Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 24 sie 2020, 20:17

SU89 pisze:
22 sie 2020, 9:18
Jeszcze elektryki 19xx. Tam też nawet daje sobie radę.
Godzinę temu jechałem takim elektrykiem. Wszystkie ekrany miał wygaszone i tekturowe dechy wciśnięte. Jak za dawnych lat, kiedy takie wyświetlacze padały co chwila.
Ja to myślałem że 190x mają wymieniony SIP na Macrosystem w sensie że same komputery, tylko z pozostawionymi ekranami z Novamedii - jak stare "kebaby".

927
Posty: 87
Rejestracja: 23 lis 2011, 15:15
Lokalizacja: Warszawa Mokotów

Post autor: 927 » 24 sie 2020, 20:25

michael112 pisze:
24 sie 2020, 20:17
SU89 pisze:
22 sie 2020, 9:18
Jeszcze elektryki 19xx. Tam też nawet daje sobie radę.
Godzinę temu jechałem takim elektrykiem. Wszystkie ekrany miał wygaszone i tekturowe dechy wciśnięte. Jak za dawnych lat, kiedy takie wyświetlacze padały co chwila.
Ja to myślałem że 190x mają wymieniony SIP na Macrosystem w sensie że same komputery, tylko z pozostawionymi ekranami z Novamedii - jak stare "kebaby".
Niestety solarisy elektryczne 1901-1910 mają sterowniki wciąż Novomedii

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 25 sie 2020, 12:03

Są jeszcze kwestie czysto techniczne. W Scaniach Michalczewskiego kamera cofania jest, obraz przekazuje, tylko z opóźnieniem rzędu sekundy. Jak pod cofający autobus wbiegnie bombelek, beztrosko puszczony na popas, to najpierw zostanie rozjechany, a dopiero potem kierowca na ekranie zobaczy, że ktoś wbiega. I dalej będzie to wina kierowcy, więc nie dziwi, że kierowcy starają się przed cofaniem bronić.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 25 sie 2020, 12:48

W czym jest problem, żeby zrobić obraz z kamer w czasie rzeczywistym? W Jelczach M11 w Sochaczewie obraz monitoringu na ekranie był idealny, ostry i w czasie rzeczywistym. Ten sam system jest w MANach 34xx i działa tak samo dobrze. Jak widać da się. Różnica jest taka, że do podglądu kamer jest osobny ekran, a nie sterownik. Może w tym tkwi problem.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 25 sie 2020, 13:16

konri pisze:
25 sie 2020, 12:48
W czym jest problem, żeby zrobić obraz z kamer w czasie rzeczywistym? W Jelczach M11 w Sochaczewie obraz monitoringu na ekranie był idealny, ostry i w czasie rzeczywistym. Ten sam system jest w MANach 34xx i działa tak samo dobrze. Jak widać da się. Różnica jest taka, że do podglądu kamer jest osobny ekran, a nie sterownik. Może w tym tkwi problem.
Prawdopodobnie (tak we wzmiankowanych MAN-ach, jak i w Solarisach serii 83xx jest też osobny ekran i obraz też jest klarowny i w czasie rzeczywistym) sygnały z kamer są przesyłane kablem.
Znów prawdopodobnie, w nowszych autobusach, sygnał jest przesyłany przez wifi, a nie kablem. Jeżeli jednak idzie to kablem, to efekt jest taki, jakby sygnał pokonywał połowę kuli ziemskiej i dlatego dochodzi z opóźnieniem i pauzowaniem się.
Jest jeszcze jedna możliwość wyjaśnienia tych problemów. Niezbyt wydajna karta graficzna lub kamery dające obraz marnej jakości. Osobiście obstawiam zastosowanie wifi (i to niezbyt wydajnego) do przesyłu obrazu.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 26 sie 2020, 17:34

Jak kablem, to bardziej prawdopodbne jest wybranie skrętki zbyt niskiej kategorii. Albo infra sieciowa jest po taniości. Ja bym się spodziewał, że jak już, to wifi by się cięło.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 26 sie 2020, 19:32

alojz pisze:
21 sie 2020, 16:49
michael112 pisze:
17 sie 2020, 12:37


I co? Odwołali się?
Niestety nie mam pojęcia.

Ale news prasowy o wygranej Autosana wyparował, nie załapał się na nową stronę MZA.
Jest tylko info które musiało zostać, na podstronie z przetargiem.
Solaris się nie odwołał. Tak więc Autosany będą.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2194
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 27 sie 2020, 2:42

konri pisze:
25 sie 2020, 12:48
W czym jest problem, żeby zrobić obraz z kamer w czasie rzeczywistym? W Jelczach M11 w Sochaczewie obraz monitoringu na ekranie był idealny, ostry i w czasie rzeczywistym. Ten sam system jest w MANach 34xx i działa tak samo dobrze. Jak widać da się. Różnica jest taka, że do podglądu kamer jest osobny ekran, a nie sterownik. Może w tym tkwi problem.
W przypadku R&G z SRG-6000p są dwa problemy:
1. Analogowe kamery, które potrafią się włączyć z opóźnieniem, czasem wyłączyć w trakcie itp.
2. Tak jak napisałem wcześniej - zbyt wysoka rozdzielczość co powoduje, że sterownik się zawiesza. Podobno po zgraniu monitoringu na komputerze obraz jest płynny i w miarę dobrej jakości.

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 28 sie 2020, 9:54

MJ pisze:
24 sie 2020, 19:30
fraktal pisze:
22 sie 2020, 8:08
Solarisy 52xx to w ogóle jakiś fenomen, bo mają SIP Novamedia, a stosunkowo rzadko jeżdżą z ciemnymi wyświetlaczami zewnętrznymi, co w innych wozach MZA było niemalże codziennością. Może dlatego, że serwisuje je firma zewnętrzna?

Co do solbusów, to podobno na Woronicza też znajdują swoich amatorów na pewno bardziej niż elektryki także nie tylko Ty je lubisz. :wink: Ale szarpią nimi kierowcy przy hamowaniu...
Bo za każdy niesprawny wyświetlacz w 52xx BTS dostaje karę także sobie zorganizowali ludzi do napraw.
Na pewno są tacy, którzy je lubią na Woronicza. Sam mam dobrego znajomego, który ma jednego przegubowca na stanie. Co do szarpania to masz na myśli konkretnie kierowców z Woronicza czy ogólnie?
Co do szarpania w solbusach to raczej chodziło mi o kleszczowych kierowców. Ci z Woronicza nie wiem jak jeżdżą, bo jakoś rzadko na nich trafiam. No i wiwm też jak się zużywają gazowce, że skrzynia w niektórych szarpie.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 28 sie 2020, 14:29

SławekM pisze:
26 sie 2020, 19:32
Solaris się nie odwołał. Tak więc Autosany będą.
W takim razie pozostaje mi mieć nadzieję że szybko MZA podpiszą umowę tak jak w poprzedniej części przetargu.

Jurand
Posty: 1054
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 28 sie 2020, 15:36

michael112 pisze:
28 sie 2020, 14:29
SławekM pisze:
26 sie 2020, 19:32
Solaris się nie odwołał. Tak więc Autosany będą.
W takim razie pozostaje mi mieć nadzieję że szybko MZA podpiszą umowę tak jak w poprzedniej części przetargu.
Szczerze mówiąc trochę się obawiam o to czy Autosan podoła temu zamówieniu :-k
Ma jeszcze sporo innych do realizacji, ale taka ilość przegubów...
Żeby się nie skończyło jak z Ursusem (-(
Mam nadzieję że dadzą radę i że MZA będzie zadowolone z produktu dostarczonego w terminie =D>

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 28 sie 2020, 15:57

Ano to fakt, ale skoro już MZA tak wybrało i klamka już zapadła, to nie ma co zwlekać z umową.

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 28 sie 2020, 16:23

Jurand pisze:
28 sie 2020, 15:36
Szczerze mówiąc trochę się obawiam o to czy Autosan podoła temu zamówieniu :-k
Ma jeszcze sporo innych do realizacji, ale taka ilość przegubów...
Nie ma tego jakoś specjalnie dużo.
Kończą składanie 60 CNG dla MPK Rzeszów (z terminem na luty 2021)
Na ten rok mają jeszcze:
8 Liderów dla wojska (+7 w opcji)
3 Sancity 9LE dla MPK Kraków
3 spalinowe Sancity 12LF dla PKS Nova
11 Sancity 12LF CNG dla Suwałk

Na przyszły rok 10 Sancity 12LF CNG dla Ostrołęki.
Do tego najprawdopodobniej 15 elektryków dla MPK Częstochowa i tyle. Mogliby się zająć przegubami, które mają mieć pierwsze dostawy w grudniu 2021.

Tylko trzeba podpisać umowę. Nie wiem na co jeszcze czekają. Z Solarisem MZA podpisały umowę 2 tygodnie po rozstrzygnięciu, a tu już minął prawie miesiąc.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 28 sie 2020, 16:49

alojz pisze:
28 sie 2020, 16:23


Tylko trzeba podpisać umowę. Nie wiem na co jeszcze czekają. Z Solarisem MZA podpisały umowę 2 tygodnie po rozstrzygnięciu, a tu już minął prawie miesiąc.
Już jest blisko. Powinno być w przyszłym tygodniu. Ale dokładnej daty nie znam.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 29 sie 2020, 0:54

Jest decyzja na dodatkowe U18 CNG?

ODPOWIEDZ