[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 gru 2019, 0:09

Na M2 widzę go regularnie na Stadionie w kierunku Ronda Daszyńskiego o jakiejś 7:40.
Obrazek

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 kwie 2020, 17:10

WTP pisze:W weekend majowy metro na trasie Młociny – Politechnika

Warszawskie metro systematycznie unowocześnia systemy odpowiadające za bezpieczeństwo ruchu. Pociągi podziemnej kolei w weekend 1-3 maja będą kursowały tylko między Młocinami a Politechniką. Zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza.

Metro Warszawskie unowocześnia system sterowania ruchem. Prace będą prowadzone przy wyłączeniu ruchu pociągów. Składy linii M1, w okresie od 1 do 3 maja, będą kursowały na skróconej trasie Młociny – Politechnika. Odcinek między placem Konstytucji a Kabatami, połączą autobusy linii zastępczej. Zostanie także zmieniony przystanek końcowy autobusów linii 710, 724 i 742, które dojadą do Wilanowa.

W metrze, w piątek (1 maja) i niedzielę (3 maja) będzie obowiązywał świąteczny rozkład jazdy, a w sobotę (2 maja) – sobotni. Na odcinku nieobsługiwanym przez metro, zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa ZM1, której autobusy będą jeździły trasą:

ZM1: METRO KABATY – al. Harcerzy Rzeczypospolitej – Rolna – al. Wilanowska – Puławska – J.P. Woronicza – al. Niepodległości – Stefana Batorego – L. Waryńskiego – rondo Jazdy Polskiej – METRO POLITECHNIKA – PL.KONSTYTUCJI – L. Waryńskiego – rondo Jazdy Polskiej – Stefana Batorego – al. Niepodległości – al. Wilanowska – przejazd przez pętlę Meto Wilanowska – al. Wilanowska – Rolna – al. Harcerzy Rzeczypospolitej – al. KEN – METRO KABATY.

Autobusy linii ZM1 będą podjeżdżały na przystanki co ok. 3-4 minuty.

Dodatkowo autobusy linii 710, 724 i 742 zostaną wycofane z pętli OS. KABATY i ulicami Ł. Drewny i Przyczółkową dojadą do pętli WILANÓW. Tu możliwa będzie przesiadka do autobusów jadących w kierunku centrum (116, 131, 180, 519). Jednocześnie zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa Z39 na trasie: OK.KABATY – al. KEN – Wąwozowa – Relaksowa – M. Rosnowskiego – S. Korbońskiego – Ł. Drewny – ANDRUTOWA.
Ciekawe ile brygad pochłonie ZM1? :)

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 kwie 2020, 19:50

W każdym autobusie po 15 osób max?
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 kwie 2020, 20:03

Nie, więcej, nawet 21-22 osoby. ;)

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 kwie 2020, 0:10

30 brygad, po połowie bierze Mobilis oraz Arriva.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 20 lis 2020, 11:28

Dyskusja przeniesiona z RiO.
fraktal pisze:
19 lis 2020, 12:11
A czemu maszyniści muszą być w pracy jak metro nie jeździ? To dziwne...
Dla maszynistów może być lepsza służba, która zawiera powiedzmy 3 godziny jazdy na sam koniec dnia, 4 godziny noclegu w firmie, i godzinę jazdy na początek dnia, i żeby maszynista dojeżdżał wtedy w normalnych transportowo godzinach, niż żeby miał kończyć o 1 w nocy na Kabatach lub o 4:30 tamże zaczynać. Inna sprawa to to, że nie wierzę, żeby wszystkie składy zjeżdżały na Kabaty, więc trzeba też zaplanować obsługę pierwszych składów zaczynających poza Kabatami (w sumie to zależy też od tego, gdzie są w ogóle stacje macierzyste w MW).
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 lis 2020, 15:40

TranslatorPS pisze:
20 lis 2020, 11:28
fraktal pisze:
19 lis 2020, 12:11
A czemu maszyniści muszą być w pracy jak metro nie jeździ? To dziwne...
Dla maszynistów może być lepsza służba, która zawiera powiedzmy 3 godziny jazdy na sam koniec dnia, 4 godziny noclegu w firmie, i godzinę jazdy na początek dnia, i żeby maszynista dojeżdżał wtedy w normalnych transportowo godzinach, niż żeby miał kończyć o 1 w nocy na Kabatach lub o 4:30 tamże zaczynać. Inna sprawa to to, że nie wierzę, żeby wszystkie składy zjeżdżały na Kabaty, więc trzeba też zaplanować obsługę pierwszych składów zaczynających poza Kabatami (w sumie to zależy też od tego, gdzie są w ogóle stacje macierzyste w MW).
Mój osobisty pogląd jest taki, że to nie jest wygodne ani dla maszynistów, którzy obsługując kursy późno w nocy i wczesnym rankiem raczej zbyt wypoczęci nie są, ani dla firmy, która "płaci" za sen. No chyba że przychodzisz do pracy na godzinę 23, śpisz do 4, a potem dopiero jeździsz. Ale to i tak jest jakoś dziwnie, bo kończyłbyś pracę przed godzinami porannego szczytu, kiedy wyjeżdża najwięcej pociągów. Dla mnie to nadal dziwne, zwłaszcza że wszyscy lub prawie wszyscy kierowcy (czyli także motorniczowie, maszyniści), kończą pracę w mało popularnych godzinach i jakoś dojeżdżają. :) Ale może rzeczywiście to specyfika pracy w metrze.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 lis 2020, 21:49

TranslatorPS pisze:
20 lis 2020, 11:28
(...)Inna sprawa to to, że nie wierzę, żeby wszystkie składy zjeżdżały na Kabaty, więc trzeba też zaplanować obsługę pierwszych składów zaczynających poza Kabatami (w sumie to zależy też od tego, gdzie są w ogóle stacje macierzyste w MW).
Stacje macierzyste? A ki to czort? :-D

Generalnie wszędzie tam, gdzie są tory odstawcze, to teoretycznie mogą nocować pociągi metra. ZTCP, na I linii (pomijając Kabaty i Młociny) pociągi się włączają planowo na stacjach Wilanowska, Politechnika i Dworzec Gdański.
Na II chyba wszystkie jeżdżą ze stacji końcowych.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 lis 2020, 22:03

I linia: Wilanowska, Politechnika, Pl. Wilsona
II linia: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Stadion Narodowy, Dw. Wileński

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 22 lis 2020, 0:34

A Stokłosy? Tam chyba też są tory odstawcze.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 lis 2020, 7:43

Nie ma, na Stokłosach jedynie można w awaryjnej sytuacji zmienić kierunek jazdy, tak jak np. na Słodowcu czy Targówku Mieszkaniowym.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 22 lis 2020, 12:40

Wolfchen pisze:
21 lis 2020, 21:49
TranslatorPS pisze:
20 lis 2020, 11:28
(...)Inna sprawa to to, że nie wierzę, żeby wszystkie składy zjeżdżały na Kabaty, więc trzeba też zaplanować obsługę pierwszych składów zaczynających poza Kabatami (w sumie to zależy też od tego, gdzie są w ogóle stacje macierzyste w MW).
Stacje macierzyste? A ki to czort? :-D
Bardzo kolejowo to potraktowałem, ale chodziło mi o stacje, gdzie są biura lub inne dyspozytury, gdzie maszyniści zaczynają i kończą służbę. Nie wierzę, żeby po prostu przychodzili na peron bez przywitania się z dyspozytorem ;)
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 22 lis 2020, 13:17

...oraz kontroli dokumentów, trzeźwości oraz umundurowania..
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 22 lis 2020, 14:48

Oczywiście, to wszystko miałem na myśli w dość pokrętny sposób pisząc "przywitanie się z dyspozytorem" :)
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 lis 2020, 18:35

OIDW, to na każdej stacji jest dyspozytor, pytanie, ile kwitów trzeba mieć, żeby wyprawiać składy na obieg ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ