Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 04 gru 2019, 9:15

pawcio pisze:
04 gru 2019, 7:50
No nie w miarę szybko. 515 na Ursynów plus 415 na Rembertów straszyło do otwarcia stacji Ratusz-Arsenał. 514 czy 516 podobnie.
520 na Marszałkowskiej straszy nadal. Przynajmniej mnie straszy.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 04 gru 2019, 9:43

Yelonker pisze:
03 gru 2019, 19:14
Glonojad pisze:
03 gru 2019, 18:03
Lewoskręt Kasprzaka - Skierniewicka znika na zawsze - w jego miejscu będzie peron.

Za to moim zdaniem 103,106 i 136 muszą sie w stronę Mlynowa spotykać na Plockiej nad metrem, tylko to ma sens. Do tramwaju Mlynow dojedzie 103 i 136,startującym z petli wiec przynajmniej w teorii punktualnym.
(...) Ponadto ktoś zauważył, że nowe krańce dla E-2 (tutaj nadmienię, że ZTM tak bardzo skrywa tajemnicę zawracania na Andersa, że jest to jedyna linia, która nie otrzymała swojej własnej mapki) i 520 są wyznaczone na poczekaniu i brakuje im choćby zwykłego toi-toia - przy placu Defilad da się go jeszcze postawić, chociaż zaburzy on walory artystyczne tego i tak nieszczególnie pięknego, acz reprezentatywnego miejsca, natomiast koło krańca na MRA byłoby to przy samym przystanku niewykonalne, więc wówczas to można równie dobrze korzystać z toalety w metrze.
W ogóle tak eksponowane miejsca jak rejon placu Bankowego czy Centrum nie powinny robić za pętle autobusowe czy parkingi. Skoro 520 w proponowanym wariancie i tak musi pokonać lewoskręt Marszałkowska, al. Jerozolimskie to może krańcować na Dworcu Centralnym (np. w miejscu po 227).

Natomiast 102 w takim układzie jest już zupełnie zbędne.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 04 gru 2019, 9:45

Dantte pisze:
04 gru 2019, 9:15
pawcio pisze:
04 gru 2019, 7:50
No nie w miarę szybko. 515 na Ursynów plus 415 na Rembertów straszyło do otwarcia stacji Ratusz-Arsenał. 514 czy 516 podobnie.
520 na Marszałkowskiej straszy nadal. Przynajmniej mnie straszy.
Ja mam wrażenie ze na przełomie pierwszej i drugiej kadencji HGW była zgoda na mocne zmiany, a konsultacje społeczne miały za zadanie komunikować dlaczego tak a nie inaczej.
Co miało też swoje negatywne konsekwencje, bo miałem wrażenie SISKOM wtedy rządził miastem i najlepiej by było by wszędzie były drogi szybkiego ruchu.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 gru 2019, 12:25

fik pisze:
03 gru 2019, 19:27
aaa pisze:
03 gru 2019, 19:23
Spodziewałem się przekroczenia masy krytycznej i uznania M2 za poważnego gracza (a nie jak dotychczas: knypka donikąd), czyli podpięcia Żwirek pod Daszyńskiego, jedynki na Okęcie, zrobienia z 202 siekiery (a nie: co 20' w międzyszczycie), uporządkowania pseudo-dowozówek na Saskiej Kępie.
To nie jest moje drugie konto, gdyby ktoś pytał. :D
Jako, że - za pawciem- nie wierzę w informacje niezaprzeczone, Twoja deklaracja dała mi do myślenia,.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 gru 2019, 12:32

Yelonker pisze:
03 gru 2019, 19:14
Glonojad pisze:
03 gru 2019, 18:03
Lewoskręt Kasprzaka - Skierniewicka znika na zawsze - w jego miejscu będzie peron.

Za to moim zdaniem 103,106 i 136 muszą sie w stronę Mlynowa spotykać na Plockiej nad metrem, tylko to ma sens. Do tramwaju Mlynow dojedzie 103 i 136,startującym z petli wiec przynajmniej w teorii punktualnym.
Kurczę, szkoda, bo niestety oznacza to również, że nie będzie albo wygodnej przesiadki z metra, albo wspólnego przystanku na Metrze Płocka, jak również ze 105 nie będzie się dało przesiąść na 106 (choć ja to w ogóle duet 102-105 akurat lubiłem, bo na Grzybowską dało się dojechać z dalszych odległości bez użycia metra, które przy bliskości metra i braku powiązania tych ciągów jest raczej konkurencją niż pomocą, tylko wymieniłbym 102 na to lepsze 102, czyli aktualne 202).
Moment, wspólny przystanek oznacza wygodną przesiadkę. 102 na Grzybowskiej było do kitu niezależnie od tego, skąd z Pragi by nie jechało, przyjazd po odjeździe z Młynowa nie był niczym niezwykłym. W tym kontekście 106 będzie lepsze, a i dobrze, że z Powiśla na górę będzie sensowna linia (lepsza, niż 105), natomiast punktualność wciaż będzie raczej taka sobie - bo Tamka.

Generalnie można by się było zastanowić, aby 136 robiło kryterium Wolska - Skierniewicka - Kasprzaka w stronę Ursynowa (żeby mieć sensowny przystanek przy Szpitalu Wolskim razem z np. 178) a 103 i 106 stawały razem ze 136 na północnym wylocie skrzyżowania Płocka/Kasprzaka (wspólny przystanek ze 136 przez Kasprzaka). Na zapewnienie przesiadki 105-106 pomysłu nie mam, chyba że faktycznie kryterium Siedmiogrodzka - Karolkowa - Prosta - Towarowa - Grzybowska zrobimy, tylko to jednak rozwala ideę sensownej linii lokalnej na Siedmiogrodzkiej i możemy ją od razu na ciąg Płocka - Kasprzaka przekierować. Tylko wówczas ZP Rogalińska zostaje docelowo bez obsługi innej, niż pół 136 - bo zakładam, że nie po to powstaje tramwaj na Kasprzaka, żeby cokolwiek z pary 10/11 zostało na Skierniewickiej...). Co prawda jest to bezpośrednia strefa dojscia do M2 (i to tramwajowe 400 m, a nie metrowskie 1000) no ale młodzież mamy roszczeniową...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 gru 2019, 13:48

Autobus Czerwon pisze:
03 gru 2019, 21:26
ashir pisze:
03 gru 2019, 20:17
Nie szczegół, wiesz jakie płacze były, że teraz muszą się wlec do Śródmieścia 160? :D
Szczerze mówiąc, mam wrażenie że gdyby zabrano 160 jeden przystanek (np. Reszotarskiej) i zmieniono numer na 560 lub inny czerwony, to płaczów by nie było xd
Rzeszotarska by płakała, że nie ma bezpośredniego autobusu na Derby i do Centrum.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 gru 2019, 14:35

Schematy komunikacji na Rynku Kolejowym sugerują, że 106 pojedzie z oberkiem przez Plocka :)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 04 gru 2019, 16:55

Glonojad pisze:
04 gru 2019, 14:35
Schematy komunikacji na Rynku Kolejowym sugerują, że 106 pojedzie z oberkiem przez Plocka :)
Tak, ale w jedną stronę to se może jeździć, daje to tylko tyle (a może w sumie aż tyle), że da radę zrobić wspólny przystanek na Płockiej przed skrzyżowaniem z Wolską i mieć wygodniejsze przesiadki.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 04 gru 2019, 17:00

Glonojad pisze:
04 gru 2019, 14:35
Schematy komunikacji na Rynku Kolejowym sugerują, że 106 pojedzie z oberkiem przez Plocka :)
No, na stronie ZTM w wykazie też jest w stronę Młynowa: Skierniewicka – Kasprzaka – Płocka, w drugą się tak nie da, musiałoby jechać Płocka - Kasprzaka - Karolkowa - Grzybowska, z pominięciem Rogalińskiej.

A swoją drogą to chyba politycznie dobrze wyszło (nie wiem czy specjalnie), że te plany zostały opublikowane równolegle z informacją o cięciach, to wszyscy się skupią głównie na nich, a nie na zmianach po M2 :)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 gru 2019, 17:08

W drugą stronę nie potrzeba wspólnego przystanku przy metrze.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 04 gru 2019, 17:08

mb112 pisze:
04 gru 2019, 17:00
Glonojad pisze:
04 gru 2019, 14:35
Schematy komunikacji na Rynku Kolejowym sugerują, że 106 pojedzie z oberkiem przez Plocka :)
No, na stronie ZTM w wykazie też jest w stronę Młynowa: Skierniewicka – Kasprzaka – Płocka, w drugą się tak nie da, musiałoby jechać Płocka - Kasprzaka - Karolkowa - Grzybowska, z pominięciem Rogalińskiej.

A swoją drogą to chyba politycznie dobrze wyszło (nie wiem czy specjalnie), że te plany zostały opublikowane równolegle z informacją o cięciach, to wszyscy się skupią głównie na nich, a nie na zmianach po M2 :)
Przecież to tak samo dotyczy M2 jak wszystkie inne plany skracania.
pawcio pisze:
04 gru 2019, 17:08
W drugą stronę nie potrzeba wspólnego przystanku przy metrze.
Może i nie potrzeba, ale fajnie by było jakby dało się przesiąść ze 105 albo, patrząc dalej w przyszłość, tramwajów na Kasprzaka żeby dojechać na Grzybowską.

BTW, czy autobusy nie miały być przekierowane z Ciołka na Księcia Janusza? 184 puszczone przez Ciołka daje jednak dużo mniej atrakcyjną przesiadkę na M2 niż przez Księcia Janusza.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 gru 2019, 17:33

Lukas pisze:
03 gru 2019, 13:11
Skrócone kursy 105 będą chyba nadmiarem szczęścia. Po otwarciu metra mieszkańcy Odolan którzy nie chcą tłoczyć się jak sardynki w autobusach będa mieli do dyspozycji 13 i 27 z CM Wolskiego do Płockiej gdzie będa mogli przebierać w miejscach siedzących.
Bliska Wola czy zachodnie okolice Ordona także?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Jelcz4755
Posty: 126
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 04 gru 2019, 18:25

A 105 nie może robić pętli ulicznej przez Wronią lub Żelazną? Z obowiązkowym buspasem od Ronda Daszyńskiego do Grzybowskiej. Czy ZTM planuje postoje dla 105 na Rondzie Daszyńskiego?

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 gru 2019, 19:04

Jelcz4755 pisze:
04 gru 2019, 18:25
A 105 nie może robić pętli ulicznej przez Wronią lub Żelazną? Z obowiązkowym buspasem od Ronda Daszyńskiego do Grzybowskiej. Czy ZTM planuje postoje dla 105 na Rondzie Daszyńskiego?
Nie. Postoje będą na Górczewskiej i Cm. Wolskim. Na Daszyniaku tylko symboliczne tak jak teraz. Zwróćcie uwagę, że kursy skrócone z Cm. Wolskiego będą tylko rano.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 04 gru 2019, 19:08

Jelcz4755 pisze:
04 gru 2019, 18:25
A 105 nie może robić pętli ulicznej przez Wronią lub Żelazną? Z obowiązkowym buspasem od Ronda Daszyńskiego do Grzybowskiej. Czy ZTM planuje postoje dla 105 na Rondzie Daszyńskiego?
Wronia średnio nadaje się na przejazd autobusów co kilka chwil.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ