba nie ma Jazza, w którym jest w 100% sprawna Novamedia.
Wstałem do pracy więc napiszę. Na R2 134N żaden nie jest sprawny. Po nocy przez kurs działa potem na skutek zerowej prawie amortyzacji wszystko się rozpada i przestaje działać. Ostatnio gaśnie dość często monitor po prawej stronie plus wszystkie wyświetlacze i nic nie zrobisz zostaje twardy i modlić się by pomogło jak nie masz dech to nara zjazd.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 02 gru 2019, 9:33

Patrz, to motorniczy jest bardziej odporny od elektroniki. "Na skutek zerowej amortyzacji" nie rozpada się i wytrzymuje całą dniówkę.
miłośnik 13N

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 02 gru 2019, 11:04

Stary Pingwin pisze:
02 gru 2019, 9:33
Patrz, to motorniczy jest bardziej odporny od elektroniki. "Na skutek zerowej amortyzacji" nie rozpada się i wytrzymuje całą dniówkę.
Jak byłem na R4 to lubiłem 128N na linii 35 i skręt z JPII w Stawki. Poezja od razu test na otrzeźwienie. :D

Teraz to samo tylko że 134N i łuki/krzyżaki przy Ratuszowej ZOO.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 02 gru 2019, 11:10

Rzeczywiście jazz i Stawki to niezapomniane wrażenie.
miłośnik 13N

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 02 gru 2019, 14:59

MisiekK pisze:
01 gru 2019, 23:34
px33 pisze:
01 gru 2019, 21:28
Tak w ogóle to czy przypadkiem 99% problemów z novamedią nie bierze się z jednej, za to dość krytycznej awarii - padnięcia flasha w module CPU?
Jeden z wielu powodów. Tam co ma się rozsypać się rozsypuje, a co nie ma też się rozsypuje.
Nie wiem jak wygląda wersja dla TW, ale te sprzęty Novamedii, które miałem w łapkach były (od strony hardware'u) wykonane naprawdę fantastycznie, o poziom wyżej od innych znanych mi systemów z tamtych czasów. Chociaż pęd do tego żeby właściwie wszystko budować samemu mógł ich trochę zabić (ale pewnie nie bardziej niż niefajne relacje z pracownikami i położenie laski na wsparcie)

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 02 gru 2019, 22:32

px33 pisze:
02 gru 2019, 14:59
Nie wiem jak wygląda wersja dla TW, ale te sprzęty Novamedii, które miałem w łapkach były (od strony hardware'u) wykonane naprawdę fantastycznie, o poziom wyżej od innych znanych mi systemów z tamtych czasów.
Nie rozśmieszaj mnie.... Ale to nie jest miejsce na rozmowę o jakości sprzętu firmy NM, który wszyscy teraz wyrywają z pojazdów na potęgę.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 02 gru 2019, 23:28

Nie mówię tu o działaniu (schematów też nie mam żeby powiedzieć jak dużo jest tam błędów i niedociągnięć), ale o samym wrażeniu wizualnym i "dotykowym", które robią te sprzęty. Każde z urządzeń, które widziałem (terminal, kaseta z modułami - chyba jako jedyni zrobili to tak ładnie, switch, kilka tablic) było estetycznie wykonane, dobrze spasowane i sprawiało naprawdę dobre wrażenie. To nawet widać po zewnętrznych - Novamedia od początku miała naprawdę fajnie wykonane obudowy do ekranów bez ostrych kątów - to coś, czego RG nauczyło się chyba dopiero w zeszłym roku. Nie wiem, może wy w TW dostaliście jakąś bardziej oszczędnościową wersję?
A zdarzyło mi się widzieć system, który wygląda tak, że studenci mieliby problem żeby zaliczyć z czymś takim, a działa i jest zdaje się uważany za dość niezawodny.

No ale system to nie tylko sprzęt, to też architektura, oprogramowanie i wsparcie - i odnoszę wrażenie że to z tym (i z szeroko pojętą kulturą biznesową) był większy problem. No i rozproszona architektura jest fajna, ale bez redundancji (a przecież jest na czym!) i diagnostyki jest trochę kiepsko. I mam podejrzenie podparte zbyt małą liczbą obserwacji, że to co "PR-owo" zabiło ten system to awarie, w których dla kierowcy niby wszystko działa bo terminal startuje normalnie (tylko ciężko się do niego zalogować i nie ma linii), ale nic nie działa bo jest wypieprzony ukryty w kasecie główny komputer (bez redundancji), na którym wisi cały system bo ma bazę rozkładów i brokera.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 gru 2019, 10:56

Krzysztof_J pisze:
03 lis 2019, 22:00
Na ul. 11 Listopada zostanie przetestowane torowisko trawiaste na tłuczniu: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63017.html
Jak tam wjeżdżam, to jakbym chłopu w pole wjeżdżał. W uprawę trójpolową.
miłośnik 13N

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 16 sty 2020, 21:01

Taka miła ciekawostka, na 15 objawił się jeden z ostatnich "trzaskaczy" po NG. Wóz 1252+1251 bo o niego chodzi, został przywrócony do wyglądu historycznego włącznie z taborówkami rodem z Konstalu. Wóz prezentuje się wyśmienicie - nawet nie ma tej obrzydliwej beczki z boku. Jedynie brakuje charakterystycznych tabliczek znamionowych pomiędzy środkowymi drzwiami i wydaje mi się że one z Konstalu wychodziły w jaśniejszym odcieniu czerwieni.

ODPOWIEDZ