Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
http://m.infobus.pl/piec-ofert-w-warsza ... 25484.html
Najkorzystniejsze oferty złożyli:
LNG Autosan na licencji Solbusa
CNG Solaris
Najkorzystniejsze oferty złożyli:
LNG Autosan na licencji Solbusa
CNG Solaris
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Czyli będzie Autosan czy Solbus? Bo jak Autosan to chyba wyprodukowano 1 sztukę wozu 18 metrowego
Jak wybiorą combo Autosan Solbus to się nie może dobrze skończyć...
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Co to, Solbus wraca z zaświatów?
Jeśli to będzie technologia Autosana to jeszcze ok, ale jeśli żywcem wyjęty SM18 LNG... To trochę się boję. I lepiej żeby to Solaris kryteriami technicznymi wygrał.
Jeśli to będzie technologia Autosana to jeszcze ok, ale jeśli żywcem wyjęty SM18 LNG... To trochę się boję. I lepiej żeby to Solaris kryteriami technicznymi wygrał.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Wykonywane w zakładach w Jelczu. Albo w fabryce Honkera
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Jakie są właściwie doświadczenia eksploatacyjne z SM18LNG? Ktoś wie?zxcvbnm pisze:Co to, Solbus wraca z zaświatów?
Jeśli to będzie technologia Autosana to jeszcze ok, ale jeśli żywcem wyjęty SM18 LNG... To trochę się boję. I lepiej żeby to Solaris kryteriami technicznymi wygrał.
No właśnie ponoć same pozytywykveld pisze: ↑07 lip 2020, 18:38Jakie są właściwie doświadczenia eksploatacyjne z SM18LNG? Ktoś wie?zxcvbnm pisze:Co to, Solbus wraca z zaświatów?
Jeśli to będzie technologia Autosana to jeszcze ok, ale jeśli żywcem wyjęty SM18 LNG... To trochę się boję. I lepiej żeby to Solaris kryteriami technicznymi wygrał.
Ponoć zarówno kierowcy jak i warsztat chwalą sobie te wozy, pod względem wykonania i komfortu pracy
Gorzej jest z dieslami od Solbusa.
Akurat Autosan robi porządnie autobusy ostatnio. Chciałbym tylko jednak, że pomimo SM18LNG są chwalone, to zaszły zmiany konstrukcyjne. Mogli by też zastosować Autosanowy design w nich.
Ale jak Autosan to zgarnie, a są duże szanse, to praktycznie otworzy się droga na krajowe kontrakty.
Ale jak Autosan to zgarnie, a są duże szanse, to praktycznie otworzy się droga na krajowe kontrakty.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Autosan już od dawna powinien być obecny w Warszawie, pamiętam testy #917 czyli Sancity 12LF. Może ten autobus 10 lat temu nie był super bezawaryjny, ale na tamte czasy był wręcz niewiarygodnie cichy co robiło duże wrażenie. W porównaniu do Solarisa, MAN-a - Scanię wręcz pomijając to był wręcz bezszelestny. Od kilku lat Autosan naprawdę poprawił jakość wykonania i myślę że byłby to dobry zakup.zxcvbnm pisze: ↑07 lip 2020, 20:35Akurat Autosan robi porządnie autobusy ostatnio. Chciałbym tylko jednak, że pomimo SM18LNG są chwalone, to zaszły zmiany konstrukcyjne. Mogli by też zastosować Autosanowy design w nich.
Ale jak Autosan to zgarnie, a są duże szanse, to praktycznie otworzy się droga na krajowe kontrakty.
Jeśli jest kierowca, który o niego dba i wszystko odpisuję, to jeszcze jakoś ujdzie, ale jest kilka wozów, które są w strasznym stanie, nie mogą podjechać pod górę, szarpią, nie mogą się rozpędzić. Na miejscu MZA dałbym Solarisa, ale wiadomo - kryzys, więc będzie to na co nas stać.kveld pisze: ↑07 lip 2020, 18:38Jakie są właściwie doświadczenia eksploatacyjne z SM18LNG? Ktoś wie?zxcvbnm pisze:Co to, Solbus wraca z zaświatów?
Jeśli to będzie technologia Autosana to jeszcze ok, ale jeśli żywcem wyjęty SM18 LNG... To trochę się boję. I lepiej żeby to Solaris kryteriami technicznymi wygrał.
Nie, Autosan w żadnym wypadku nie jest dobrym wyborem dla Warszawy. Takie wozy niech sobie kupuje Grodzio czy inny Polonus np. na linie lokalne, gdzie pojeżdżą ze 3 lata i do widzenia, a nie do MZA, gdzie autobus musi jeździć z 10 lat. Już wystarczy nam obciachu z serią Solbusów 10xx, 12xx. Tym, co popierają Autosana w Warszawie, proponuję godzinną przejażdżkę w tych struclach. Najbliźsi bracia zaoferowanych Autosanów co prawda mają wiele bolączek udoskonalonych i trzymają jakikolwiek poziom, ale mimo wszystko jakość użytych materiałów daje się już we znaki. Jako Warszawa powinniśmy stawiać na sprawdzone rozwiązania, a nie jakieś testowe serie autobusów, w których potem trzeba wymieniać okna oraz SIP czy przerabiać napędy...
Po co jest premiowana moc i moment silnika w kryteriach skoro wymagają przy okazji wykastrowanie skrzyni w postaci zmiany biegów przy 1500-1800 obr./min i odłączenie kickdowna? No chyba, że w końcu zrezygnowali z tego. Poza tym czy ktoś wie gdzie planowo mają iść te wozy, LNG to raczej do przewidzenia, a CNG?wincenty pisze: ↑07 lip 2020, 17:39http://m.infobus.pl/piec-ofert-w-warsza ... 25484.html
Najkorzystniejsze oferty złożyli:
LNG Autosan na licencji Solbusa
CNG Solaris
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Akurat Solaris to patologia, w żadnym innym autobusie drzwi nie zamykają się same zagrażając pasażerom. Co najmniej od serii 83xx Solaris ma wadę fabryczną która objawia się niekontrolowanym zamykaniem drzwi w przypadku niepełnego ich otwarcia (w tłoku). Dorzucając do tego tragiczne hamulce (widać to szczególnie w wozach 94xx Arrivy) mamy autobus który nie powinien dostać homologacji ze względów bezpieczeństwa. Nikt o tym nie wie, ale 3 tygodnie przed pierwszym wypadkiem Arrivy mój kolega z pracy i jego żona zostali ranni na linii 157 z powodu hamulców. Pomimo tego że trzymali się uchwytów to przelecieli przez pół autobusu i wylądowali w szpitalu na badaniach. Wtedy sprawę zamieciono pod dywan, a kierowca jeszcze wyszedł z kabiny i zrobił awanturę na wozie (kto wie czy nie pod wpływem czegoś). Ja też jeżdżąc codziennie 157 czuję się jak worek kartofli, gdyż tym dziadostwem nie da się delikatnie hamować. Tak więc wszystko tylko nie Solaris.fraktal pisze: ↑07 lip 2020, 23:14Jeśli jest kierowca, który o niego dba i wszystko odpisuję, to jeszcze jakoś ujdzie, ale jest kilka wozów, które są w strasznym stanie, nie mogą podjechać pod górę, szarpią, nie mogą się rozpędzić. Na miejscu MZA dałbym Solarisa, ale wiadomo - kryzys, więc będzie to na co nas stać.