Przetargi na obsługę linii - 2010-2021
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Powinni powołać aglomerację Warszawską i jednego aglomeracyjnego samorządowego przewoźnika z własnymi pojazdami, to by takich cyrków nie było.
I tworzyć sobie patologię na podobieństwo MPK & ZTM Kielce?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Info z otwarcia ofert na obsługę elek w rejonie Wieliszewa.
https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... fert-2.pdf
Wystartował tylko PKS Polonus, zaoferował głównie autobusy Volvo 7700 Hybrid i Karsan Atak.
https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... fert-2.pdf
Wystartował tylko PKS Polonus, zaoferował głównie autobusy Volvo 7700 Hybrid i Karsan Atak.
Kto sprzedaje hybrydowe Volva z 2011 roku?
Na Autoline są takie na przykład: https://autoline.com/-/sale/city-buses/ ... 5601220200
I chyba w sumie innych nie będzie
Jak się te 4,96 ma do budżetu?alojz pisze:Info z otwarcia ofert na obsługę elek w rejonie Wieliszewa.
https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... fert-2.pdf
Wystartował tylko PKS Polonus, zaoferował głównie autobusy Volvo 7700 Hybrid i Karsan Atak.
ZTM wycenił usługę na niecałe 4,53 zł/km brutto
To w ogóle są ceny z pogranicza opłacalności chyba... a gdzie utrzymanie i zysk firmy... Jak na takiej elce zrobisz 200 km dziennie, to nawet po 2zl czystego zysku jest to 400 zł, a 12h pracy kierowców to jakies 300. Koszmarny rynek.
ŁK
A brałeś pod uwagę wpływy z biletów dla przewoźnika? Pamiętasz za jaką kwotę kiedyś jeździł Polonus na tych liniach? Teraz ceny poszybowały ostro w górę, z różnych powodów, ale jednym z powodów jest brak konkurencji. Przewoźnicy już nie rywalizują między sobą, a dogadują się kto, gdzie i z kim wystartuje. Jednocześnie podwyższone wymagania sprawiają, że są małe szanse na pojawienie się nowego gracza.
Fakt, nie brałem, ale nie wiem, ile jest wpływów z jednorazowych. A na pewno spory procent (obstawiam jakies 60) jeździ na kartach miejskich,ashir pisze:A brałeś pod uwagę wpływy z biletów dla przewoźnika? Pamiętasz za jaką kwotę kiedyś jeździł Polonus na tych liniach?
ŁK
Są jeszcze bilety miesięczne. I twoje wyliczenia są z dupy co do tego ile osób jeździ na biletach ZTM czy ile kilometrów robi autobus na linii lokalnej. Wygląda to przeróżnie i zależy od specyfiki danej gminy i/lub linii. Na liniach wieliszewskich już kiedyś Polonus wygrał ze stawką 2,10 zł (albo 2,12 zł) za wzkm. Oferta Stalko różniła się o 2 grosze i została uznana za rażąco niską cenę, natomiast oferta Polonusa nie, bo przewoźnik to tłumaczył wysokimi wpływami ze sprzedaży biletów na tych liniach, a tylko Polonus był w stanie to stwierdzić, bo wtedy obsługiwał te linie.
Większość wyliczeń a priori jest z dupy, niemniej się je robi, ale fachowcy tacy jak Ty mogą to uzupełnić. Nie chodzi o wyliczenia co do złotówki, tylko o ogólny rząd.
ŁK
I jak chcesz to liczyć, jak nawet nie podzieliłeś linii lokalnych na miejskie i wiejskie?
Wszystko się da policzyć. Ale widocznie nie jesteś analitykiem biznesowym. Ja też nie jestem.
ŁK