Rozkłady epidemiczne

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 mar 2020, 16:27

@ashir, ja wiem tyle, o czym napisał już konri: przynajmniej na dwóch zajezdniach MZA i u jednego ajenta było tak w zeszłym tygodniu, że o ludzi - owszem było trudniej, ale się mniej więcej ogarniali - po czym przyszła informacja o wprowadzeniu rozkładów sobotnich, więc wysłano kierowców na urlopu. A teraz pewnie jak już poszli na ten urlop, to wielu nie chce przerwać. Natomiast co do TW, no to z tego co tu piszą koledzy na forum już w zeszłym tygodniu był problem z wyjazdem wielu dodatków i dzisiaj ten problem raczej się utrzymał. Może dyrektor Witek ma inne informacje.

mkm101
Posty: 992
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 25 mar 2020, 16:57

person pisze:
25 mar 2020, 11:01
Puuuustki na mieście. Choć w moim tramwaju jechało więcej osób niż powinno ;)
A w moim - o 7.55 rano ponad 50 pasażerów (zajęte wszystkie siedzące i >10 osób stojących) - a wg realbusa poprzednia brygada była w ruchu.

To są wszystko pojedyncze obserwacje i nie ma co na tej podstawie wyciągać wniosków.
Jedynie co obiektywnie można stwierdzić - to pustki w metrze (i o to nie tylko na podstawie obserwacji ale także podawanej przez miasto liczby wejść)

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 25 mar 2020, 21:22


Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 mar 2020, 21:39

No i super. Wcześniej wyłączało się silnik jak wsiadł ktoś z rowerem. Teraz będzie "nie jadę, za dużo osób w wozie". Pół biedy z autobusami ale w przypadku tramwaju będzie nieciekawie. O metrze nie wspomnę nawet bo w absurdy popadamy.
A pewnie skończy się jak zawsze, na straszeniu.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 25 mar 2020, 21:39

W świetle ostatnich wiadomości, cała dyskusja o typie rozkładów jakie mają obowiązywać aktualnie, jest bezprzedmiotowa.
Pytanie jest inne i to o wiele ciekawsze. Ile w ogóle brygad wyjedzie na miasto :?:
Jeżeli potwierdzą się prasowe i telewizyjne doniesienia, może być tak, że już dziś, a także jutro z rana zostanie położonych mnóstwo wniosków o udzieleni UnŻ.

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 26 mar 2020, 15:39

Na dodatki 122, 146, 173, 202, 702, 715 i 729 wyjechały po południu przegubowce.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 mar 2020, 1:25

Na 715 na jeden dodatek. Na drugim był MAN solówka. Ale na tej linii dziś (bo jeździłem na całce) frekwencja wahała się od 0 do 3 osób. Więc chyba takiej potrzeby nie było. :-D

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 27 mar 2020, 9:43

Dziś w tramwajach DP, ale z problemami z obsadą.

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 27 mar 2020, 11:16

reserved pisze:Na 715 na jeden dodatek. Na drugim był MAN solówka. Ale na tej linii dziś (bo jeździłem na całce) frekwencja wahała się od 0 do 3 osób. Więc chyba takiej potrzeby nie było. :-D
Rano pewnie nie było tak kolorowo i wyjechały asekuracyjnie. Dziś w miarę możliwości Ostra i Kleszczowa dały na te wczorajsze linie (+183) przeguby ale już na całkach.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 mar 2020, 11:27

Na 130 na wszystkich brygadach 2 metry naddatku. Dzięki temu 0-2 osób podróżujących jednocześnie tą linią ma dosyć komfortowe warunki podróży. :)

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 mar 2020, 11:59

Rano wiele osób jedzie na jedną godzinę i stąd może być tłok nawet przy powszednim rozkładzie. Po południu jest ogólnie pusto w autobusach.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 27 mar 2020, 12:46

W Kielcach wymyślili, że w godzinach największego obciążenia pewne brygady są dublowane. To znaczy na raz jadą dwa wozy.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 mar 2020, 13:10

W Toruniu tak samo. ;)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 mar 2020, 14:33

Takie rzeczy można robić, jak się nie zarządza jeżdżenia pełnym planem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 27 mar 2020, 21:04

ZTM pisze: Szczegółowe obserwacje i analizy napełnienia w pojazdach WTP pozwalają na elastyczne reagowanie i korekty w rozkładach – tak, aby było możliwe utrzymanie bezpiecznych odstępów między pasażerami.

Codziennie pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego w ok. 40 punktach miasta sprawdzają napełnienie autobusów i tramwajów. Zbierane są dane z bramek wejściowych metra oraz liczników pasażerów z autobusów, które są w nie wyposażone. Informacje są analizowane i na ich podstawie przygotowywane są zmiany w rozkładach jazdy.

Od poniedziałku, 30 marca, wejdą w życie korekty rozkładów dla autobusów 105, 112, 192, 509, 520, 523, 709. Zaobserwowaliśmy, że w ostatnim okresie poranny szczyt jest wcześniejszy i trwa krócej. Podobnie szczyt popołudniowy także kończy się wcześniej. Dlatego autobusy 105, 509, 520, 523, 709 swoje godziny szczytu rozpoczną wcześniej niż zwykle, bo już ok. godz. 5.00 – 5.30. Dodatkowo, rano na trasę linii 190 między CH Marki a metrem Ratusz Arsenał wyjadą dodatkowe autobusy, dzięki czemu będą podjeżdżały na przystanki co 5 minut zamiast co 7,5 minuty. Na pozostałym odcinku trasy, najmniej wykorzystywanym przez pasażerów, częstotliwość wyniesie 10 minut. Dla linii 520 i 523 wcześniej, bo ok. godz. 17.00, rozpocznie się „wygaszanie” szczytu popołudniowego.

Nie bez znaczenia jest także rosnąca absencja wśród prowadzących pojazdy, np. w piątek na porannej zmianie nie stawiło się 80 kierowców i 15 motorniczych. – Musimy tak gospodarować zasobami ludzkimi, aby jak najdłużej utrzymać jak najlepiej funkcjonującą komunikację miejską w Warszawie – mówi prezydent Rafał Trzaskowski – Dlatego konieczne są takie korekty, które pozwalają utrzymać jak największą grupę pracowników aktywnych w godzinach szczytu w dni powszednie.

Z tego powodu w soboty i święta skorygowane będą rozkłady linii 105, 112, 116, 131, 171, 179, 190, 191, 192, 409, 500, 503, 509, 520, 523, 709. Dla linii 105 nie będzie dodatkowych kursów pomiędzy Osiedlem Górczewska a rondem Daszyńskiego. Autobusy linii 112, 116, 131, 171, 179, 190, 191, 409 i 500 na wspólnym odcinku trasy oraz autobusy 503, 509, 520, 523, 709 będą jeździły co 15 minut, a 192 i 193 co 20 minut.

Natomiast od poniedziałku, w dni powszednie, autobusy linii 105 w godzinach szczytu będą jeździły co 5 minut. Pojazdy linii 112 i 192 w tzw. międzyszczycie podjadą na przystanki co 15 minut, a 523 w szczycie popołudniowym co 7,5 minuty.
Z ciekawszych: 190 co 5 minut od 5:03 (a w drugą stronę z Ordona idealne co 10 od 4:12 (!)) 709 co 10 od 4:26 (!), 509 co 5 od 5:20, 105 co 3-4 minuty 5:36-6:59 a potem co 5.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ODPOWIEDZ