Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

Moderator: Wiliam

Krzysiek_S
Posty: 5089
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 27 lip 2020, 17:38

Wolfchen pisze:
27 lip 2020, 17:24
michael112 pisze:
25 lip 2020, 8:02
Tak w ogóle, to tam by się przydało SKM do Piaseczna, albo więcej kursów KM-ek.
Za SKMki musi zabulić gmina Piaseczno, za KMki - województwo (plus opłata do Wspólnego Biletu) - ani na jedno ani na drugie specjalnie się nie zanosi ;)
Jak już wreszcie uporają się z Warszawą Zachodnią to do Piaseczna pojechać ma S9[ przez Gdański]. Zależy też od Piaseczna czy kasę będzie miał w tym czasie.

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 27 lip 2020, 17:48

Krzysiek_S pisze:
27 lip 2020, 17:38
Wolfchen pisze:
27 lip 2020, 17:24

Za SKMki musi zabulić gmina Piaseczno, za KMki - województwo (plus opłata do Wspólnego Biletu) - ani na jedno ani na drugie specjalnie się nie zanosi ;)
Jak już wreszcie uporają się z Warszawą Zachodnią to do Piaseczna pojechać ma S9[ przez Gdański]. Zależy też od Piaseczna czy kasę będzie miał w tym czasie.
Nie zapominajcie o Lesznowoli dodatkowo, Iwiczna w końcu to gmina Lesznowola. A dogadanie się 4-5 samorządów to dopiero sztuka :) (liczę też Mazowsze i ewentualnie powiat)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Krzysiek_S
Posty: 5089
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 27 lip 2020, 18:12

kajo pisze:
27 lip 2020, 17:48
Krzysiek_S pisze:
27 lip 2020, 17:38
Jak już wreszcie uporają się z Warszawą Zachodnią to do Piaseczna pojechać ma S9[ przez Gdański]. Zależy też od Piaseczna czy kasę będzie miał w tym czasie.
Nie zapominajcie o Lesznowoli dodatkowo, Iwiczna w końcu to gmina Lesznowola. A dogadanie się 4-5 samorządów to dopiero sztuka :) (liczę też Mazowsze i ewentualnie powiat)
To fakt. :)

michael112
Posty: 2833
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 lip 2020, 21:28

Flash8222 pisze:
25 lip 2020, 11:46
michael112 pisze:
25 lip 2020, 8:02
Wtedy to, kto wie, może 709 by jeździło Marynarską i S7, przynajmniej do węzła Jeziorki?
Tu Houston, wracaj na ziemię!
A niby dlaczego nie? Postaram się dodać nieco argumentów na poparcie takiego pomysłu.
Przypomnę, że 709 to linia finansowana przez Piaseczno, a więc dla Piaseczna.
Trasa przez Karczunkowską, przyszłą S7, Marynarską i al. Wilanowską zapewnia:
=> utrzymanie obsługi wszystkich przystanków zlokalizowanych na terenie miasta / gminy Piaseczno;
=> przejazd dość długiego odcinka warszawskiego trasą ekspresową, przystosowaną do rozpędzenia się na większe prędkości, do tego z definicji bez żadnych sygnalizacji i bez przystanków - dla mieszkańców Piaseczna oznacza to skrócenie czasu przejazdu i niemal na pewno lepszą regularność i brak korków;
=> nawet ul. Marynarska nie powinna się już aż tak korkować, odkąd ją poszerzono i zbudowano wiadukt na ul. Postępu (a jeśli nawet, to jest to relatywnie krótki odcinek i zyski, jak sądzę, przewyższyłyby straty).
Natomiast przystanki na warszawskim odcinku ul. Puławskiej to już problem Warszawy, a nie Piaseczna. ;)

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 27 lip 2020, 22:27

Jaki będzie zysk czasowy kiedy autobus ma ogranicznik prędkości na 60 km na godzinę. Autobus to nie wyścigówka po trasie szybkiego ruchu.Bezpieczeństwo pasażerów jest chyba ważniejsze od szybkości jazdy.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 27 lip 2020, 22:40

michael112 pisze:
27 lip 2020, 21:28
[
Przypomnę, że 709 to linia finansowana przez Piaseczno, a więc dla Piaseczna.
Jesteś tego pewny? Bo ja nie. Piaseczno płaci na swoim odcinku. A dokładnie 40%.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 lip 2020, 21:07

Uporają się z Zachodnią? Ktoś planuje jakiś wiadukt kolejowy?

Oczywiście, że Piaseczno mogłoby dostać więcej połączeń kolejowych (nie licząc finansowania) - ale dokąd? Na Główną? Średnica tego nie wchłonie, S9 to jakieś rozwiązanie o ile będzie jak przeciąć średnicę.

BTW, kolej jest droższa od autobusów?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lip 2020, 21:20

No część pociągów KM kończących na Zachodnim mogłąby jednak do Piaseczna pojechać. To jest akurat dość blisko, nie każę przecież łączyć Pilawy z Radomiem... przez Warszawę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 29 lip 2020, 21:31

4 sierpnia 2020 będzie spotkanie przedstawicieli ZTM z władzami Piaseczna, transmisja online. https://piaseczno.eu/spotkanie-z-ztm-ws-komunikacji/

wojtor
Posty: 663
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 30 lip 2020, 10:35

Glonojad pisze:
29 lip 2020, 21:20
No część pociągów KM kończących na Zachodnim mogłąby jednak do Piaseczna pojechać. To jest akurat dość blisko, nie każę przecież łączyć Pilawy z Radomiem... przez Warszawę.
Z Radomia przez Warszawę to były już pociągi nie tylko do Pilawy, ale nawet do Dęblina.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 30 lip 2020, 10:42

Pytanie, czy to miało sens.

Albo czy łączenie z np. Mińska Mazowieckiego lub Siedlec.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1852
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 lip 2020, 12:32

KwZ pisze:
29 lip 2020, 21:07
Uporają się z Zachodnią? Ktoś planuje jakiś wiadukt kolejowy?
https://drive.google.com/file/d/1h0TuiJ ... sp=sharing

Matt Cubis
Posty: 459
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 30 lip 2020, 14:38

KwZ pisze:
30 lip 2020, 10:42
Pytanie, czy to miało sens.
Całej trasy na pewno nikt nie jechał, ale przynajmniej zamiast pociągu Radom - Wschodnia i Zachodnia - Dęblin jadących zaraz po sobie był jeden. Samo łączenie tych relacji rzeczywiście niefortunne, ale z punktu widzenia zapchanej średnicy sensowne.

Krzysiek_S
Posty: 5089
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 11 sie 2020, 14:11

Ze spotkania z 4 sierpnia z ZTM, trwają "konsultacje ". Trochę zmian będzie...
https://piaseczno.eu/transport-publiczn ... piaseczno/
https://piaseczno.eu/wp-content/uploads ... wbk-v7.pdf

Placuszek44
Posty: 108
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 11 sie 2020, 18:11

Likwidacja zawijasa przez Kusocińskiego dla 710 sensowna, przydałaby się też dla 724. To ok. 3-5 min jazdy do centrum Piaseczna krócej.

ODPOWIEDZ