Mapa komunikacji miejskiej

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lip 2020, 10:16

Swoją drogą, ciekawe ile jakdojade.pl zarabia na przekierowaniach ze strony ZTM naiwnych użytkowników, którzy uwierzyli w to, że korzystają ze strony i oprogramowania miejskiej, niekomercyjnej i merytorycznej instytucji. Świetny biznes, tak na moje oko.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 lip 2020, 11:33

Skoro w 2020 doczekaliśmy się kodów QR na przystankach (XD), to może w 2050 doczekamy się aplikacji ZTM z takimi zaawansowanymi funkcjami jak rozkład jazdy, wyszukiwanie połączeń, lokalizacja pojazdów, czy kupno biletu.

px33
Posty: 1581
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 31 lip 2020, 21:00

fik pisze:
28 lip 2020, 10:16
Swoją drogą, ciekawe ile jakdojade.pl zarabia na przekierowaniach ze strony ZTM naiwnych użytkowników, którzy uwierzyli w to, że korzystają ze strony i oprogramowania miejskiej, niekomercyjnej i merytorycznej instytucji. Świetny biznes, tak na moje oko.
Ale właściwie gdzie jest problem? Firma tworzy fajny produkt, który jest przydatny dla pasażerów, zarabia na nim w uczciwy i chyba mało uciążliwy sposób (pewnie jakieś reklamy, może dane o szukanych połączeniach są dla kogoś coś warte), a organizator dla dobra pasażerów umieszcza na stronie link do tego przydatnego narzędzia. Jak dla mnie to modelowy przykład układu, na którym każdy korzysta.

I tylko nie mów mi że powinni płacić za dostęp do API rozkładów

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 sie 2020, 7:33

Ciekawe właśnie, skąd pomysł, że to miejskie darmowe i czytamjakieś rozwiązanie.

Dane raczej zbierają do wspólnego worka Ringier Axel Springer Polska, który ich nie sprzedaje (ale swoją drogą to i jeszcze nie najmocniej przetwarza).
ŁK

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 09 wrz 2020, 19:50

Nowa mapa komunikacji miejskiej miała być super. Jest sobie objazd 722 w Otwocku. Na mapie interaktywnej go NIE MA, a na mapie graficznej już JEST.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 wrz 2020, 12:01

Nie wymagaj za wiele od kolorowej i nowoczesnej mapy interaktywnej. ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 wrz 2020, 12:29

Bo te dwie mapy robią różne osoby, a tym samym nie muszą robić tego samego w tym samym czasie...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 wrz 2020, 13:42

A to mapa interaktywna nie działa na zasadzie automatycznego zaciągania danych z bazy rozkładowej?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 16 wrz 2020, 14:04

W bazie rozkładowej nie ma geometrii przebiegu tras.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 wrz 2020, 16:50

Dociąganie linii z punktu A do punktu B do tras na siatce to nie jest coś niesamowitego we współczesnej kartografii.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 17 wrz 2020, 8:36

Co nie zmienia faktu, że w paczce rozkładowej nie ma geometrii przebiegu tras ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 wrz 2020, 10:32

Ona powinna być w mapie, w rozkładach punkty zaczepienia odcinków w 99,9% przypadków powinny wystarczyć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 17 wrz 2020, 12:05

Geometria przebiegu tras jest w paczce rozkładowej... GTFS. Albo to albo Google Maps rysuje mi na telefonie samo z siebie trasę.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 wrz 2020, 12:13

NoWa InTeRaKtYwNa MaPa może nie umieć z tego korzystać, jak znam życie ;)

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 17 wrz 2020, 13:30

TranslatorPS pisze:
17 wrz 2020, 12:05
Geometria przebiegu tras jest w paczce rozkładowej... GTFS. Albo to albo Google Maps rysuje mi na telefonie samo z siebie trasę.
I jest w niej mnóstwo błędów, gdyż trasy generują się automatycznie.
Obrazek

ODPOWIEDZ