Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35783
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Re: Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

Post autor: Bastian » 06 lis 2019, 0:20

Stary Pingwin pisze:
05 lis 2019, 14:23
Skarżącego ucznia nie można nazwać pasażerem, bo nie wsiadł do autobusu i nie zawarł umowy przewozu.
"Była oferta, uniemożliwiono mi zawarcie umowy na jej podstawie, wobec czego poniosłem straty."
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23607
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 lis 2019, 7:00

Rozkład jazdy jest ofertą? No to bardzo ciekawa interpretacja.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 4114
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 lis 2019, 7:37

Wyrok wskazuje, że wyinterpretowanie niewykonania umowy z powodu niewykonania kursu oznaczonego w rozkładzie nie było specjalnie trudne.

Stary Pingwin
Posty: 5212
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 lis 2019, 8:47

Jeżeli potencjalny pasażer nie dostanie się do tramwaju, bo ten jest bardzo zatłoczony, też stwierdzi,że "oferta była, ale uniemożliwiono mi zawarcie umowy"?
miłośnik 13N

Paweł D.
Posty: 4114
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 lis 2019, 9:03

Jeśli przekona sąd że było to "nienależyte wykonanie umowy przewozu", a miał już ważny bilet.....

Stary Pingwin
Posty: 5212
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 lis 2019, 9:07

Miał 3 miesięczny, co było napisane wcześniej. Paradoksalne, że ogarnięty młody człowiek pozywa przewoźników i wygrywa. Jak zabraknie przewoźników, to pozwie organizatora i ustawodawcę??
miłośnik 13N

px33
Posty: 1346
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 06 lis 2019, 9:17

Organizatora chciał pozwać, no i to byłby dużo właściwszy adresat, umowę zawiera się z organizatorem, organizator ustala rozkład i przydziela pracę. Gdyby organizator dopatrzył się winy przewoźnika, zrzuciłby odszkodowanie na niego.

Przy czym problem jest wspólny dla wszystkich usług abonamentowych z przejściowymi kłopotami. Wg tej logiki dostawca prądu przy dwugodzinnym wyłączeniu powinien pokryć koszty wypożyczenia generatora, dostawca internetu - kupienia pakietu 3g.

Paweł D.
Posty: 4114
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 lis 2019, 9:22

Stary Pingwin pisze:
06 lis 2019, 9:07
Miał 3 miesięczny, co było napisane wcześniej. Paradoksalne, że ogarnięty młody człowiek pozywa przewoźników i wygrywa. Jak zabraknie przewoźników, to pozwie organizatora i ustawodawcę??
Bo paradoksalnie jest ogarnięty, zna prawo i wie jak je zastosować :) I ma chęć (i prawo) zaistnieć.
px33 pisze:
06 lis 2019, 9:17
Organizatora chciał pozwać, no i to byłby dużo właściwszy adresat, umowę zawiera się z organizatorem, organizator ustala rozkład i przydziela pracę. Gdyby organizator dopatrzył się winy przewoźnika, zrzuciłby odszkodowanie na niego.
Może i chciał. Tylko wg mojej interpretacji nie miał zbytnich podstaw prawnych. Przepis nie przystający do obecnej rzeczywistości posługuje się terminem "przewoźnik".
px33 pisze:
06 lis 2019, 9:17
Przy czym problem jest wspólny dla wszystkich usług abonamentowych z przejściowymi kłopotami. Wg tej logiki dostawca prądu przy dwugodzinnym wyłączeniu powinien pokryć koszty wypożyczenia generatora, dostawca internetu - kupienia pakietu 3g.
I masz pełne prawo wystąpić o zadośćuczynienie. Jeśli wykażesz przed sądem że poniosłeś z tego powodu stratę, dostawca ponosi za to winę, a regulamin usługi nie wykluczył takich przypadków....

Markosek
Posty: 157
Rejestracja: 20 gru 2011, 23:31

Post autor: Markosek » 06 lis 2019, 9:22

Sprawdź swoją umowę z dostawcą prądu albo internetu. Zwykle jest w niej określone jaki czas mają na usunięcie awarii.
M1 M2
1 4 18 25 35
109 128 136 154 171 186 190 222504 523

bartoni722
Posty: 11694
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 29 cze 2020, 16:10

Jest prawomocny wyrok.


https://www.money.pl/gospodarka/autobus ... ykP1zAmPak

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ashir
Posty: 26353
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 cze 2020, 16:27

Coś ta Arriva w Warszawie ostatnio ma pod górę. ;)

ODPOWIEDZ