A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Krzysiek_S
Posty: 5083
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 09 sty 2020, 14:44

Ciekawe kiedy dodadzą przystanki PKP Gocławek dla 514 i 520. Bo, że kiedyś dodadzą to jestem prawie pewny. Za dwa lata peron będzie bezpośrednio pod wiaduktami.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 09 sty 2020, 21:39

Przede wszystkim 402 powinno dostać bo to jest absurd aby południowe rejony z obu brzegów Warszawy nie miały nawet przesiadki. Nie mówiąc już o bezpośrednim połączeniu. I nawet jakieś gówniane trzysta po moście południowym nic tu nie zmieni. Absurdem też jest lokalizacja pętli 188. Przesiadki 402 w 188 mocno by ułatwiły podróże. Pewnie nielicznym pasażerom w tej relacji ale jednak...

Krzysiek_S
Posty: 5083
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 10 sty 2020, 1:20

Sorry z rozpędu zapomniałem o 402. Oczywiście też tam powinno stawać. Co do 3xx widzę pewną szansę - na razie małą, żeby to było od razu 1xx[chociaż ZTM nadal oficjalnie i nieoficjalnie mówi o 319]. Powiedzmy 101 [ale numer sprawa drugorzędna] musi mieć jednak pętlę zaraz po dojechaniu do lk 7. Jakaś zatoka np. w Falenicy. Bo główny sens tej linii to dowóz od kolei przez nowy most do metra jak i tramwaju w tym pośrednio do mordoru oraz jako połączenie międzydzielnicowe w obie strony. W Wawrze tez są miejsca pracy i to co raz liczniejsze.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 sty 2020, 11:22

sprinter pisze:
09 sty 2020, 14:29
Yelonker pisze:
07 sty 2020, 16:30
Nie, który? Kanał Gocławski?
Tak. 520 i 525 też.
Chyba już naprawdę nie ma co udawać, że te linie są w jakikolwiek sposób przyspieszone... Tym bardziej jeśli kiedyś jeszcze dojdą PKP Gocławek, tak jak piszecie.
No to wtedy 520 będzie pomijać Królewską, Hożą, Torwar i Wał Miedzyszyński - no faktycznie super przyspieszona linia. Prawie jak schyłkowe 410, które o ile pamiętam pomijało Białowiejską i Kocjana-bocznicę.
Tym bardziej że skoro Kanał Gocławski i tak już teraz niektóre linie zwykłe pomijają "z przyczyn technicznych" to w sumie tak samo można potraktować Torwar i Wał Miedzyszyński. A Hoża i Królewska to są w samym centrum, więc ich pomijanie jest nieco głupie, tym bardziej, że linii zwykłych nie ma tam wiele (są tramwaje, wiadomo, ale jadą Marszałkowską długi odcinek tylko na wprost).

Krzysiek_S
Posty: 5083
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 10 sty 2020, 12:29

mb112 pisze:
10 sty 2020, 11:22
sprinter pisze:
09 sty 2020, 14:29
Tak. 520 i 525 też.
Chyba już naprawdę nie ma co udawać, że te linie są w jakikolwiek sposób przyspieszone... Tym bardziej jeśli kiedyś jeszcze dojdą PKP Gocławek, tak jak piszecie.
No to wtedy 520 będzie pomijać Królewską, Hożą, Torwar i Wał Miedzyszyński - no faktycznie super przyspieszona linia. Prawie jak schyłkowe 410, które o ile pamiętam pomijało Białowiejską i Kocjana-bocznicę.
Tym bardziej że skoro Kanał Gocławski i tak już teraz niektóre linie zwykłe pomijają "z przyczyn technicznych" to w sumie tak samo można potraktować Torwar i Wał Miedzyszyński. A Hoża i Królewska to są w samym centrum, więc ich pomijanie jest nieco głupie, tym bardziej, że linii zwykłych nie ma tam wiele (są tramwaje, wiadomo, ale jadą Marszałkowską długi odcinek tylko na wprost).
520 może skrócą do Centrum to wtedy Królewska będzie nie po trasie.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 10 sty 2020, 14:26

Dopominają się o Nowoursynowską dla 401, 402, 503:
https://bip.warszawa.pl/NR/exeres/1FF97 ... meless.htm

Pozdrawiam
Łukasz

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 10 sty 2020, 15:39

mb112 pisze:
10 sty 2020, 11:22
sprinter pisze:
09 sty 2020, 14:29
Tak. 520 i 525 też.
Chyba już naprawdę nie ma co udawać, że te linie są w jakikolwiek sposób przyspieszone... Tym bardziej jeśli kiedyś jeszcze dojdą PKP Gocławek, tak jak piszecie.
No to wtedy 520 będzie pomijać Królewską, Hożą, Torwar i Wał Miedzyszyński - no faktycznie super przyspieszona linia. Prawie jak schyłkowe 410, które o ile pamiętam pomijało Białowiejską i Kocjana-bocznicę.
Tym bardziej że skoro Kanał Gocławski i tak już teraz niektóre linie zwykłe pomijają "z przyczyn technicznych" to w sumie tak samo można potraktować Torwar i Wał Miedzyszyński. A Hoża i Królewska to są w samym centrum, więc ich pomijanie jest nieco głupie, tym bardziej, że linii zwykłych nie ma tam wiele (są tramwaje, wiadomo, ale jadą Marszałkowską długi odcinek tylko na wprost).
Kanał Gocławski jest omijany z przyczyn technicznych przez wszystkie linie jadące w stronę Wiatracznej, nie wrócisz na pas na prosto po zaliczeniu tego przystanku.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 sty 2020, 15:51

mb112 pisze:
10 sty 2020, 11:22
Tym bardziej że skoro Kanał Gocławski i tak już teraz niektóre linie zwykłe pomijają "z przyczyn technicznych" to w sumie tak samo można potraktować Torwar i Wał Miedzyszyński.
A ja przy tym jestem ciekawy, co by takiego się fizycznie stało, gdyby jednak uruchomiono ten Torwar i Wał dla wybranych pięćsetek po ich uzwykleniu. Gdyby umieszczono stosowny komunikat na stronie i powieszono tarczki oraz rozkłady na przystankach. Most by się zawalił pod ciężarem kilku autobusów czekających na swą kolej? :twisted:

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 sty 2020, 18:15

michael112 pisze:
10 sty 2020, 15:51
mb112 pisze:
10 sty 2020, 11:22
Tym bardziej że skoro Kanał Gocławski i tak już teraz niektóre linie zwykłe pomijają "z przyczyn technicznych" to w sumie tak samo można potraktować Torwar i Wał Miedzyszyński.
A ja przy tym jestem ciekawy, co by takiego się fizycznie stało, gdyby jednak uruchomiono ten Torwar i Wał dla wybranych pięćsetek po ich uzwykleniu. Gdyby umieszczono stosowny komunikat na stronie i powieszono tarczki oraz rozkłady na przystankach. Most by się zawalił pod ciężarem kilku autobusów czekających na swą kolej? :twisted:
Nic by się nie stało, to tylko fanaberia pawcia. Co niby teraz się nie zdarza kumulacja autobusów linii zwykłych na tych przystankach? Normalnie by poczekały w kolejce, jeden za drugim. Przecież ZTM i tak się tym nie przejmuje. Szwedzka 01 i Dw. Wileński 04 też były przeciążone do tego stopnia, że zdarzały się problemy z blokowaniem skrzyżowania lub sąsiednich pasów. Dla ZTMu nie było też problemem krańcowanie Z20 na Metro Targówek Mieszkaniowy czy L47 na Szczecińskiej. W pierwszym przypadku, żeby nie zablokować całej zatoki autobusy robiły 3 kółka na pusto (w tym 2 jako PT) po obwodnicy, a w drugim przypadku autobus blokował całkowicie ulicę przez 10 minut postoju. Serio, uważam, że jak będą postulaty dodania Torwaru dla linii przyśpieszonych to i ZTM bez problemu doda ten przystanek.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 sty 2020, 20:18

Porównywanie lokalnej uliczki w Sulejówka z Trasą Łazienkowską to dość brawurowo szarża.
Na dzień dobry kojejka autobusów do Torwaru zablokuje wyjazd na most od strony północnej. Już widzę entuzjazm inżyniera ruchu na takie rzeczy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 10 sty 2020, 20:36

Nie ten kaliber. Myślę, że jednak potoki rzędu kilkudziesięciu tysięcy wymagają znacznych nakładów intelektualnych w zarządzaniu.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 sty 2020, 20:57

pawcio pisze:
10 sty 2020, 20:18
Porównywanie lokalnej uliczki w Sulejówka z Trasą Łazienkowską to dość brawurowo szarża.
Na dzień dobry kojejka autobusów do Torwaru zablokuje wyjazd na most od strony północnej. Już widzę entuzjazm inżyniera ruchu na takie rzeczy.
Dlaczego wybrałeś najwygodniejszy i nieadekwatny przykład? Zacząłem post od niegdyś nadmiaru kursów na Szwedzkiej 01 i Dw. Wileńskim 04. Może skomentujesz blokowanie skrzyżowania, stawanie równoległe i blokowanie pasa w oczekiwaniu na zwolnienie zatoki w celu wypuszczenia wcześniejszych autobusów albo stawanie na trzeciego na łuku i odjeżdżanie z przystanku bez ponownego zatrzymania. Mam uwierzyć, że na Torwarze i Wale Miedzeszyńskim nie zdarza się, że 2 autobusy stają na raz, chociaż nie mieszczą się w pełni? Bo na Grochowskiej widziałem to wielokrotnie. W pierwszym autobusie z przodu brakowało już chodnika, a w drugim na końcu pojazdu wysiadało na barierki.
PS. A od kiedy nawet lokalną drogę o szerokości autobusu można blokować przez 10 minut co pół godziny? Dlaczego już po 5 dniach była nagła zmiana krańca? Czy zaszły jakieś nieprzewidziane okoliczności czy w ZTMie po prostu dał ktoś ciała? Poniósł chociaż ktoś za to konsekwencje?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 sty 2020, 22:19

Szwedzkiej nie miałem okazji obejrzeć, Wileńskiego od dawna też. Wiem natomiast co się dzieje przy Saskiej, Rozbracie czy Marszałkowskiej, więc nietrudno mi sobie wyobrazić co by było przy Torwarze z krawędzią o połowę krótszą.
A co do L47, to nie jestem przekonany czy problem był w ZTM czy może jednak w tamtejszym Urzędzie Miasta.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 10 sty 2020, 23:27

ashir pisze: Szwedzka 01 i Dw. Wileński 04 też były przeciążone do tego stopnia, że zdarzały się problemy z blokowaniem skrzyżowania lub sąsiednich pasów.
Przeciążone to one nie były, tylko wchodzi kwestia nieregularności kursów. Jak na Dojazdową 01 wpadnie 4x189, a za nim 187 to też powiesz że przystanek jest przeciążony i należy je stamtąd wycofać? Jak po zatrzymaniu jedzie 10 tramwajów pod rząd też? Przecież to absurd.
ashir pisze:Przecież ZTM i tak się tym nie przejmuje. W pierwszym przypadku, żeby nie zablokować całej zatoki autobusy robiły 3 kółka na pusto (w tym 2 jako PT) po obwodnicy
To co piszesz się wyklucza. Najpierw "ZTM się nie przejmuje" po czym podajesz przykłady na to...że się przejmuje :) i wprowadza rozwiązania żeby takich sytuacji unikać. Na marginesie, jak Twoim zdaniem powinna być rozwiązana kwestia postojów dla Z20, oczywiście z zachowaniem odpowiednich funkcji tej linii?
ashir pisze:Może skomentujesz blokowanie skrzyżowania, stawanie równoległe i blokowanie pasa w oczekiwaniu na zwolnienie zatoki w celu wypuszczenia wcześniejszych autobusów albo stawanie na trzeciego na łuku i odjeżdżanie z przystanku bez ponownego zatrzymania.
ashir pisze:Nic by się nie stało, to tylko fanaberia pawcia
Tu nawet nie muszę nic dodawać, bo sam sobie odpowiedziałeś ale wyobraź sobie co byś pisał gdyby Dw. Wileński miał krawędź pod jeden autobus a nie pod trzy.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 11 sty 2020, 4:01

Emyl pisze:
10 sty 2020, 20:36
Nie ten kaliber. Myślę, że jednak potoki rzędu kilkudziesięciu tysięcy wymagają znacznych nakładów intelektualnych w zarządzaniu.
O to to to i w tym sęk.
Popieram, aż chciałoby się żeby na chwilę były lajki na tym forum.
No może na chwilę 8-)
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

ODPOWIEDZ