Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Jelcz4755
Posty: 126
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 04 gru 2019, 19:19

Kleszczu pisze:
04 gru 2019, 19:08
Wronia średnio nadaje się na przejazd autobusów co kilka chwil.
A na Żelaznej są za duże korki? Chociaż to raczej przed Jerozolimskimi.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 gru 2019, 20:03

Teraz stoi i do Prostej, ale jest budowa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Markosek
Posty: 157
Rejestracja: 20 gru 2011, 23:31

Post autor: Markosek » 04 gru 2019, 20:44

Czy zespoły przystankowe "Jana Olbrachta" i "Ciołka" łączą się w "M. Księcia Janusza", czy jakieś zmiany będą w porównaniu do układu sprzed budowy?
M1 M2
1 4 18 25 35
109 128 136 154 171 186 190 222504 523

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 04 gru 2019, 23:12

Nie przypuszczam, żeby miał wracać dawny przystanek Ciołka na Górczewskiej. Nie wiem, jak będą się nazywać przystanki na Ciołka, ale pewnie też Metro Księcia Janusza (dla 197 i 201 w obie strony dwa z rzędu), żeby móc mówić o wygodnej przesiadce. Wygodniej dla Fortu Bema i Nowego Bemowa byłoby, jakby autobusy jeździły przez Księcia Janusza, a na Deotymy była sensowna oferta, ale okazuje się że te nie tak dawno zbudowane przystanki ostatecznie spotka marny los i wrócimy do dawnej sytuacji, w której jest jeden ciąg w poprzek Koła i jest nim ulica Ciołka.

Jelcz4755
Posty: 126
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 05 gru 2019, 0:21

Najwygodniej to byłoby gdyby 201 robił pętle uliczną Ciołka - Metro - Księcia Janusza.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 gru 2019, 15:49

Wronia się nie nadaje do autobusu co kilka min? A miało tam krańcować 105f (lub następca), 255, 178, 504 - przecież tego jest multum. I rzeczywiście pętla by się przydała, mogłyby nawet dojść kolejne autobusy (np. 517, 127 wraz z buspasem na al. Prymasa).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 05 gru 2019, 18:14

517 być może dostanie pętlę z trzema peronami, ale nie w tej części miasta :lol: Żenada.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 gru 2019, 18:28

127 do MRD zamiast do Centrum zdecydowanie byłoby przydatne.
Ale generalnie to nie wyobrażam sobie gdzie na tej Wroniej miałaby być pętla na tyle linii, tam między Łucką a Prostą może można by wywalić trochę miejsc parkingowych ale to może ze 3 przeguby na 105 by się tam zmieściły i tyle, nie wiem gdzie niby pozostałe linie, między Grzybowską a Łucką to w ogóle jest po jednym pasie i tyle.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 gru 2019, 18:29

Co żenada?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 05 gru 2019, 20:35

Może po remoncie dw. Zachodniego powstaną pętle dla autobusów z prawdziwego zdarzenia. :-k I to po obu stronach.
Czy dobrze zauważyłem szlaban na dworcu na przystanku 717? :-k
Trochę szok.
Można by tam sporo linii krańcować.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 gru 2019, 22:07

Na Zachodnim upchniesz maksymalnie jedną linię. Peron dla 182 jest notorycznie zastawiony przez przewoźników którzy nie wjeżdżają na dworzec. Żak tak oszczędza kasę i czas, że nawet na górę nie wjeżdżają tylko wypuszczają pasażerów na przystanku na Jerozolimskich a potem ludzie chodzą po jezdni po swoje bagaże!

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 05 gru 2019, 22:13

No zrobią taki drugi centralny, a b.....l. jest tam taki teraz jak na Ukrainie.
Żeby nie było mam fajnych kolegów z Ukrainy.
Aż się prosi o zbudowanie zatok dla MZA.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 gru 2019, 22:15

Nie zrobią bo nie ma miejsca.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 05 gru 2019, 23:58

Dworzec PKS ma być ponoć zburzony, to może cywilizacja dotrze również i na resztę tak zwanego dworca autobusowego przestanie przypominać komis pojazdów z demoludów, a zacznie wyglądać jak porządny dworzec autobusowy. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że w liczącej pięć razy mniej mieszkańców od aglomeracji warszawskiej Czarnogórze, kraju byłej Jugosławii, zastanawianoby się, co to za parking, bo na pewno nie dworzec autobusowy - nie będzie przesadą powiedzieć, że tam praktycznie każde niewielkie miasteczko ma budynek z zadaszonymi miejscami postojowymi, ogrzewaną poczekalnią i kasami biletowymi, w których kupisz bilet na dowolny z realizowanych przez najróżniejszych prywatnych przewoźników kursów.

A pętle w istocie mają być po obu stronach, po północnej stronie ma powstać też piętrowy parking. Dobrze by jeszcze było jakby przypomniano sobie, że do takiego miejsca fajnie dojechać niekoniecznie tłukąc się osiedlowymi uliczkami i zbudowano nową Prądzyńskiego oraz ciąg Krzyżanowskiego-Tunelowa. Chociaż może takie rzeczy jak pętle autobusowe to jak na inwestycje PKP PLK nadmiar szczęścia, podziemny tramwaj, połączenie z peronem 8 i uczynienie, by Zachodni był faktycznie zachodni zamiast wyglądać jak żywcem wyjęty ze Związku Radzieckiego to i tak epokowe osiągnięcia.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 sty 2020, 22:23

UD Wola pisze:Trwają organizowane przez Zarząd Transportu Miejskiego konsultacje społeczne dotyczące zmian w układzie komunikacyjnym po otwarciu stacji metra: Księcia Janusza, Młynów i Płocka. Dzielnica ma szereg wątpliwości związanych z proponowanymi rozwiązaniami. Najbardziej kontrowersyjne są propozycje dotyczące skrócenia linii 102, 105, 171 oraz 520.

Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił projekt zmian w układzie komunikacyjnym po otwarciu stacji metra: Księcia Janusza, Młynów i Płocka. Obecnie trwają konsultacje społeczne w tej sprawie. W ich ramach mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi na adres mailowy konsultacje@ztm.waw.pl. W przyszłym roku odbędzie się również sześć spotkań: na Woli, Bemowie i Śródmieściu. Opinie będą zbierane do 9 lutego 2020 r.

Już teraz do Urzędu Dzielnicy Wola wpływają liczne skargi mieszkańców. W związku z tym Dzielnica przesłała do Zarządu Transportu Miejskiego swoje uwagi do zaproponowanego projektu zmian. – Najbardziej kontrowersyjne są propozycje dotyczące skrócenia linii 102, 105, 171 oraz 520. Każda z tych linii pełni bardzo ważną funkcję w układzie komunikacyjnym Woli, a ich skrócenie znaczenie pogorszy jakość transportu publicznego w tej części Warszawy – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola. – Jest to doskonale widoczne na przykładzie linii 105. Pasażerowie jadący w stronę centrum miasta będą musieli przesiadać się do metra, by przejechać nim dwie stacje, a następnie znowu zmienić środek transportu. Uważam, że obecna sytuacja, kiedy niektóre autobusy tej linii jeżdżą na trasie os. Górczewska – Browarna jest rozwiązaniem optymalnym. W związku z tym zwracam się z prośbą o pozostawienie kursów, które docierałyby do pętli Browarna – dodaje.

Z kolei wycofanie linii 171 radykalnie pogorszy połączenie Woli z Powiślem, Torwarem i Stadionem Miejskim Legii Warszawa im. Marszałka J. Piłsudskiego. Z kolei na ul. Koźmińskiej jest szkoła dla osób niedowidzących, z usług której korzysta wielu mieszkańców Woli i Bemowa. Natomiast linie 520 i 102 zapewniają wygodne połączenie z prawobrzeżną stroną Warszawy. – Układ transportu publicznego na Woli powinien być dostosowany do rzeczywistych potrzeb mieszkańców. Atrakcyjne połączenia autobusowe i tramwajowe, które będą współgrać z nowymi stacjami metra zwiększą popularność transportu publicznego – mówi burmistrz Strzałkowski.

Źródło: https://wola.waw.pl/2019/12/19/wola-zgl ... miejskiej/
Ach to cudowne bronienie linii przez całe miasto typu 102...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ