Bezpieczeństwo w pojazdach komunikacji

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 mar 2020, 11:32

O powikłania dwa rzędy wielkości łatwiej. I jest czym ją leczyć.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 05 mar 2020, 15:55

A ja czekam, aż pierwszy kierujący autobusem zostanie zarażony tym wirusem. Życzę szczęścia służbom medycznym szukania wszystkich pasażerów, którzy jeździli z danym kierującym. Za to łatwo będzie wytypować kolejny kierujących, których trzeba będzie poddać kwarantannie. Optymistycznie licząc, niech to będzie około 150 osób (licząc wszystkich, którzy mieli styczność z tym kierującym, w jakimś tam przedziale czasu i to tylko na dyspozytorni).
Może ta sytuacja uświadomi decydentom, iż najwyższy czas w autobusach montować pełne kabiny (wzorem tych w tramwajach). Dziwi mnie, że sami jeszcze na to nie wpadli. Dzięki temu zmniejszyła by się ilość zachorowań wśród kierujących. Choć z drugiej strony, decydenci nie jeżdżą komunikacją miejską, więc skąd mogą znać nieobyczajne zachowania pasażerów, czyli rozsiewanie zarazków wokół siebie w jak największym zakresie. Zasłanianie nosa lub ust gdy kichają lub kaszlą, jest wymierającą czynnością.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 05 mar 2020, 19:36

Przecież już od dawna zamawia się autobusy z pełnymi kabinami.
Obrazek

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 mar 2020, 19:53

Koledze chyba chodzi o pełne wygrodzenie kabiny takie jak jest na przykład w MAZach, a nie o wielkość.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 05 mar 2020, 20:28

W sensie ma być nieprzeźroczyste?
Obrazek

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 mar 2020, 21:06

W obecnie eksploatowanych autobusach, zdaje się że jest spora szczelina pomiędzy górną krawędzią kabiny a sufitem. W elektrycznych SU12IV jest nawet spora szczelina pomiędzy drzwiami a ścianką tylną kabiny, ale widziałem już kilka dzielnych patentów z gazetami xd W tramwajach faktycznie czegoś takiego nie ma.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 05 mar 2020, 21:14

Autobus Czerwon pisze:
05 mar 2020, 19:53
Koledze chyba chodzi o pełne wygrodzenie kabiny takie jak jest na przykład w MAZach, a nie o wielkość.
Coś w tym stylu.
Wiliam pisze:
05 mar 2020, 20:28
W sensie ma być nieprzeźroczyste?
Chodzi o to, by była od podłogi po dach. A jakby była przeźroczysta jednostronnie, to już był by taki dodatkowy bonus.

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 mar 2020, 21:55

Generalnie, na razie nie ma doniesień o tym, żeby pracownicy transportu publicznego byli jakoś szczególnie narażeni. We Francji zachorowała co prawda pracowniczka metra, ale pracowała na peronie, czy antresoli i nie była w żaden sposób oddzielona od pasażerów. Prędzej kierowca złapie wirus od kogoś z rodziny niż od pasażerów. Oczywiście to są informacje na dziś.

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 06 mar 2020, 10:32

ZTM wymaga aby kabina była szczelna, górna krawędź kabiny może być max. 20 cm od sufitu.
Tylko co tam kabina, jak przecież wirusy i bakterie idealnie rozprowadzaja się przez system HVAC i żadna kabina tego nie zmieni.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 06 mar 2020, 17:54

A zmniejszył się w związku z sytuacją tłok w KM? Zwiększyły korki na ulicach? Możemy liczyć na jakieś dane ZTM?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 06 mar 2020, 18:22

Snake.Griffin pisze:
06 mar 2020, 10:32
ZTM wymaga aby kabina była szczelna, górna krawędź kabiny może być max. 20 cm od sufitu ...
To zdanie przeczy sobie same. Jeżeli kabina ma być szczelna, to górna krawędź ma stykać się z podsufitką. Pozostawienie odstępu między górną krawędzią kabiny, a sufitem powoduje brak jej szczelności. W większości taboru MZA, ten odstęp jest faktycznie ma może te 20 do 30 cm. Za to w Solbusach, w najszerszym miejscu jest to od 40 do 50 cm.
fraktal pisze:
05 mar 2020, 21:55
Generalnie, na razie nie ma doniesień o tym, żeby pracownicy transportu publicznego byli jakoś szczególnie narażeni ...
Maszyniści metra oraz motorniczy tramwajów faktycznie są w naszej grupie zawodowej najmniej narażeni na wszelkie zachorowania, które pochodzą od pasażerów. Najbardziej właśnie narażeni są kierowcy autobusów. Ja mam na szczęście dość silny system odpornościowy i udaje mi się zwalczyć większość tych zarazków. Ale rodzina już nie ma tego szczęścia i podłapują ode mnie te wirusy. I nie są to jednostkowe przypadki w roku, lecz dość częste przypadki. Niestety, społeczeństwo gubi gdzieś dobre wychowanie i bez skrępowania rozsiewają swoje zarazki szeroko wokół siebie. A zwrócenie im grzecznej uwagi, że mogli by zasłaniać usta (kasłając) czy nos (kichając), powoduje u nich gwałtowny skok agresji słownej (najczęściej), czasami dochodzi do wymachiwania rękami i gróźb karalnych.
fraktal pisze:
05 mar 2020, 21:55
... Oczywiście to są informacje na dziś.
I oby te dane utrzymały się po wsze czasy :)
TGM pisze:
06 mar 2020, 17:54
A zmniejszył się w związku z sytuacją tłok w KM? Zwiększyły korki na ulicach? Możemy liczyć na jakieś dane ZTM?
Jakoś nie zauważyłem zmniejszenia ilości pasażerów. Wydaje mi się, że utrzymuje się na tym samym poziomie.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1642
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 06 mar 2020, 20:29

Oglądam cztery nowe przypadki i też źle się czuję.
Trzeba się brać za robote.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 11 mar 2020, 19:27

MPK Kraków wreszcie pomyślał o tych, dzięki którym zarabiają pieniądze.
https://twitter.com/MPK_Krakow/status/1 ... 7786153985
Pomysł wart zaimplementowania w naszej komunikacji.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3212
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 11 mar 2020, 22:36

Od dzisiaj jak nocne wyjadą we Wrocławiu, to też tak będzie.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 mar 2020, 10:06

No wygląda na to, że u nas już też: https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... kacji.html

ODPOWIEDZ