O grzaniu i niegrzaniu

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 04 gru 2019, 17:32

Mam kilka pytań do ogrzewania w Swingach:
1) Czy motorniczy ma możliwość zmiany mocy grzania, czy tylko opcję włącz/wyłącz?
2) Czy motorniczy ma informację o temperaturze panującej w części pasażerskiej?
Pytam dlatego, że wczoraj rano (ok. 7:30) w wagonie 3294 na linii 41 ogrzewanie działało zdecydowanie za mocno, termometr w moim telefonie pokazywał 22 stopnie. Zakładając, że pomiar był zawyżony (raczej na pewno był), to myślę że mogło być gdzieś ok. 15-17 (na zewnątrz w tym czasie było ok. 0, czyli różnica według mnie zdecydowanie za duża).

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 04 gru 2019, 21:42

Motorniczy ma możliwość regulacji ogrzewania jak również ma podgląd temperatury na wagonie. Najniższą jaką może ustawić to 15⁰C. Poza tym jeśli niedługo wcześniej wyjechał z zakładu to ogrzewanie działa z maksymalną mocą do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury i niejednokrotnie na wagonie wydaje się być gorąco a komputer pokazuje np. 12⁰C bo ciepło jeszcze nie dotarło do termostatów, których w Swingach jest kilka.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 04 gru 2019, 22:18

drobert pisze:
04 gru 2019, 21:42
Motorniczy ma możliwość regulacji ogrzewania jak również ma podgląd temperatury na wagonie. Najniższą jaką może ustawić to 15⁰C. Poza tym jeśli niedługo wcześniej wyjechał z zakładu to ogrzewanie działa z maksymalną mocą do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury i niejednokrotnie na wagonie wydaje się być gorąco a komputer pokazuje np. 12⁰C bo ciepło jeszcze nie dotarło do termostatów, których w Swingach jest kilka.
Wtedy to ten wagon już od około dwóch godzin był na mieście, więc ciepło raczej na pewno zdążyło już dotrzeć do termostatów. I nie da się ustawić niższej temperatury niż 15⁰C ? Przy takich temperaturach, jak obecnie to myślę, że spokojnie wystarczyłoby ok. 10⁰C.

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 05 gru 2019, 3:15

Krzysztof_J pisze:
04 gru 2019, 22:18
drobert pisze:
04 gru 2019, 21:42
Motorniczy ma możliwość regulacji ogrzewania jak również ma podgląd temperatury na wagonie. Najniższą jaką może ustawić to 15⁰C. Poza tym jeśli niedługo wcześniej wyjechał z zakładu to ogrzewanie działa z maksymalną mocą do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury i niejednokrotnie na wagonie wydaje się być gorąco a komputer pokazuje np. 12⁰C bo ciepło jeszcze nie dotarło do termostatów, których w Swingach jest kilka.
Wtedy to ten wagon już od około dwóch godzin był na mieście, więc ciepło raczej na pewno zdążyło już dotrzeć do termostatów. I nie da się ustawić niższej temperatury niż 15⁰C ? Przy takich temperaturach, jak obecnie to myślę, że spokojnie wystarczyłoby ok. 10⁰C.
Nie da się.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 05 gru 2019, 11:53

Ostatnio jak mi Swing przy ustawieniu minimum 15 przegrzewał salonke dla pasażerów to wyłączyłem klimatyzatory pozostawiając tylko nagrzewnice dolne i było ok wtedy. Często klimatyzatory walą za gorącym powietrzem od góry stąd taki efekt. Że mimo pokazywania 17 czy 16 na pokładzie odczuwalna jest około 21.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 sty 2020, 21:09

Dlaczego w swingach jest gorąco w drugim członie a w trzecim i czwartym mega zimno? To wyglada na powtarzalne, więc obstawiam wadę fabryczną. Chyba że to jak kiedyś w ikarusach za przegubem...
ŁK

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1510
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 07 sty 2020, 22:06

Bo znakomity tabor z pesy ma takie doskonale czujniki temperatury.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 sty 2020, 22:15

I czujniki w kolejnych członach są gorsze? Czy jest jeden? Bo gdyby były takie same, to by nie działały losowo chyba :/
ŁK

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 07 sty 2020, 23:46

beni pisze:
05 gru 2019, 11:53
Ostatnio jak mi Swing przy ustawieniu minimum 15 przegrzewał salonke dla pasażerów to wyłączyłem klimatyzatory pozostawiając tylko nagrzewnice dolne i było ok wtedy.
Akurat klimatyzatory w tym okresie nie działają - ich wyłączenie niewiele zmienia.
Kelly pisze:
07 sty 2020, 22:06
Bo znakomity tabor z pesy ma takie doskonale czujniki temperatury.
Raczej średnio udane oprogramowanie. Trzymanie się tzw. krzywej komfortu, gdy jest to oparte na dachowych urządzeniach klimatyzacyjno-nagrzewających walących prawie +40st z górnych kratek.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 08 sty 2020, 8:30

MisiekK pisze:
07 sty 2020, 23:46
beni pisze:
05 gru 2019, 11:53
Ostatnio jak mi Swing przy ustawieniu minimum 15 przegrzewał salonke dla pasażerów to wyłączyłem klimatyzatory pozostawiając tylko nagrzewnice dolne i było ok wtedy.
Akurat klimatyzatory w tym okresie nie działają - ich wyłączenie niewiele zmienia.
Jak nie jak tak no ale Misio wie lepiej.

Klimatyzator czy tam urządzenie chłodząco grzewcze.
W lato chłodzi w zimie grzeje. Nawet na PIXI jest ikona czy klimatyzator grzeje czy chłodzi. Więc jak wyłącze klimatyzatory na dachu to nie grzeją salonu. Można też na odwrót. Nagrzewnice wyłączyć i zostawić tylko klimatyzatory.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 09 sty 2020, 0:38

MisiekK pisze:
07 sty 2020, 23:46
Jak nie jak tak no ale Misio wie lepiej.
To pisz, że nagrzewnice wyłączasz, a nie klimatyzatory. HVAC ma 2 moduły. Klimatyzator tylko chłodzi. Grzeje nagrzewnica.
BTW - potem jakiś pasażer napisze, że mu było w głowę zimno, szybka kontrola rejestratora i bat po kostkach, bo nagrzewanie motorowy wyłączył.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 09 sty 2020, 14:51

Łukasz pisze:
07 sty 2020, 21:09
Dlaczego w swingach jest gorąco w drugim członie a w trzecim i czwartym mega zimno? To wyglada na powtarzalne, więc obstawiam wadę fabryczną. Chyba że to jak kiedyś w ikarusach za przegubem...
W lecie podobnie jest z chłodzeniem. W członach B i D są klimatyzatory na dachu i one tłoczą powietrze do środka i najwięcej tłoczą gdzie mają najbliżej. W skrajne i środkowy człon powietrze idzie poprzez kanały, które jak widać nie dają rady z równomiernym rozprowadzaniem powietrza.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 09 sty 2020, 23:38

drobert pisze:
09 sty 2020, 14:51
W lecie podobnie jest z chłodzeniem. W członach B i D są klimatyzatory na dachu i one tłoczą powietrze do środka i najwięcej tłoczą gdzie mają najbliżej. W skrajne i środkowy człon powietrze idzie poprzez kanały, które jak widać nie dają rady z równomiernym rozprowadzaniem powietrza.
Swingi mają źle wykonane rozprowadzenia. Kanał wzdłuż pudła jest od spodu w pełni otwarty co powoduje, że największa ilość powietrza jest wtłaczana od razu w miejscu wyjścia z kanału urządzenia zamiast rozprowadzać po całej długości kanałów.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 10 sty 2020, 19:48

Przecież one niedługo będą miały 10 lat.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 13 sty 2020, 22:33

fluger pisze:
10 sty 2020, 19:48
Przecież one niedługo będą miały 10 lat.
Przejeździły 10 lat, to kolejne 20 tak przejeżdżą.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

ODPOWIEDZ