Linia Sochaczewska taktem dupy nie urywa, linia pruszkowska w szczycie jest przeciążona. Inna bajka, że P7P do M2 będzie sens dowozić dopiero, gdy metro dotrze na Mory.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
Moderator: Wiliam
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
To jest najlepszy pomysł, tylko co z Dywizjonu 303 i Kazubów? I jednak wtedy uruchomić szczytowe 384 z Chomiczówki na Znaną co 10-12 min i na Olbrachta skoordynować ze 167.Bastian pisze: ↑24 sty 2020, 9:03Ja bym już teraz połączył 171 z 271, zdejmując z nich funkcję dowozówek, i uruchomił 384 z Chomiczówki do metra (na Znaną?). Ewentualnie bez tego 384, ale 171 Chomiczówka - Nowe Bemowo - Obozowa - Ciołka - Górczewska - PŚl - Człuchowska - Karolin. Przy okazji spadłyby dwie linie z zawracania przy Prymasa.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja bym 171 zostawił w wersji proponowanej przez ZTM, tylko delikatnie podciął celem wzmocnienia i poprawy trasy na Ochocie 184.
Za to nie uruchamiałbym 271, tylko 197 skierował przez Znaną, Człuchowską, Nowolazurową, Traktorzystów. Wtedy 177 Koło - Połczyńska - Gierdziejewskiego - Cierlicka - ... - Opacz; 294 PKP Włochy - Świerszcza - P7P - Orłów Piastowskich - PKP Niedźwiadek. O 220 nie piszę nawet, żeby nie otwierać puszki z Pandorą. 129 piach.
Za to nie uruchamiałbym 271, tylko 197 skierował przez Znaną, Człuchowską, Nowolazurową, Traktorzystów. Wtedy 177 Koło - Połczyńska - Gierdziejewskiego - Cierlicka - ... - Opacz; 294 PKP Włochy - Świerszcza - P7P - Orłów Piastowskich - PKP Niedźwiadek. O 220 nie piszę nawet, żeby nie otwierać puszki z Pandorą. 129 piach.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Obstaję przy likwidacji 154 i wydłużeniu 167: SIEKIERKI-SANKTUARIUM - Gwintowa - Gościniec - Bartycka - Czerniakowska - Gagarina - Spacerowa - Goworka - Puławska - Rakowiecka - al. Niepodległości - Wawelska - Grójecka - BW1920 r. - al. Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Ordona - Wolska - Redutowa - Jana Olbrachta - Górczewska - Lazurowa - Kaliskiego - STARE BEMOWO (10-12/15/20).
W zastępstwie 154 na Ochocie oraz 167 na Znanej:
1. 141: P+R AL. KRAKOWSKA - al. Krakowska - Komitetu Obrony Robotników - Żwirki i Wigury - Racławicka - .... -WITOLIN,
2. Zwiększenie częstotliwości 228 z wydłużeniem od Żwirek przez nowy odcinek Woronicza - Racjonalizacji - Konstruktorska - Suwak - Domaniewska - Bukowińska - Al. Wilanowska - METRO WILANOWSKA.
3. Zwiększenie częstotliwości 184 (wtedy bez uruchamiania 384), kosztem lekkiego podcięcia 171 do 10' w szczycie. Proponuję też zamianę ich tras w rejonie Żołnierzy Wyklętych:
a) 171: CHOMICZÓWKA – Conrada – Powstańców Śląskich – Wrocławska – Radiowa – Powstańców Śląskich – Górczewska – METRO KSIĘCIA JANUSZA (10/10/10);
b) 184: METRO MŁOCINY – Kasprowicza – al. Reymonta – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Żołnierzy Wyklętych – Wrocławska – Radiowa – Dywizjonu 303 – Obozowa – Ciołka – Górczewska – Elekcyjna – Ordona – Kasprzaka – al. Prymasa Tysiąclecia – Aleje Jerozolimskie – Grzymały-Sokołowskiego – Szczęśliwicka – BW1920 r. - Grójecka - Dickensa - SZCZĘŚLIWICE (7,5/10/10).
4. 201: NOWE BEMOWO – Piastów Śląskich – Osmańczyka – Obrońców Tobruku – Ks. Bolesława – Ks. Janusza – METRO KSIĘCIA JANUSZA – Górczewska - Ciołka – Newelska - Ks. Bolesława – Obrońców Tobruku – Osmańczyka – Piastów Śląskich – NOWE BEMOWO (10-12/15/20).
5. 271: KAROLIN – Połczyńska – Lazurowa – Człuchowska – Powstańców Śląskich – Górczewska – Jana Olbrachta – ZNANA (7,5/10/10).
6. Likwidację 255 z jednoczesnym pozostawieniem 155 na nowej trasie: RONDO DASZYŃSKIEGO - Kasprzaka - Ordona - Jana Kazimierza - Hubalczyków - Wolska - Redutowa - Jana Olbrachta - ZNANA (10-12/15/20).
Ta ostatnia propozycja spowodowałaby uatrakcyjnienie dowozu Znanej do linii kursujących Wolską (w propozycji ZTM 167 jechałoby naokoło - przez Górczewską i Elekcyjną). Dla Jana Kazimierza byłoby to ułatwienie przesiadki do większej liczby tramów na Sowińskiego zamiast konieczności wyboru Fortu Wola (10,11,26) lub Cm.Wolskiego (13,27). Nowe 155 zapewniłoby dowóz do Sowińskiego z wykorzystaniem przeciwpotoku na Jana Kazimierza oraz utrzymanie przesiadki do 194 i siedemsetek przy Forcie Wola.
W zastępstwie 154 na Ochocie oraz 167 na Znanej:
1. 141: P+R AL. KRAKOWSKA - al. Krakowska - Komitetu Obrony Robotników - Żwirki i Wigury - Racławicka - .... -WITOLIN,
2. Zwiększenie częstotliwości 228 z wydłużeniem od Żwirek przez nowy odcinek Woronicza - Racjonalizacji - Konstruktorska - Suwak - Domaniewska - Bukowińska - Al. Wilanowska - METRO WILANOWSKA.
3. Zwiększenie częstotliwości 184 (wtedy bez uruchamiania 384), kosztem lekkiego podcięcia 171 do 10' w szczycie. Proponuję też zamianę ich tras w rejonie Żołnierzy Wyklętych:
a) 171: CHOMICZÓWKA – Conrada – Powstańców Śląskich – Wrocławska – Radiowa – Powstańców Śląskich – Górczewska – METRO KSIĘCIA JANUSZA (10/10/10);
b) 184: METRO MŁOCINY – Kasprowicza – al. Reymonta – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Żołnierzy Wyklętych – Wrocławska – Radiowa – Dywizjonu 303 – Obozowa – Ciołka – Górczewska – Elekcyjna – Ordona – Kasprzaka – al. Prymasa Tysiąclecia – Aleje Jerozolimskie – Grzymały-Sokołowskiego – Szczęśliwicka – BW1920 r. - Grójecka - Dickensa - SZCZĘŚLIWICE (7,5/10/10).
4. 201: NOWE BEMOWO – Piastów Śląskich – Osmańczyka – Obrońców Tobruku – Ks. Bolesława – Ks. Janusza – METRO KSIĘCIA JANUSZA – Górczewska - Ciołka – Newelska - Ks. Bolesława – Obrońców Tobruku – Osmańczyka – Piastów Śląskich – NOWE BEMOWO (10-12/15/20).
5. 271: KAROLIN – Połczyńska – Lazurowa – Człuchowska – Powstańców Śląskich – Górczewska – Jana Olbrachta – ZNANA (7,5/10/10).
6. Likwidację 255 z jednoczesnym pozostawieniem 155 na nowej trasie: RONDO DASZYŃSKIEGO - Kasprzaka - Ordona - Jana Kazimierza - Hubalczyków - Wolska - Redutowa - Jana Olbrachta - ZNANA (10-12/15/20).
Ta ostatnia propozycja spowodowałaby uatrakcyjnienie dowozu Znanej do linii kursujących Wolską (w propozycji ZTM 167 jechałoby naokoło - przez Górczewską i Elekcyjną). Dla Jana Kazimierza byłoby to ułatwienie przesiadki do większej liczby tramów na Sowińskiego zamiast konieczności wyboru Fortu Wola (10,11,26) lub Cm.Wolskiego (13,27). Nowe 155 zapewniłoby dowóz do Sowińskiego z wykorzystaniem przeciwpotoku na Jana Kazimierza oraz utrzymanie przesiadki do 194 i siedemsetek przy Forcie Wola.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nie rozumiem, jaką ma mieć wartość dodaną wygięte i nieoferujące żadnego interesującego połączenia bezpośredniego 271 na Znanej w porównaniu z parą 167+201.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
271 będzie regularną dowozówką do metra, w przeciwieństwie do 167. W przypadku 10-12 minutowych dziur w sumarycznym rozkładzie (a właśnie przez 167 to bardzo możliwe) pojemność wozów na 201 nie będzie wystarczająca. Jeżeli po 12 minutach podjedzie 201 to więcej niż połowa osób przy MJK nie wsiądzie do autobusu.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Czyli rozwiązujesz problem z regularnością 167 poprzez wrzucenie jej w korki na Kaliskiego, prawdopodobnie najgorsze na całej jej trasie, i pozbawienie Znanej czegokolwiek poza dojazdem do metra? Mimo wszystko uważam, że to przesada, zwłaszcza że obecnie regularność 167 do specjalnie dramatycznych nie należy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Przecież napisał, że Znana ma mieć jeszcze 155 do tramwajów na Wolskiej. Tabor 201 jako dowóz Znanej do M2 też mi jakoś średnio pasuje.fik pisze: ↑28 sty 2020, 14:03Czyli rozwiązujesz problem z regularnością 167 poprzez wrzucenie jej w korki na Kaliskiego, prawdopodobnie najgorsze na całej jej trasie, i pozbawienie Znanej czegokolwiek poza dojazdem do metra? Mimo wszystko uważam, że to przesada, zwłaszcza że obecnie regularność 167 do specjalnie dramatycznych nie należy.
Rozwiązuję problem ze 154, 167 i 184, a można to zrobić przy pomocy wydłużenia 167. Znana miałaby nadal 129 i 155 + 271.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
129 co pół godziny na Koło i 155 z oberkiem przez pętle na cmentarzu Wolskim. No nie, to się nie trzyma kupy jako oferta dla sporego osiedla.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
155 bez oberka przez pętlę.Z Wolskiej w lewo, w Hubalczyków. 167 nadal jeździłoby Olbrachta-Redutową. A 201 trzyma się kupy jako oferta dla sporego osiedla?
Połączenie z Halą Wola będzie częstsze dzięki 271 - dla wytrwałych
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nie sądzisz chyba, że 271 będzie miało jakiś znacząco odmienny tabor.
Ostatnio, jak tam byłem, to ten manewr nie był na tym skrzyżowaniu dozwolony. Mogło się zmienić, to prawda, ale nie zmienia to faktu, że ten zygzak jest absurdalny.
Na pewno trzyma się znacznie bardziej, niż 271 robiące świński ogon; jazda ze Znanej na Nowe Bemowo przez Koło jest w miarę sensowna, jazda na Karolin przez Górce - nie. Kupy nie trzyma się przede wszystkim usuwanie jedynego połączenia międzydzielnicowego, które może i ma pewne wady, ale z pewnością w żaden sposób nie zostanie zastąpione metrem.
Dlatego uważam, że 197 powinno jeździć Strąkową i Nowolazurową, a 129 należy zakopać na wsze czasy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?