Przecież skrócił je do Wilanowa. Z obecnego trio 139+251+339 zostawił jedynie 139, niczym niewzmocnione.Krzysiek_S pisze:251 ?.Konied Makevski pisze: ↑26 lut 2020, 14:23W ten sposób połączenie Wilanów - Metro Wilanowska zostawiasz na biednym 139, aktualnie co 40min.
Co w dzielnicy Ursynów piszczy
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
-
- Posty: 5087
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Dobra nie spojrzałem
339+130 od Mokotowa, trasą 519 i zamiast niego. Wiem, nie ma w ten sposób bezpośredniej linii Kabaty-Powsin-Wilanów, ale twierdziliście wcześniej, że 339 nie cieszy się popularnością.
Można teoretycznie to dać na Kabaty zamiast do Parku Kultury, ale co tam właśnie wtedy ? 164 co 30 tylko ?
Natomiast obstawałbym naprawdę przy obcięciu liczby linii tkwiących w Al. Wilanowskiej.
Można teoretycznie to dać na Kabaty zamiast do Parku Kultury, ale co tam właśnie wtedy ? 164 co 30 tylko ?
Natomiast obstawałbym naprawdę przy obcięciu liczby linii tkwiących w Al. Wilanowskiej.
Dobra, po chwili namysłu jednak może lepiej:
130 Rakowiecka - Belwederska - Wilanów - Powsin - Kabaty co 15
164 EC Siekierki - Wilanów - Kępa Zawadowska - Kępa Okrzewska - Park Kultury co 30
a w lecie w weekendy przedłużone 519 z Wilanowa do Parku Kultury i tyle.
130 Rakowiecka - Belwederska - Wilanów - Powsin - Kabaty co 15
164 EC Siekierki - Wilanów - Kępa Zawadowska - Kępa Okrzewska - Park Kultury co 30
a w lecie w weekendy przedłużone 519 z Wilanowa do Parku Kultury i tyle.
-
- Posty: 2827
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Nie jest tak źle, ale czemu do Parku Kultury cały czas ma jechać dziadowska linia co 30 minut, na dodatek naokoło przez Kępę Okrzeską? Tam by się nadawała linia po prostu z metra Kabaty.
Nie rozumiem też czemu letnie wzmocnienie Powsinowi przysługuje tylko w weekendy (nawet w czasie wakacji).
Ewentualnie, może by tak wydłużyć 317 z Wilanowa do Kabat przez Powsin?
Nie rozumiem też czemu letnie wzmocnienie Powsinowi przysługuje tylko w weekendy (nawet w czasie wakacji).
Ewentualnie, może by tak wydłużyć 317 z Wilanowa do Kabat przez Powsin?
Tylko pytanie czy do Parku Kultury faktycznie tak masowo ktokolwiek jeździ na co dzień ?
W weekendy czy w wakacje wiadomo, że tak, ale wtedy może rzeczywiście albo osobna linia z Metra Kabaty albo wydłużenie 519, a w normalny dzień taki jak np. dzisiaj to nie podejrzewam, żeby tam były tłumy więc może wystarczy 164 co 30 (z którego w Powsinie można by było się przesiąść właśnie do 130 chociażby).
Do uszczegółowienia byłaby jeszcze kwestia tras w samym Powsinie, jak to tam najlepiej rozwiązać, żeby przesiadki były najbardziej logiczne.
W weekendy czy w wakacje wiadomo, że tak, ale wtedy może rzeczywiście albo osobna linia z Metra Kabaty albo wydłużenie 519, a w normalny dzień taki jak np. dzisiaj to nie podejrzewam, żeby tam były tłumy więc może wystarczy 164 co 30 (z którego w Powsinie można by było się przesiąść właśnie do 130 chociażby).
Do uszczegółowienia byłaby jeszcze kwestia tras w samym Powsinie, jak to tam najlepiej rozwiązać, żeby przesiadki były najbardziej logiczne.
A cóż to za herezje! Każdy budynek na MW na parterze to sklepy, usługi czy knajpy. Pracują tam sami miejscowi? Szkoły - są. Co z tego że nie średnie. Nauczycieli nie zatrudniają? Szpital - jest. No tak pewnie "trochę" mniej pacjentów jak do CO .Biura - są. Jakieś SPA pewnie... Siłownie... ch. wie co tam jeszcze. Pewnie jakieś przedszkola prywatne. Dlatego nie byłoby źle, gdyby Powsin miał bezpośrednie połączenie z Miasteczkiem. Mają już kilka linii do Wilanowa. Wystarczy, zwłaszcza że się tego skoordynować nie da. W ferie widzę po godz. 17 522 wyjeżdżające z MW, przy Wilanowskiej ci co wsiadają to już przy drzwiach stoją. Dalej jest już pewnie niekomfortowo. No więc to ni jak nie wygląda na osiedle-sypialnię.Piottr pisze: ↑26 lut 2020, 12:41Tym bardziej, że urbanizacja Ursynowa poszła już w dużo bardziej rozwiniętym kierunku niźli "osiedle-sypialnia" którym na razie jest Nowy Wilanów. Na Ursynowie są na przykład szkoły średnie, kino, kilka centów handlowych, szpital. Czyli cele podróży. Na Nowym Wilanowie mamy mieszkania czyli źródła.
Herezję odszczekuję woof, woof, bo sam niejednokrotnie korzystam z zaplecza handlowego na Nowym Wilanowie. Domyślnie przyjąłem, że są to punkty zorientowane na obsługę ludności lokalnej, ale dzięki za wyprowadzenie z błędu.TGM pisze: ↑26 lut 2020, 19:09A cóż to za herezje! Każdy budynek na MW na parterze to sklepy, usługi czy knajpy. [...] W ferie widzę po godz. 17 522 wyjeżdżające z MW, przy Wilanowskiej ci co wsiadają to już przy drzwiach stoją. Dalej jest już pewnie niekomfortowo. No więc to ni jak nie wygląda na osiedle-sypialnię.
Co tym bardziej oznacza, że taka dzielnica... powinna mieć sensowne całotygodniowe połączenie komunikacją publiczną z dzielnicą sąsiednią. Pomysł zaangażowania w tym celu linii 130 nie jest zły, tylko czy ktoś sensowny z ZTM czytuje to Forum ?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
W kontekście połączenia Wilanowa z Ursynowem to w tegorocznych planach ZMID ma budowę Ciszewskiego, więc 130 wydaje się być idealnym kandydatem do połączenia obu dzielnic. Tylko ta słaba częstotliwość...
Ze 130 zawsze istnieje obawa, że gdzieś wcześniej w korku utknie... Nawet teraz słyszałem narzeknięcie, że nie dość że raz na pół godziny, to jeszcze niepunktualnie, choć to było przy Dolnej w stronę Puławskiej gdzie tylko po Sobieskiego bus jechał . 339 Jakby jechało przez Miasteczko do metro Wilanowska to też kiepsko, bo to wychodzi wydłużony kurs 217. A to tym bardziej na krótki wóz za mało. To chyba pętla Sadyba przez Nałęczowską zostaje. Tworzy się wtedy dodatkowo połączenie Miasteczka z Wisłostradą. Kiepskie, ale zawsze coś.
-
- Posty: 4094
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Po przedłużonej Ciszewskiego, to powinna pojechać linia z Ursynowa Południowego do Wilanowa. 130 to się co najwyżej nadaje żeby pozyskać stamtąd brygady na nowe połączenie.
Tylko co może stamtąd pojechać? 239,401? Bo na nową linię bym nie liczył.Autobus Czerwon pisze: ↑26 lut 2020, 20:08Po przedłużonej Ciszewskiego, to powinna pojechać linia z Ursynowa Południowego do Wilanowa. 130 to się co najwyżej nadaje żeby pozyskać stamtąd brygady na nowe połączenie.
Równie dobrze może to być linia przekierowana od strony Wilanowa, na przykład 163, choć nie wiem, czy jej wycofywanie z głównej pętli na Wilanowie to dobry pomysł. 239 uradowałoby fanatyków spójności numeracji
Poza tym linia z Ciszewskiego może pojechać co najwyżej na Ursynów Północny, chyba, że chcemy tworzyć abstrakcję jak na 737 - dowóz do stacji metra bez zatrzymywania się przy stacji metra.
Zbaczając nieco z tematu - czemu linia 217 nie korzysta z wyremontowanej pętli na Powsinku, tylko dalej zawraca na Sarmackiej?
Poza tym linia z Ciszewskiego może pojechać co najwyżej na Ursynów Północny, chyba, że chcemy tworzyć abstrakcję jak na 737 - dowóz do stacji metra bez zatrzymywania się przy stacji metra.
Zbaczając nieco z tematu - czemu linia 217 nie korzysta z wyremontowanej pętli na Powsinku, tylko dalej zawraca na Sarmackiej?
A Wy myślicie, że o 130 do Powsina to ile razy się mówiło? Przecież 130 musiałoby i tak jechać potem do centrum. Zresztą jeździło już do Powsina ileś razy, nigdy zamiast 519 chyba.
ŁK
-
- Posty: 4094
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Najrozsądniej gdyby to była nowa linia. Zarówno 239 jak i 401 to dosyć kiepska oferta i wcale nie dużo mniej brygadożerna.Vlady pisze: ↑26 lut 2020, 20:41Tylko co może stamtąd pojechać? 239,401? Bo na nową linię bym nie liczył.Autobus Czerwon pisze: ↑26 lut 2020, 20:08Po przedłużonej Ciszewskiego, to powinna pojechać linia z Ursynowa Południowego do Wilanowa. 130 to się co najwyżej nadaje żeby pozyskać stamtąd brygady na nowe połączenie.
Jeżeli już chcemy na siłę tworzyć oszczędności kosztem dziadowskiej komunikacji, zawsze można przekierować przez Ciszewskiego i aleję Rzeczpospolitej 148 i wcale bym się nie zdziwił jak tak się stanie.
193 przez kilkanaście lat kończyło trasę na Ursynowie Południowym. Stamtąd do metra jest około 150 metrów, czyli mniej więcej tyle samo co z pętli autobusowej na Wilanowskiej do stacji.