Tabor SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
Są to jednostki 14WE, od których działalność rozpoczynała SKM Warszawa.
Dziś pierwszy raz od roku chyba pojawiło się na S1 14WE
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Możliwe, bo 2x14WE są niechętnie wysyłane i pełnią rolę rezerwy. Z 8 jednostek zostały już tylko 2.
2 jednostki są od początku od 2005 roku w SKM Warszawa, reszta została sprzedana, ale istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że tymczasowo niektóre 14WE zostaną wynajęte od Industrial Division. Ale nie chce mi się sprawdzać czy teraz wszystkie 6x14WE jest do wynajęcia czy część aktualnie eksploatują Koleje Śląskie, bo wcześniej eksploatowały.
2 to właśność SKM - to co mają aktualnie dostępne.
Niedługo, od 1 lutego, prawdopodobnie będą 2 x 14WE od Industrial Division, czyli przez ponad rok sumarycznie będzie 4x14WE (w międzyczasie 107 i 108 przejdą P4).
Ogólnie wywaliło mi dzisiaj oczy z orbit - jak szczerze nienawidziłem tych składów parę lat temu, tak teraz ich wyjazd traktuję jak święto. Ale więcej niż 2 obiegi nie powinny być tym obsługiwane. Awaryjne to i konstrukcyjnie przestarzałe.
Niedługo, od 1 lutego, prawdopodobnie będą 2 x 14WE od Industrial Division, czyli przez ponad rok sumarycznie będzie 4x14WE (w międzyczasie 107 i 108 przejdą P4).
Ogólnie wywaliło mi dzisiaj oczy z orbit - jak szczerze nienawidziłem tych składów parę lat temu, tak teraz ich wyjazd traktuję jak święto. Ale więcej niż 2 obiegi nie powinny być tym obsługiwane. Awaryjne to i konstrukcyjnie przestarzałe.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Dziś znowu 107 i 108 na S1. Czy w związku z wydłużeniem S3 do Radzymina zwiększyła się liczba jednostek potrzebnych do obsługi linii SKM?
O jeden 27WE.
Na S1 mamy 2x19WE+19WE i 1x14WE+14WE, a nie długo 2x14WE+14WE w związku z wynajęciem składów od ID (i po powrocie 14WE z przeglądów). Prawdopodobnie w celu zwiększenia pojemności składów do czasów nowych EZT. Mimo wszystko 14WE to w praktyce pojemność 7 członowego nowego EZT, daje parę miejsc więcej.
Stara gwardia w natarciu Zgadza się, pomimo swoich wad są sprawdzone w swoim boju, a nie licząc przyspieszenia to najbardziej przystosowane 5B/6B do ruchu AGLO. Brakuje tylko wymiany rozruchu oporowego na impulsowy (można było swego czasu wziąść z EW60/EN57KM), żeby nie szarpało, a rozruch przebiegał płynnie z wartością 0,6 m/s2. Silnik asynchroniczny to szczyt marzeń.
Na S1 mamy 2x19WE+19WE i 1x14WE+14WE, a nie długo 2x14WE+14WE w związku z wynajęciem składów od ID (i po powrocie 14WE z przeglądów). Prawdopodobnie w celu zwiększenia pojemności składów do czasów nowych EZT. Mimo wszystko 14WE to w praktyce pojemność 7 członowego nowego EZT, daje parę miejsc więcej.
Stara gwardia w natarciu Zgadza się, pomimo swoich wad są sprawdzone w swoim boju, a nie licząc przyspieszenia to najbardziej przystosowane 5B/6B do ruchu AGLO. Brakuje tylko wymiany rozruchu oporowego na impulsowy (można było swego czasu wziąść z EW60/EN57KM), żeby nie szarpało, a rozruch przebiegał płynnie z wartością 0,6 m/s2. Silnik asynchroniczny to szczyt marzeń.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Ofertę w Nowym przetargu na pociągi dla SKM złożył Newag:
http://m.inforail.pl/chinskich-pociagow ... 21270.html
http://m.inforail.pl/chinskich-pociagow ... 21270.html
Prawie 112 mln mniej niż budżet zamawiającego to 1%?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Producent za swoje usługi chciałby otrzymać 667 928 686 zł brutto (w tym 556 821 000 zł za dostarczenie pociągów i 111 103 686 zł za usługi utrzymania). Kwota, jaką stołeczny przewoźnik zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia to 779 328 000 zł brutto.
Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/chinskich-pociagow ... 21270.html
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.