Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2020, 10:32

Starannie wybierałem ten przykład :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 lut 2020, 10:36

339 skrócone do pętli Wilanów od południa zahaczałoby o Wilanów jak 145 o Rembertów: nie baudzo.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2020, 11:03

Gdyby Piottrowi zależało na połączeniu funkcjonalnie istotnych rejonów obu dzielnic, to by nie gardłował za ważną rolą międzydzielnicową 339, które zahacza o Ursynów jeszcze taksej niż 145 ogarnia Rembertów. Niestety, kolega nie tylko jest do granic obłędu zafiksowany na podziale administracyjnym, ale jeszcze nie ma zielonego pojęcia, jakie granice ma dzielnica, w której mieszka.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 25 lut 2020, 12:28

Przypominam, że Kawęczyn-Wygoda to osiedle dzielnicy Rembertów, więc 145 jak najbardziej zahacza i ogarnia temat :)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 lut 2020, 13:20

Zauważam, że Powsin jest osiedlem dzielnicy Wilanów, więc 339 Powsin-Ursynów też byłoby ogarnięciem tematu połączenia dzielnic :term:
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 26 lut 2020, 9:48

mb112 pisze:
25 lut 2020, 9:43
Bezpośrednimi połączeniami dzielnic Wilanów i Ursynów są też linie 317*, 710, 724, 742, N50*.
Ale 710, 724 oraz 742 skręcają w kierunku Konstancina, a więc omijają Wilanów. Wilanów, jako osiedle, jako historyczne miejsce noszące tą nazwę od czasu powstania Pałacu, a nie jako dzielnicę administracyjną, obejmującą również swoim zakresem Powsin, Zawady i Kępę Latoszkową.
Sąsiedni Mokotów (jako jednostka administracyjna) obejmuje również Sielce, Sadybę, Służew, Wierzbno a nawet Siekierki i Augustówkę, ale obawiam się, że nikt, to jedzie na Sadybę, czy na Siekierki nie mówi "jadę na Mokotów". (Chyba że świeżo przyjezdny...)

W taki sam sposób autobus który jedzie przez Powsin, nie jedzie "Na Wilanów".
mb112 pisze:
25 lut 2020, 9:43
* - pas drogowy Doliny Służewieckiej od Wyścigów do Al. Wilanowskiej należy do dzielnicy Ursynów.
To, to już jest naciąganie, tym bardziej że od Doliny Służewieckiej do miejsca podpisanego na mapie "Ursynów" jest jeszcze jakiś kawałek.
KwZ pisze:
25 lut 2020, 10:36
339 skrócone do pętli Wilanów od południa zahaczałoby o Wilanów jak 145 o Rembertów: nie baudzo.
Nie wiem co ma 145 do Wilanowa i Ursynowa.
Nikt nie proponuje skracania "do pętli Wilanów", tylko, jeśli już, to "do Wilanowa". Gdzie linii nie można by było zakrańcować na Branickiego z uwagi na brak lewoskrętu z Al. Wilanowskiej w Rzeczypospolitej, chyba, że jednokierunkowe kryterium uliczne Przyczółkowa - Branickiego - Rzeczypospolitej - Al. Wilanowska. Wtedy i 323 i linię - kuriozum kursującą raz na dobę 379 można połączyć z 339 zwiększając jej obsadę. Tylko że problematyczne jest skrzyżowanie Przyczółkowa/Vogla/Branickiego.
A jak nie to pozostają pętle Stegny lub Sadyba.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lut 2020, 10:17

379 to nie jest "kuriozum" tylko linia szkolna. Widocznie szkoła rusza o ósmej (są podobno takie bezzmianowe dziwadła w Warszawie) i taki kurs doskonale jej potrzeby zaspokaja.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 lut 2020, 10:57

Piottr pisze:
26 lut 2020, 9:48
Nie wiem[,] co ma 145 do Wilanowa i Ursynowa.
fik pisze:
25 lut 2020, 10:32
Starannie wybierałem ten przykład :term:
Widać za głęboka logika tej analogii :term:

Serio, łączenie dzielnicy (bo nie osiedla...) Ursynów z nie za dużym osiedlem Wilanów bezpośrednią linią wg mnie nie ma sensu - za małe potoki, zwłaszcza jeśli na Ursynowie ma zahaczać jedynie o metro Kabaty. Tu zresztą lewoskręt E > S z al. Wilanowskiej w al. Rzeczypospolitej nie ma znaczenia, bo to jest do Miasteczka Wilanów; a Miasteczko samodzielnie też nie zapełni linii w bok, wyszłoby większe kuriozum niż 379.
A opcji z jedną przesiadką jest aż nadto.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 lut 2020, 11:00

Podsumujmy:

339 nie jest linią dla Powsina, bo jest jedyną linią, która łączy dzielnicę Wilanów z dzielnicą Ursynów, pomimo tego, że wcale tak nie jest.
Na dodatek inne linie, które łączą dzielnicę Wilanów z dzielnicą Ursynów nie łączą dzielnicy Wilanów z dzielnicą Ursynów, bo nie zahaczają o funkcjonalne centrum dzielnicy Wilanów.
Pomimo tego 339 łączy dzielnicę Wilanów z dzielnicą Ursynów, bo zahacza o funkcjonalne centrum dzielnicy Wilanów i nie ma najmniejszego znaczenia, że nie dociera w ogóle do funkcjonalnego centrum dzielnicy Ursynów.
317, które również zahacza o funkcjonalne centrum dzielnicy Wilanów i omija funkcjonalne centrum dzielnicy Ursynów, za to już nie spełnia założeń Wilanowskiej Racji Stanu.

Logiczne, a nawet funkcjonalne.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 26 lut 2020, 12:41

KwZ pisze:
26 lut 2020, 10:57
fik pisze:
25 lut 2020, 10:32
Starannie wybierałem ten przykład :term:
Widać za głęboka logika tej analogii :term:
Wiesz, wykwitów elokwencji i rozbuchanej do granic możliwości kultury wypowiedzi zacytowanego nie czytuję od przynajmniej trzech lat na tym i na każdym innym forum na którym współwystępuje, tak więc zdziwiło mnie co ma wspólnego 145 z 339.

Ale nawet jeśli by brać analogię, to 145 kursuje jakieś 4 razy częściej niż 339 i w dodatku przez cały tydzień.
Co wprost dowodzi tezy, że 339 kursuje za rzadko :-)
KwZ pisze:
26 lut 2020, 10:57
Serio, łączenie dzielnicy (bo nie osiedla...) Ursynów z nie za dużym osiedlem Wilanów bezpośrednią linią wg mnie nie ma sensu - za małe potoki, zwłaszcza jeśli na Ursynowie ma zahaczać jedynie o metro Kabaty. Tu zresztą lewoskręt E > S z al. Wilanowskiej w al. Rzeczypospolitej nie ma znaczenia, bo to jest do Miasteczka Wilanów; a Miasteczko samodzielnie też nie zapełni linii w bok, wyszłoby większe kuriozum niż 379.
A opcji z jedną przesiadką jest aż nadto.
W kontekście tego, że do niedawna były to chyba jedyne sąsiednie dzielnice, które nie posiadały normalnego połączenia drogowego (aż spojrzałem po mapie i nie mam racji, bo drugą taką parą są Włochy i Ursynów, które też nie miały połączenia, do czasu przerzucenia wiaduktu Poleczki), to raczej nie sprzyjało tworzeniu par OD w tej relacji. Ale z drugiej strony, biorąc pod uwagę korek, który rano się tworzy na Orszady w kierunku Ursynowa (raz musiałem tamtędy po coś pojechać i przeżyłem zaskoczenie), jednak potok pomiędzy Miasteczkiem Wilanów a Ursynowem jest niezerowy.
Tym bardziej, że urbanizacja Ursynowa poszła już w dużo bardziej rozwiniętym kierunku niźli "osiedle-sypialnia" którym na razie jest Nowy Wilanów. Na Ursynowie są na przykład szkoły średnie, kino, kilka centów handlowych, szpital. Czyli cele podróży. Na Nowym Wilanowie mamy mieszkania czyli źródła.
Połączenie Wilanowa do metra "dołem" ma jeszcze jedną niezaprzeczalną przewagę - nie utyka w permakorku na Al. Wilanowskiej. A obecnie poprowadzone 339 w nim utyka, zaprzepaszczając tę zaletę.
Dlatego powinno się wycofać 339 z Dw. Południowego i moim zdaniem połączyć ze 130. Wtedy Twoje obawy, że samo Miasteczko Wilanów nie zapełni linii na Kabaty by jej nie dotyczyły.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 lut 2020, 14:20

Moim zdaniem można by zrobić jakoś tak:
- 339+130 ale do Powsina tylko i co 15, nie co 30;
- 519 tylko do Wilanowa co 15;
- 251 tylko do Wilanowa, co 20, skoordynowane z 710 na wspólnym odcinku (poza godzinami szczytu, gdy 710 jest co 20 to nie ma problemu, w godzinach szczytu gdy 710 jest np. 5, 15, 35, 45, to 251 mogłoby być np. 10, 30, 50.
- 164+264 EC Siekierki - Kępa Zawadowska - Kępa Okrzewska - Powsin - Kabaty co 30
- 364 jako wzmocnienie dla 164+264 na odc. Wilanów - Kępa Zawadowska co 30
Główna zaleta to skrócenie 519 i lepsze spożytkowanie części linii kiszących się w korku w Al. Wilanowskiej.

Liczba brygad. Jest:
130: 3
339: 3
251: 3
519: 8
164: 5
264: 1
ogółem: 23

Byłoby:
130: 7
251: 4
519: 6
164: 4 lub 5 (licząc na szybko wychodzi mi jakieś 53 minuty czas przejazdu więc może wystarczyłoby 4 [i pytanie czy to musi jeździć na EC Siekierki rzeczywiście...]
364: 1 lub 2 (nie wiem czy wyrobi się w jedno kółko co 60)
ogółem: 22-24 (czyli może na 0 da radę)

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 26 lut 2020, 14:23

W ten sposób połączenie Wilanów - Metro Wilanowska zostawiasz na biednym 139, aktualnie co 40min.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 lut 2020, 14:25

Wiem, ale naprawdę czy tam się opłaca ładować cokolwiek więcej w ten korek... Już chyba szybciej jest jechać np. 317 od Metra Służew.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 26 lut 2020, 14:37

mb112 pisze:
26 lut 2020, 14:20
Moim zdaniem można by zrobić jakoś tak:
- 339+130 ale do Powsina tylko i co 15, nie co 30;
Ale "do Powsina" to od której, że tak zapytam, strony? Od Kabat czy od Mokotowa?

Jeżeli od Mokotowa, to nie rozwiązuje w żaden sposób problemu połączenia pomiędzy Ursynowem a Wilanowem. A wręcz usuwa istniejące połączenie.
Jeżeli od Kabat, to zabierając 519 na co ma się ten biedny pasażer przesiąść?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 26 lut 2020, 14:45

Konied Makevski pisze:
26 lut 2020, 14:23
W ten sposób połączenie Wilanów - Metro Wilanowska zostawiasz na biednym 139, aktualnie co 40min.
251 ?.

ODPOWIEDZ