Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 07 lip 2020, 17:39

http://m.infobus.pl/piec-ofert-w-warsza ... 25484.html
Najkorzystniejsze oferty złożyli:
LNG Autosan na licencji Solbusa
CNG Solaris
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 lip 2020, 17:48

Czyli będzie Autosan czy Solbus? Bo jak Autosan to chyba wyprodukowano 1 sztukę wozu 18 metrowego :?:

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 07 lip 2020, 17:57

Jak wybiorą combo Autosan Solbus to się nie może dobrze skończyć...
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 lip 2020, 17:59

kajo pisze:
07 lip 2020, 17:57
Jak wybiorą combo Autosan Solbus to się nie może dobrze skończyć...
Zeby tylko Ursus pod to się nie podłączył :lol:

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 lip 2020, 18:06

Co to, Solbus wraca z zaświatów?
Jeśli to będzie technologia Autosana to jeszcze ok, ale jeśli żywcem wyjęty SM18 LNG... To trochę się boję. I lepiej żeby to Solaris kryteriami technicznymi wygrał.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 07 lip 2020, 18:09

Jurand pisze:
07 lip 2020, 17:59
kajo pisze:
07 lip 2020, 17:57
Jak wybiorą combo Autosan Solbus to się nie może dobrze skończyć...
Zeby tylko Ursus pod to się nie podłączył :lol:
Wykonywane w zakładach w Jelczu. Albo w fabryce Honkera :)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 lip 2020, 18:13

kajo pisze:
07 lip 2020, 18:09
Jurand pisze:
07 lip 2020, 17:59

Zeby tylko Ursus pod to się nie podłączył :lol:
Wykonywane w zakładach w Jelczu. Albo w fabryce Honkera :)
A pomalują i doposażą na T4 z części z kasatów :roll:

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 07 lip 2020, 18:38

zxcvbnm pisze:Co to, Solbus wraca z zaświatów?
Jeśli to będzie technologia Autosana to jeszcze ok, ale jeśli żywcem wyjęty SM18 LNG... To trochę się boję. I lepiej żeby to Solaris kryteriami technicznymi wygrał.
Jakie są właściwie doświadczenia eksploatacyjne z SM18LNG? Ktoś wie?

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 lip 2020, 18:47

kveld pisze:
07 lip 2020, 18:38
zxcvbnm pisze:Co to, Solbus wraca z zaświatów?
Jeśli to będzie technologia Autosana to jeszcze ok, ale jeśli żywcem wyjęty SM18 LNG... To trochę się boję. I lepiej żeby to Solaris kryteriami technicznymi wygrał.
Jakie są właściwie doświadczenia eksploatacyjne z SM18LNG? Ktoś wie?
No właśnie ponoć same pozytywy :idea:
Ponoć zarówno kierowcy jak i warsztat chwalą sobie te wozy, pod względem wykonania i komfortu pracy :idea:
Gorzej jest z dieslami od Solbusa.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 lip 2020, 20:35

Akurat Autosan robi porządnie autobusy ostatnio. Chciałbym tylko jednak, że pomimo SM18LNG są chwalone, to zaszły zmiany konstrukcyjne. Mogli by też zastosować Autosanowy design w nich.
Ale jak Autosan to zgarnie, a są duże szanse, to praktycznie otworzy się droga na krajowe kontrakty.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 07 lip 2020, 22:00

zxcvbnm pisze:
07 lip 2020, 20:35
Akurat Autosan robi porządnie autobusy ostatnio. Chciałbym tylko jednak, że pomimo SM18LNG są chwalone, to zaszły zmiany konstrukcyjne. Mogli by też zastosować Autosanowy design w nich.
Ale jak Autosan to zgarnie, a są duże szanse, to praktycznie otworzy się droga na krajowe kontrakty.
Autosan już od dawna powinien być obecny w Warszawie, pamiętam testy #917 czyli Sancity 12LF. Może ten autobus 10 lat temu nie był super bezawaryjny, ale na tamte czasy był wręcz niewiarygodnie cichy co robiło duże wrażenie. W porównaniu do Solarisa, MAN-a - Scanię wręcz pomijając to był wręcz bezszelestny. Od kilku lat Autosan naprawdę poprawił jakość wykonania i myślę że byłby to dobry zakup.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 07 lip 2020, 23:14

kveld pisze:
07 lip 2020, 18:38
zxcvbnm pisze:Co to, Solbus wraca z zaświatów?
Jeśli to będzie technologia Autosana to jeszcze ok, ale jeśli żywcem wyjęty SM18 LNG... To trochę się boję. I lepiej żeby to Solaris kryteriami technicznymi wygrał.
Jakie są właściwie doświadczenia eksploatacyjne z SM18LNG? Ktoś wie?
Jeśli jest kierowca, który o niego dba i wszystko odpisuję, to jeszcze jakoś ujdzie, ale jest kilka wozów, które są w strasznym stanie, nie mogą podjechać pod górę, szarpią, nie mogą się rozpędzić. Na miejscu MZA dałbym Solarisa, ale wiadomo - kryzys, więc będzie to na co nas stać. ;)

SU89
Posty: 417
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 08 lip 2020, 0:04

Nie, Autosan w żadnym wypadku nie jest dobrym wyborem dla Warszawy. Takie wozy niech sobie kupuje Grodzio czy inny Polonus np. na linie lokalne, gdzie pojeżdżą ze 3 lata i do widzenia, a nie do MZA, gdzie autobus musi jeździć z 10 lat. Już wystarczy nam obciachu z serią Solbusów 10xx, 12xx. Tym, co popierają Autosana w Warszawie, proponuję godzinną przejażdżkę w tych struclach. Najbliźsi bracia zaoferowanych Autosanów co prawda mają wiele bolączek udoskonalonych i trzymają jakikolwiek poziom, ale mimo wszystko jakość użytych materiałów daje się już we znaki. Jako Warszawa powinniśmy stawiać na sprawdzone rozwiązania, a nie jakieś testowe serie autobusów, w których potem trzeba wymieniać okna oraz SIP czy przerabiać napędy...

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2202
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 08 lip 2020, 0:26

wincenty pisze:
07 lip 2020, 17:39
http://m.infobus.pl/piec-ofert-w-warsza ... 25484.html
Najkorzystniejsze oferty złożyli:
LNG Autosan na licencji Solbusa
CNG Solaris
Po co jest premiowana moc i moment silnika w kryteriach skoro wymagają przy okazji wykastrowanie skrzyni w postaci zmiany biegów przy 1500-1800 obr./min i odłączenie kickdowna? No chyba, że w końcu zrezygnowali z tego. Poza tym czy ktoś wie gdzie planowo mają iść te wozy, LNG to raczej do przewidzenia, a CNG?

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 08 lip 2020, 5:35

fraktal pisze:
07 lip 2020, 23:14
kveld pisze:
07 lip 2020, 18:38
Jakie są właściwie doświadczenia eksploatacyjne z SM18LNG? Ktoś wie?
Jeśli jest kierowca, który o niego dba i wszystko odpisuję, to jeszcze jakoś ujdzie, ale jest kilka wozów, które są w strasznym stanie, nie mogą podjechać pod górę, szarpią, nie mogą się rozpędzić. Na miejscu MZA dałbym Solarisa, ale wiadomo - kryzys, więc będzie to na co nas stać. ;)
Akurat Solaris to patologia, w żadnym innym autobusie drzwi nie zamykają się same zagrażając pasażerom. Co najmniej od serii 83xx Solaris ma wadę fabryczną która objawia się niekontrolowanym zamykaniem drzwi w przypadku niepełnego ich otwarcia (w tłoku). Dorzucając do tego tragiczne hamulce (widać to szczególnie w wozach 94xx Arrivy) mamy autobus który nie powinien dostać homologacji ze względów bezpieczeństwa. Nikt o tym nie wie, ale 3 tygodnie przed pierwszym wypadkiem Arrivy mój kolega z pracy i jego żona zostali ranni na linii 157 z powodu hamulców. Pomimo tego że trzymali się uchwytów to przelecieli przez pół autobusu i wylądowali w szpitalu na badaniach. Wtedy sprawę zamieciono pod dywan, a kierowca jeszcze wyszedł z kabiny i zrobił awanturę na wozie (kto wie czy nie pod wpływem czegoś). Ja też jeżdżąc codziennie 157 czuję się jak worek kartofli, gdyż tym dziadostwem nie da się delikatnie hamować. Tak więc wszystko tylko nie Solaris.

ODPOWIEDZ