Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 kwie 2020, 19:22

SławekM pisze:
24 kwie 2020, 18:57
ashir pisze:
24 kwie 2020, 18:45
Ale m.in. prezydent Warszawy już apelował o zmiany limitów w transporcie publicznym i premier wprost powiedział, że nie przewiduje zmian w tym zakresie. To co ma zrobić ZTM? Ręcznie dziergać w sieci, jak ZTM GZM? To nie ZTM ustalił, że w pojazdach może być zajęta maksymalnie połowa miejsc siedzących.
Nie wiem jak to techniczne i prawnie jest możliwe, ale może trzeba będzie sięgnąć do innych firm przewozowych? Takie Minibusy czy Stalko mają trochę wozów wolnych i może je zaprzęgnąć na niektóre linie jako wtyczki, kursy bisy...
A budżet to jest z gumy?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 24 kwie 2020, 19:33

Autobus Czerwon pisze:
24 kwie 2020, 19:22
SławekM pisze:
24 kwie 2020, 18:57


Nie wiem jak to techniczne i prawnie jest możliwe, ale może trzeba będzie sięgnąć do innych firm przewozowych? Takie Minibusy czy Stalko mają trochę wozów wolnych i może je zaprzęgnąć na niektóre linie jako wtyczki, kursy bisy...
A budżet to jest z gumy?
To się potnie co innego, po cichu. Przecież już to się dzieje...

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 kwie 2020, 19:46

I ile minibus wystawi tych autobusów, 5? To nie pokryje całości potrzeb, żeby zachować podaż zgodną z rozporządzeniem, nie mówiąc już o delikatnych stratach wizerunkowych. Obawiam się że trudno byłoby zebrać jakieś sensowne autobusy z samych okolic Warszawy.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 24 kwie 2020, 19:53

Autobus Czerwon pisze:
24 kwie 2020, 19:46
I ile minibus wystawi tych autobusów, 5? To nie pokryje całości potrzeb, żeby zachować podaż zgodną z rozporządzeniem, nie mówiąc już o delikatnych stratach wizerunkowych. Obawiam się że trudno byłoby zebrać jakieś sensowne autobusy z samych okolic Warszawy.
Coś za coś. Albo awantury w autobusach, albo pojazdy starszego typu jako BISy. I w jednym i w drugim jakieś straty wizerunkowe będą. Jedyny plus można by powiedzieć, że coś jest robione. 5 sztuk może nie dużo, ale nie chodzi przecież o dublowanie każdego kursu na każdej linii...

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 24 kwie 2020, 22:10

I w tym kontekście dobrze by było gdyby zakłady nie kasowały autobusów przegubowych z klimatyzacją lecz przez 2 lata dodatkowo utrzymały je w ruchu. I wprowadzały nowe autobusy zgodnie z zawartymi kontraktami, Budżet nie jest niestety nieskończony i z gumy.Zobaczymy jakie sposoby rozwiązania problemu przedstawi ustawodawca.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 24 kwie 2020, 22:59

We Wrocku od dawna wiedzą na których kursach trzeba dać Bisa, bo ludzie z/do pracy jadą. Do LG w razie czego to i trzy autobusy jada w ramach jednego kursu.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

SU89
Posty: 416
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 25 kwie 2020, 0:20

Na Włościańskiej stoją wycofane, w większości sprawne autobusy z 40 miejscami siedzącymi - SU15. Przy odrobinie woli możnaby je wykorzystać do zasileń. Pozostałaby jedynie kwestia kadr, ale przy dobrym rozdzieleniu zasobów myślę, że i to nie byłoby problemem.

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 kwie 2020, 0:42

vernalisadonis pisze:
24 kwie 2020, 22:59
We Wrocku od dawna wiedzą na których kursach trzeba dać Bisa, bo ludzie z/do pracy jadą. Do LG w razie czego to i trzy autobusy jada w ramach jednego kursu.
Ciekawe i fajne rozwiązanie. :) niestety raczej marne szanse, żeby w Warszawie przeszlo.

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 25 kwie 2020, 0:49

W Warszawie przecież już jest wieczorny bis na 707 z Sękocina na Pralkę.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 25 kwie 2020, 8:49

Przede wszystkim to powinno się wycofać to debilne rozporządzenie i kursować jak w zwykłe DP.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 kwie 2020, 11:43

bartoni722 pisze:
25 kwie 2020, 0:49
W Warszawie przecież już jest wieczorny bis na 707 z Sękocina na Pralkę.
Ok, ale za ten dodatkowy kurs pewnie płaci gmina ościenna. Chodziło mi raczej o linie miejskie.

Te ograniczenia raczej nie zostaną zmienione do 24.05.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 25 kwie 2020, 12:13

Widać, że z dna na dzień jest coraz więcej osób. Powinno być teraz, że co drugie krzesło można siedzieć.
Obecnie jest tak: Przegub do 16 osób, solo do 10, mały do 8.
Najśmieszniejsze jest to, że teraz pilnują i liczą pasażerów, a jak jest za dużo to i policja potrafi mandat dać. Ale jak jeszcze dwa miesiące temu autobus jechał przeładowany do granic możliwości, to każdy miał to gdzieś.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 25 kwie 2020, 12:13

Może na tym forum to jest niepopularne to co napiszę, ale te ograniczenia przyjmujące liczbę miejsc siedzących jako punkt odniesienia mają sens.
Nie popieram niektórych z ograniczeń jakie wprowadził PIS, niektóre denerwują mnie nawet bardziej niż sam koronawirus, ale ciężko byłoby zachować odległości gdyby limity były wyznaczane na innej podstawie.
Np. połowa ogólnej pojemności pojazdu oznaczałaby że w razie pełnego wykorzystania, już na starcie mamy zajęte wszystkie miejsca siedzące (brak zachowania odległości między pasażerami siedzącymi obok siebie) i ileś stojących, co do których mam obawę że nie dałoby się zachować bezpiecznej odległości.
Połowa miejsc siedzących plus ileś stojących oznacza kłótnie między pasażerami "a dlaczego pan stawia torbę na siedzeniu obok a ja nie mogę usiąść". Kto by poza tym obliczał normy pasażerów na miejscach stojących zależnie od ilości wolnej przestrzeni w danym typie autobusu i jeszcze tego pilnował?

Niestety, na chwilę obecną chyba lepszym rozwiązaniem byłoby wynająć trochę autokarów międzymiastowych i skierować je na miejskie linie (chociażby i zamiast niektórych spośród dotychczasowych jeśli brak kierowców), a do tego czasowo nie utrudniać ruchu prywatnymi samochodami (w pierwszej kolejności likwidacja opłat za parkowanie, do rozważenia również rezygnacja z niektórych buspasów).
Rząd to ewentualnie mógłby odblokować wypożyczalnie rowerów miejskich, chociaż niesie to ryzyko tego rodzaju że poprzedni wynajmujący rower mógł być nieświadomie zarażony i przenieść wirusa na kolejnych użytkowników tego roweru (tak, to samo dotyczy hulajnóg, tutaj jest pewna niekonsekwencja że rowery nie są dozwolone, natomiast hulajnogi tak).

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 kwie 2020, 12:38

Nie odniosę się do godzin szczytu, bo to inna bajka. Ale międzyszczyt to puste autobusy/tramwaje i dość spory ruch samochodów. I jeszcze sporo wolnych miejsc do parkowania. Nikt nikomu niczego nie utrudnia jak widać.
Autokary do ruchu miejskiego? I przeciskanie się wąskim przejściem obok ludzi? Oj, chyba to nie najlepszy pomysł.
I w ogóle czemu miasto to za to płacić? Od kiedy to miasto ma obowiązek zapewnić miejsce siedzące pasażerowi wraz z limitem podróżnych?
Jeszcze niedawno stało się i godzinę aby wejść do Biedronki czy innego Lidla, to co, pasażer nie może poczekać tyle na autobus? Jakoś nikt nie domagał się potrojenia liczby marketów....
Łatwo wydawać zakazy nie biorąc kompletnie odpowiedzialności za ich skutki.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 25 kwie 2020, 13:18

Paweł D. pisze:
25 kwie 2020, 12:38

Jeszcze niedawno stało się i godzinę aby wejść do Biedronki czy innego Lidla, to co, pasażer nie może poczekać tyle na autobus? Jakoś nikt nie domagał się potrojenia liczby marketów....
Tylko jest różnica między staniem do Lidla i czy Biedronki, bo jesteś w czasie prywatnym i możesz to odstać, a dojazdem do pracy na konkretną godzinę, gdzie szefa nie obchodzi że przyjechał autobus czy tramwaj z zajętą połową miejsc siedzących i musiałeś czekać godzinę.

ODPOWIEDZ