Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sie 2020, 8:39

Rozdzielnia jest MZA, ale nieukończona (stoi tablica budowy). Przy ładowarkach jakaś wykończeniówka się toczy - na szczęście nie są one żółto-czerwone tylko neutralne srebrno-szare.

Swoją drogą, jak na pętlę docelowo przeznaczoną do likwidacji sporo tam się dzieje. Może jednak trzeba było w ramach Wilanowa odnogę do Szczęśliwic przewidzieć...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 sie 2020, 8:50

Glonojad pisze:
28 sie 2020, 8:39
Rozdzielnia jest MZA, ale nieukończona (stoi tablica budowy). Przy ładowarkach jakaś wykończeniówka się toczy - na szczęście nie są one żółto-czerwone tylko neutralne srebrno-szare.

Swoją drogą, jak na pętlę docelowo przeznaczoną do likwidacji sporo tam się dzieje. Może jednak trzeba było w ramach Wilanowa odnogę do Szczęśliwic przewidzieć...
Dlaczego Szczęśliwice są przeznaczone do likwidacji i w takim razie gdzie pomieściłyby się te wszystkie linie?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 sie 2020, 8:59

Glonojad pisze:
28 sie 2020, 8:39
Swoją drogą, jak na pętlę docelowo przeznaczoną do likwidacji sporo tam się dzieje. Może jednak trzeba było w ramach Wilanowa odnogę do Szczęśliwic przewidzieć...
Dla jednej linii szkoda pieniędzy na taką inwestycję. Wykorzystanie autobusów na odcinku Grójecka - Szczęśliwice jest marginalne. Taka inwestycja byłaby mocni nieekonomiczna.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 sie 2020, 9:40

Autobus Czerwon pisze:
Glonojad pisze:
28 sie 2020, 8:39
Rozdzielnia jest MZA, ale nieukończona (stoi tablica budowy). Przy ładowarkach jakaś wykończeniówka się toczy - na szczęście nie są one żółto-czerwone tylko neutralne srebrno-szare.

Swoją drogą, jak na pętlę docelowo przeznaczoną do likwidacji sporo tam się dzieje. Może jednak trzeba było w ramach Wilanowa odnogę do Szczęśliwic przewidzieć...
Dlaczego Szczęśliwice są przeznaczone do likwidacji i w takim razie gdzie pomieściłyby się te wszystkie linie?
Pewnie kasa. Teren atrakcyjny dla developerów.

Może trzeba było pomyśleć, żeby tramwaj w ogóle puścić Dickensa a nie BW. Byłoby to pewnie dość trudne, ale nie takie rzeczy się robiło. Jednokierunkowo mógłby jeździć...
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 sie 2020, 10:15

Łukasz pisze:
28 sie 2020, 9:40
Autobus Czerwon pisze: Dlaczego Szczęśliwice są przeznaczone do likwidacji i w takim razie gdzie pomieściłyby się te wszystkie linie?
Może trzeba było pomyśleć, żeby tramwaj w ogóle puścić Dickensa a nie BW. Byłoby to pewnie dość trudne, ale nie takie rzeczy się robiło. Jednokierunkowo mógłby jeździć...
Pewnie by się dało, ale po co. Praktycznie każdy blok przy Dickensa jest w strefie dojścia do tramwaju na Grójeckiej i do BW 1920 też będzie.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 28 sie 2020, 13:17

Glonojad pisze:
28 sie 2020, 8:39
Rozdzielnia jest MZA, ale nieukończona (stoi tablica budowy). Przy ładowarkach jakaś wykończeniówka się toczy - na szczęście nie są one żółto-czerwone tylko neutralne srebrno-szare...
Na którym peronie postawili te ładowarki :?:

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 28 sie 2020, 18:16

Solaris pisze:
28 sie 2020, 13:17
Glonojad pisze:
28 sie 2020, 8:39
Rozdzielnia jest MZA, ale nieukończona (stoi tablica budowy). Przy ładowarkach jakaś wykończeniówka się toczy - na szczęście nie są one żółto-czerwone tylko neutralne srebrno-szare...
Na którym peronie postawili te ładowarki :?:
Ostatnim patrząc od Dickensa.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 sie 2020, 21:00

Autobus Czerwon pisze:
28 sie 2020, 10:15
Łukasz pisze:
28 sie 2020, 9:40


Może trzeba było pomyśleć, żeby tramwaj w ogóle puścić Dickensa a nie BW. Byłoby to pewnie dość trudne, ale nie takie rzeczy się robiło. Jednokierunkowo mógłby jeździć...
Pewnie by się dało, ale po co. Praktycznie każdy blok przy Dickensa jest w strefie dojścia do tramwaju na Grójeckiej i do BW 1920 też będzie.
Czasy, gdy strefy dojścia pod kilometr był akceptowalne przez pasażerów, niestety minęły. Zabudowa już od dawna przekroczyła Szczęśliwicką - tramwaj na pętli mógłby być atrakcyjny nawet dla części pasażerów po drugiej stronie parku. Sądzę, że na Szczęśliwicach byłoby więcej klientów takiej "1", niż na Banacha - w wakacje jeździł tam tramwaj co 10/15/15-20 i jakoś nie było rewolucji...

Co do Dickensa - ja bym może i wolał, ale plan miejscowy nie dopuszcza*. Dopuszcza za to Szczęśliwicką - i dalej Drawską do węzła Aleje-NS. Tam też ma być docelowa pętla autobusowa (i dopuszczona w planie - tramwajowa). Choć z przyczyn ruchowych wolałbym mieć dodatkowy rozjazd na Dickensa, niż dodatkową czynną relację na dużym węźle BW1920 (i to współbieżną z samochodową obciążoną bardzo słabiutko, a więc zapewne zapalaną na 5 sekund jeśli w ogóle).

* - to jest w ogóle historia na memuary jakieś, poza tym prof. Domaradzki zbyt niedawno odszedł żeby go już teraz odbrązawiać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 30 sie 2020, 17:14

Glonojad pisze:
29 sie 2020, 21:00
Autobus Czerwon pisze:
28 sie 2020, 10:15

Pewnie by się dało, ale po co. Praktycznie każdy blok przy Dickensa jest w strefie dojścia do tramwaju na Grójeckiej i do BW 1920 też będzie.
Czasy, gdy strefy dojścia pod kilometr był akceptowalne przez pasażerów, niestety minęły...
Oj minęły. Teraz przejście 100 metrów, to jak przebiegnięcie maratonu. Nasze społeczeństwo, a w znaczącej ilości młodsze pokolenia, zrobiło się tak monumentalnie leniwe, że mnie się na pawia zbiera :evil:

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 31 sie 2020, 11:28

Solaris pisze:
30 sie 2020, 17:14
Glonojad pisze:
29 sie 2020, 21:00


Czasy, gdy strefy dojścia pod kilometr był akceptowalne przez pasażerów, niestety minęły...
Oj minęły. Teraz przejście 100 metrów, to jak przebiegnięcie maratonu. Nasze społeczeństwo, a w znaczącej ilości młodsze pokolenia, zrobiło się tak monumentalnie leniwe, że mnie się na pawia zbiera :evil:
Pewnie tak samo kiedyś mówiono o pojazdach niskopodłogowych.... (zatem zalecam odrobinę powściągliwości).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sie 2020, 11:48

Zasadniczo takie czasy, że za klientem i jego potrzebami trzeba pochodzić.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 sie 2020, 21:14

Solaris pisze:
30 sie 2020, 17:14
Glonojad pisze:
29 sie 2020, 21:00


Czasy, gdy strefy dojścia pod kilometr był akceptowalne przez pasażerów, niestety minęły...
Oj minęły. Teraz przejście 100 metrów, to jak przebiegnięcie maratonu. Nasze społeczeństwo, a w znaczącej ilości młodsze pokolenia, zrobiło się tak monumentalnie leniwe, że mnie się na pawia zbiera :evil:
Najgorsze jest to, że po karkówkę na grilla idą do sklepu mięsnego, zamiast samemu wyhodować i utłuc prosiaka, a piwo kupują w butelkach, zamiast uwarzyć samemu, lenie patentowane.

O tyle to śmieszne, że generalnie publika z rejonu pętli Szczęśliwice do zbiorkomu niezmiennie dociera piechotą do ZP Berestecka/Szczęśliwicka/Dickensa, a wszystkie autobusy z samej pętli odjeżdżają z paroma osobami na pokładzie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sie 2020, 21:39

Ta część publiki znaczy, która nie wsiadła w samochody oczywiście. Biorąc pod uwagę sytuację na dojazdach do rejonu, jest ich jednak sporo.

Poza tym oczywiście popularność podjazdów z pętli (bez przystanku zbiorczego, z dodatkową przesiadką) jest dużo mniejsza, niż potencjalnego tramwaju.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 wrz 2020, 11:36

No publika, która wsiada w samochody, z pewnością nie jest publiką docierającą do zbiorkomu ;)
Generalnie na pętli Szczęśliwice oferta autobusowa jest niby bogata, ale de facto tylko 157 oferuje w miarę częste i ciekawe połączenie, więc nie ma co się dziwić, że gigantycznych tłumów to nie przyciąga.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 wrz 2020, 11:59

Publika, która wsiada w samochody, jest publiką, którą można i należy pozyskać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ