[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
-
- Posty: 5889
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Jeżeli skład jest historyczny, to zwrotnice robimy pałąkiem. Może zapomniano o historycznych systemach przekładania zwrotnic?
miłośnik 13N
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26875
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Syndrom sztokholmski?fraktal pisze: ↑17 sty 2020, 1:44Tak, rzeczywiście dobrze odwzorowali ten tramwaj, mnie aż przeszedł dreszcz, jak go dzisiaj zobaczyłem, ponieważ podróży tramwajami w 1988 roku nie wspominam zbyt miło: ogromne tłoki, co było dolegliwe zwłaszcza w ciasnych parówkach, motorniczowie zostawiający tramwaj w trakcie pracy i wbiegający po coś do sklepu, dzwonienie dzwonkiem wewnętrznym, gdy ludzie jeszcze wsiadali, zamykanie drzwi po piętach (oczywiście przytrzaskiwanie drzwiami też się zdarzało, na szczęście dość rzadko. Sam nie wiem, czemu zacząłem się interesować KM po tym wszystkim, co widziałem w ówczesnej codziennej drodze do przedszkola.vernalisadonis pisze: ↑16 sty 2020, 23:43Ten wóz jest z 1988r. Czy w tym czasie 105tki były już produkowane bez tych charakterystycznych szyb nad drzwiami oraz w kabinie motorniczego?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Raczej zasługa mojego sąsiada z korytarza, który wyszkolił się jakiś czas potem na motorniczego. Niestety, już dawno w Tramwajach nie pracuje.
Pierwsze 4 Swingi (3116-3119) mają fabrycznie "czarny łeb". Później podjęto decyzję o zmianie malowania na czerwony.
-
- Posty: 5889
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Od pętli Wyścigi do Smyczkowej z prawej strony torowiska wbite są paliki, zaczynają się od toru 35. Tyczenie dodatkowego toru?
miłośnik 13N
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36742
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Nic o tym nie wiem.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Makieta kabiny hyundaia dotarła ostatnio do TW: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 64574.html
- Krzysztof_J
- Posty: 469
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Trzech pracowników TW zakażonych koronawirusem: http://infotram.pl/trzech-pracownikow-t ... 4816.html#
Już 4.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Długo szukałem gdzie to wcisnąć - i nadal nie wiem czy to dobre miejsce
Dobijanie komunikacji tramwajowej w Warszawie, cz. II
Dzisiejszy artykuł z Gazety Wyborczej
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... 2-L.1.duzy
pokazuje to elegancko
I liczby
- tramwaje - zmniejszenie kwoty wozokilometra o 10%
- autobusy - zmniejszenie kwoty wozokilometra o 1,1%
Dobijanie komunikacji tramwajowej w Warszawie, cz. II
Dzisiejszy artykuł z Gazety Wyborczej
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... 2-L.1.duzy
pokazuje to elegancko
Jeśli tak, to skąd spółka TW na swojej stronie internetowej podaje dane na temat liczby pasażerów?Co prawda w ZTM zastrzegają, że te dane nie do końca są porównywalne, bo nie można precyzyjnie określić poziomu przewozów w tramwajach
I liczby
- metro (najdroższe i największe spadki liczby pasażerów) - zmniejszenie kwoty wozokilometra o 2%Metro jako jedyna spółka przewozowa w Warszawie ma w tym roku zwiększony plan przewozów - do 42,4 mln km (z 37,1 mln km w 2019 r.). Tylko o 2 proc. ZTM obniżył tu też wycenę tzw. wozokilometra (z 12,55 do 12,3 zł). Za to w Tramwajach Warszawskich aż o 10 proc. (z 15,21 do 13,69 zł), co oznacza głównie odłożenie na później niektórych remontów i inwestycji, na czele z budową linii na Gocław. To właśnie w tych liczbach ukryte są na razie cięcia budżetowe miasta, które stara się utrzymać atrakcyjne rozkłady jazdy.
Ale nie ma też co liczyć na ich poprawę. O blisko 3 mln km (do 115,8 mln) spadł plan przewozów autobusami (bez linii lokalnych kursujących wokół Warszawy), a wycena wozokilometra w tym środku transportu o 10 gr - do 8,9 zł.
- tramwaje - zmniejszenie kwoty wozokilometra o 10%
- autobusy - zmniejszenie kwoty wozokilometra o 1,1%
- Krzysztof_J
- Posty: 469
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/wola/warsz ... li-4677454Niecodzienna sytuacja przy Kercelaku. W piątkowy wieczór motorniczy zatrzymał tramwaj i zapowiedział, że nie pojedzie dalej, bo podejrzewa, że jedna z pasażerek jest zakażona koronawirusem. Gdy czekał na służby, pozostali pasażerowie otworzyli drzwi i uciekli.
Przy takiej psychozie trudno się dziwić każdej ze stron.
Ciekawa rzecz - kto podjął decyzję o zatrzymaniu tramwaju - motorniczy po dyskusji z nadzorem czy nadzór ruchu nakazał?
I czemu miało to służyć? Na następnym przystanku pasażerka i tak by wysiadła, a czas oczekiwania na służby byłby i tak długi.
No i kwestia pasażerów w wagonie - trzymanie ich z zamkniętymi drzwiami jest po pierwsze ograniczeniem wolności, a po drugie - jeśli pasażerka byłaby faktycznie zakażona - to dodatkowym narażeniem ich na zakażenie.
I czemu miało to służyć? Na następnym przystanku pasażerka i tak by wysiadła, a czas oczekiwania na służby byłby i tak długi.
No i kwestia pasażerów w wagonie - trzymanie ich z zamkniętymi drzwiami jest po pierwsze ograniczeniem wolności, a po drugie - jeśli pasażerka byłaby faktycznie zakażona - to dodatkowym narażeniem ich na zakażenie.
Mały spamik - na Tramwarze pojawiły się opisy i zdjęcia niemal wszystkich przedwojennych wagonów doczepnych (http://tramwar.pl/tramtypy1.html) oraz nieistniejących zajezdni (http://tramwar.pl/twzajhist.html)
a także (z innej beczki) - opis procesu powstawania nowych tras tramwajowych (http://tramwar.pl/twinwestycja.html).
Miłego czytania
a także (z innej beczki) - opis procesu powstawania nowych tras tramwajowych (http://tramwar.pl/twinwestycja.html).
Miłego czytania