Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 19 gru 2019, 21:45

Mamy katalog identyfikacji wizualnej
Ciekawe jak to się ma do tych grafik o zmianach z okazji otwarcia zachodniego odcinka M2.
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 gru 2019, 22:01

I do ogólnego burdelu wizualnego z samą literką ( t ) na czele. Wstyd.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 19 gru 2019, 22:18

A komuś się podobają te psy jamniki?
Chyba tylko mnie.
Zawsze ich nazywałem przegubowce jak skręcały w biegu.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 13 sty 2020, 11:17

Nowy przetarg MZA na autobusy CNG i LNG.
Dostawa 2021.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

wincenty
Posty: 1310
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 13 sty 2020, 14:48

Nordyk110 pisze:
13 sty 2020, 11:17
Nowy przetarg MZA na autobusy CNG i LNG.
Dostawa 2021.
Ano jest:
https://www.mza.waw.pl/spolka-mza/przet ... 9-nt-ab-19
Na bogato:
40 solo CNG i 30 przegubów CNG w 2021 r. plus opcja na dalsze 30 przegubów CNG
90 przegubów LNG w 2022 r.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 13 sty 2020, 16:32

wincenty pisze:
13 sty 2020, 14:48
Nordyk110 pisze:
13 sty 2020, 11:17
Nowy przetarg MZA na autobusy CNG i LNG.
Dostawa 2021.
Ano jest:
https://www.mza.waw.pl/spolka-mza/przet ... 9-nt-ab-19
Na bogato:
40 solo CNG i 30 przegubów CNG w 2020 r.
90 przegubów LNG w 2021 r.
Wydaje mi się że to (wraz z elektrycznymi) powinno dać nam poziom 100% autobusów z klimatyzacją, nie licząc linii typu "L", pojazdów zabytkowych i linii MPP. I to raczej już po pierwszym etapie.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 13 sty 2020, 20:46

Żeby tylko wnętrze nie mało takiego samego układu jak w nowych solarisach arrivy, bo mi zupełnie nie pasuje.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 13 sty 2020, 23:14

Kto teraz w ogóle produkuje autobusy z napędem LNG? Solbus się już zwinął...
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 14 sty 2020, 4:24

Daniel_FCB pisze:
13 sty 2020, 23:14
Kto teraz w ogóle produkuje autobusy z napędem LNG? Solbus się już zwinął...
Akurat przystosowanie autobusu do napędu LNG nie jest jakimś wielkim wyczynem biorąc pod uwagę fakt że na dostawę będzie prawie 2 lata. Zapewne będzie jak z Solbusem. Kupią gotowe instalacje i nieco zmodyfikują pojazdy w celu jej montażu.
Aby tylko Scania nie wygrała - widząc jak głośne są gazowce Michalczewskiego i te nowe śmieciarki, można stwierdzić że Scania jest dekadę do tyłu w porównaniu do innych producentów.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 14 sty 2020, 9:18

Chciałbym, żeby inni producenci osiągneli poziom bezawaryjności Scanii Michalczewskiego. Może i głośne, ale jeździ i nie klęka. Początkowe problemy wynikały z jakości montażu, nagminnie sypały się czujniki np. otwartej klapy z tyłu, co oznaczało, że część drzwi nie działala i wozu nie dawało się odpalić. Niestety, składane były w Polsce, szwedzka jakość została za morzem. Gdy poprawiono niedoróbki, to poważniejsze, unieruchamiające pojazd problemy zniknęły. A i tych niepoważnych nie jest dużo. Niestety, Solaris jest w tej kwestii daleko z tyłu. A mam wrażenie, że hałas jest mało istotny w porównaniu z zawodnością sprzętu.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 sty 2020, 9:43

Ikarusy z serii 52/53 jeździły, a Ty o hałasie. Fakt, że to już kilka lat temu, ale...
ŁK

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 14 sty 2020, 9:48

Szeregowy_Równoległy pisze:
14 sty 2020, 9:18
Chciałbym, żeby inni producenci osiągneli poziom bezawaryjności Scanii Michalczewskiego. Może i głośne, ale jeździ i nie klęka. Początkowe problemy wynikały z jakości montażu, nagminnie sypały się czujniki np. otwartej klapy z tyłu, co oznaczało, że część drzwi nie działala i wozu nie dawało się odpalić. Niestety, składane były w Polsce, szwedzka jakość została za morzem. Gdy poprawiono niedoróbki, to poważniejsze, unieruchamiające pojazd problemy zniknęły. A i tych niepoważnych nie jest dużo. Niestety, Solaris jest w tej kwestii daleko z tyłu. A mam wrażenie, że hałas jest mało istotny w porównaniu z zawodnością sprzętu.
Zależy z jakiej perspektywy patrzysz, z perspektywy pasażera, jeżeli te awarie nie są zbyt częste (na przykład jedna awaria na 1 000 lub na 5 000 przejazdów), to moim zdaniem ważniejszy jest poziom głośności bo jest w każdym przejeździe.
Chociaż mnie strasznie irytuje taki świst w gazowcach Solarisa po puszczeniu gazu.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 14 sty 2020, 10:28

Łukasz pisze:
14 sty 2020, 9:43
Ikarusy z serii 52/53 jeździły, a Ty o hałasie. Fakt, że to już kilka lat temu, ale...
Tyle, że poziom hałasu w Scanii jest nieporównywalny z Ikarusem. Jest głośniej niż w np. Solarisie czy MANie, ale dalej nie uważam, żeby było nieprzyzwoicie głośno. Natomiast bardzo niska awaryjność i dopracowanie instalacji gazowej, z czym Solaris ma problem, moim zdaniem niwelują niedogodności związane z hałasem.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 14 sty 2020, 11:05

A i jeszcze pewnie autosan się zgłosi.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 sty 2020, 11:13

Ktoś wie dlaczego zamawia się i CNG, i LNG?
Ilu jest producentów pojazdów z/na LNG?

ODPOWIEDZ