Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

195
Posty: 516
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 15 paź 2020, 15:26

Bon Jovi pisze:
15 paź 2020, 15:00
Jeżdżą tam pasażerowie, od czasu COVID na wielu liniach jest mniej osób. Nie ma tam pustych autobusów, na wielkość wozów jakie, tam jeżdżą, zapełnienie jest takie jak zawsze. Gdyby nie było, to za linię 105 nic by nie puszczono.
To można by się zastanowić nad puszczeniem 106 do Torwaru dołem... choć to pomysł taki se...
Bon Jovi pisze:
15 paź 2020, 15:00
Czyli na Kinowej proponujesz ludziom tam mieszkającym gorszą komunikacje i nic co wspomogłoby linię 135, bo social to jest jak nic?
Fik proponował kiedyś silne 135 ze Wschodniego czy tam <M> Stadion Narodowy przez Grenadierów do Gocławia, więc po co linia wspomagająca?
Dla Kinowej - biję się w pierś - nie mam pomysłu, ale czy dwa przystanki muszą mieć linię do centrum?
Bon Jovi pisze:
15 paź 2020, 15:00
717 na Szczęśliwicach się nie sprawdzi, nie wiem ile osób jadących Al. Jerozolimskimi chciałoby tam jechać. 184 puszczasz oberkiem takim samym jak 414, rozumiem że pomijać będzie całkowicie ul. Szczęśliwicką, 717 ma zastąpić 154 i 184, które są częściej niż 717.
W przedłużeniu 717 chodzi o to by zastąpić 184 na odc. Szczęśliwice - Szczęśliwicka - Dw. Zachodni. To jest raptem jeden przystanek...
Zapomniałem dopisać, że 184 ... - Prymasa - Dw. Zachodni - Szczęśliwicka - BW1920 - Grójecka - Szczęśliwice
wojtor pisze:
15 paź 2020, 15:22
Z Łukowskiej zabierasz 2 linie - 158 i bardzo mocne 182. Zostaje tylko 141. Jeśli je podbijesz to od Pomnika Lotnika do Pralki będzie nadpodaż. W szczególności na KORu.
Ale będzie silne 523 (przez Łukowską - tego nie dopisałem już...) :shock:

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 paź 2020, 16:06

Bardzo mocne 182 w DS jeździ co 20 minut.😀
Nie bój nic. Przecież na Witolin ma być 523.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 paź 2020, 17:52

Bon Jovi pisze:
14 paź 2020, 19:16
Zabrany by został kolejny autobus (157) w sumie z bardzo dużego obszaru, gdzie jest dużo starych kamienic w których mieszka bardzo duża grupa ludzi starszych. O nich też nie wolno zapominać. Kiedyś mieli dodatkowo w okolicy 150 jadące ulicami Srebrną, Twardą, Złotą, Twardą i Prostą do ronda ONZ, a z powrotem jadące ulicami Złotą, Twardą i Srebrną. Dziś mają tylko 157, dla młodego człowieka to nie duży kawałek do przejścia, ale dla osoby starszej?
Co w zamian za 127 na Mariensztat wtedy?
Z jednego ZP. I raczej bym myślał, jak go zastąpić. Może 102 do pl. Lindleya? To jest funkcja lokalna doczepiona do linii dalekobieżnej, więc niezbyt.
Ale coś na rzeczy jest, że wzmacniane są ciągi główne, a pośrodku są kwartały pustawe, vide Kazimierzowska. Z drugiej strony od Jerozolimskich do Prostej jest 650 m, od pl. Zawiszy do ronda ONZ, po przekątnej, ok. 1200 m. Przypuszczam, że z żadnego miejsca dojście do najbliższego przystanku nie przekroczyłoby 500 m, mierząc po chodnikach.

Na Mariensztadt 106 albo 166. Gorzej z Powiślem (Solec, Ludna).
Albo można sobie wyobrazić 162 na Browarnej, 106 na Mariensztacie, 166 na pl. Hallera ale przez most Świętokrzyski trasą 162 od :mewa: Kopernik. Wywalamy 166 z korków na al. Zielenieckiej...
Można kombinować.

PS. Faktycznie zrobił się nam wątek ogólnowarszawski.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 15 paź 2020, 21:43

Już ktoś pisał że 106 na Mariensztat, tylko sprawi że z linii która teraz jest regularna i w miarę punktualna, zrobi się linia która będzie łapała opóźnienia.
Tam coś z krótką trasą by się przydało np. z dw. Centralnego, jedna linia na Mariensztat, druga na Torwar. Tutaj całego ciągu Żelaznej nie ma sensu na siłę rozdzielać, bo linia 157 bardzo dobrze od lat tutaj pracuje i nie ma pustych kursów. Na Kazimierzowskiej przez lata było kombinowanie z liniami 114, 118, 165, 218, 318, że ludzie tam nabrali nawyków że skoro i tak przy 165 była tam marna komunikacja, to zmienili przyzwyczajenia, czego dowodem była marna frekwencja w linii 318. Nie twierdze że tam nie jest potrzebna linia, ale przez ciągłe zmiany mieszkańcy się zniechęcili.
Dobrym pomysłem mogłaby być trasa 255 tak jak to było w 2016 roku z linią 155, która jechała dalej za rondo Daszyńskiego i jedno kierunkowo jechała ulicami: Prosta, Żelazna, Al. Jerozolimskie, pl. Zawiszy, Towarowa, rondo Daszyńskiego. W drugą stronę Towarowej też można zrobić z jakąś linią, aby jechała w jednym kierunku Kasprzaka i Prostą do ronda Daszyńskiego a dalej Towarową i Al. Jerozolimskimi przez przystanek dw. Zachodni. Ale to zmiany na przyszłość, bo teraz oczywistym jest jak najszybciej 504 skierować do MRD.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 paź 2020, 23:13

Bon Jovi pisze:
15 paź 2020, 21:43
Na Kazimierzowskiej przez lata było kombinowanie z liniami 114, 118, 165, 218, 318, że ludzie tam nabrali nawyków że skoro i tak przy 165 była tam marna komunikacja, to zmienili przyzwyczajenia, czego dowodem była marna frekwencja w linii 318. Nie twierdze że tam nie jest potrzebna linia, ale przez ciągłe zmiany mieszkańcy się zniechęcili.
Na Kazimierzowskiej to nie było 114, chyba że za czasów objazdów al. Niepodległości ale wtedy to byś musiał wymienić tabun innych linii. Zresztą, wtedy komunikacja tam na pewno miała obłożenie.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 paź 2020, 23:19

Chcecie wsadzić na Rondzie Daszyńskiego 3 linie (127, 159 i 504). Ale przecież kraniec MRD 03 nie jest gotowy na przyjęcie 3 autobusów. 127 widziałbym na przystanku 01. Tylko nie wiem, czy Łucka nadaje się na przejazd autobusem? Chodzi mi o powrót: Łucka - Żelazna - Al. Jerozolimskie.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 16 paź 2020, 2:45

michael112 pisze:
15 paź 2020, 23:13
Bon Jovi pisze:
15 paź 2020, 21:43
Na Kazimierzowskiej przez lata było kombinowanie z liniami 114, 118, 165, 218, 318, że ludzie tam nabrali nawyków że skoro i tak przy 165 była tam marna komunikacja, to zmienili przyzwyczajenia, czego dowodem była marna frekwencja w linii 318. Nie twierdze że tam nie jest potrzebna linia, ale przez ciągłe zmiany mieszkańcy się zniechęcili.
Na Kazimierzowskiej to nie było 114, chyba że za czasów objazdów al. Niepodległości ale wtedy to byś musiał wymienić tabun innych linii. Zresztą, wtedy komunikacja tam na pewno miała obłożenie.
Masz racje, 114 było tam na objazdowej trasie jak wiele innych linii. Wtedy mieli super zakorkowaną Kazimierzowską :roll: .
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 16 paź 2020, 9:17

Bon Jovi pisze:
16 paź 2020, 2:45
michael112 pisze:
15 paź 2020, 23:13

Na Kazimierzowskiej to nie było 114, chyba że za czasów objazdów al. Niepodległości ale wtedy to byś musiał wymienić tabun innych linii. Zresztą, wtedy komunikacja tam na pewno miała obłożenie.
Masz racje, 114 było tam na objazdowej trasie jak wiele innych linii. Wtedy mieli super zakorkowaną Kazimierzowską :roll: .
Ciekawe, mieszkałem wtedy tuż przy Kazimierzowskiej, ale nigdy korków na niej nie widziałem...
Generalnie w czasie budowy metra i zamknięcia Al. Niepodległości 114 jeździło przez Batorego-Wołoską. Potem dopiero, gdy zaczęło się kombinowanie po kasacji 125, 114 trafiło na Kazimierzowską.
Po likwidacji objazdu, te 165 jako linia łącząca te rejony ze Śródmieściem i dalszym Mokotowem z drugiej strony się sprawdzała. Efemerydy typu 318 już mniej...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 paź 2020, 9:40

118 na trasie z Bródna na Spartańską miało 30/30/30 oidp. To zabije popyt na każdą niezależną linię, zwłaszcza że kilka min dalej jest metro albo tramy na Puławskiej.
Georg pisze:
15 paź 2020, 23:19
Chcecie wsadzić na Rondzie Daszyńskiego 3 linie (127, 159 i 504). Ale przecież kraniec MRD 03 nie jest gotowy na przyjęcie 3 autobusów. 127 widziałbym na przystanku 01. Tylko nie wiem, czy Łucka nadaje się na przejazd autobusem? Chodzi mi o powrót: Łucka - Żelazna - Al. Jerozolimskie.
Zaklęcie brzmi: pętla Wronia (czyli Towarowa - Łucka - Wronia z postojem po przebudowaniu tejże - Prosta).
Zastanawiałem się też nad kryterium przez Przyokopową - Grzybowską - Towarową, wtedy na tej ostatniej na skrajnym pasie może stać dowolnie dużo autobusów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 16 paź 2020, 9:43

KwZ pisze:118 na trasie z Bródna na Spartańską miało 30/30/30 oidp. To zabije popyt na każdą niezależną linię, zwłaszcza że kilka min dalej jest metro albo tramy na Puławskiej.
Georg pisze:
15 paź 2020, 23:19
Chcecie wsadzić na Rondzie Daszyńskiego 3 linie (127, 159 i 504). Ale przecież kraniec MRD 03 nie jest gotowy na przyjęcie 3 autobusów. 127 widziałbym na przystanku 01. Tylko nie wiem, czy Łucka nadaje się na przejazd autobusem? Chodzi mi o powrót: Łucka - Żelazna - Al. Jerozolimskie.
Zaklęcie brzmi: pętla Wronia (czyli Towarowa - Łucka - Wronia z postojem po przebudowaniu tejże - Prosta).
Zastanawiałem się też nad kryterium przez Przyokopową - Grzybowską - Towarową, wtedy na tej ostatniej na skrajnym pasie może stać dowolnie dużo autobusów.
118 w DP jeździło przynajmniej co 20'.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 paź 2020, 9:50

No dobra, mam rozkład z 2009 i miało wtedy 20/30/30. Nie zmienia to zasadniczo argumentu. Ważniejsze, czy to było celowe, czy naturalne (oferta równoległa, korki) wygaszenie.

Kod: Zaznacz cały

118  - LINIA ZWYKŁA

 Przystanek: ŻERAŃ FSO 03  -->  SPARTAŃSKA


 DZIEŃ POWSZEDNI           ŚWIĘTO i SOBOTA

|Godz. Minuty             |Godz. Minuty        |
|  4 |[44]                |    |               |
|  5 |[14] [44]           |    |               |
|  6 |[15] [35] [55]      |    |               |
|  7 |[18] [38] [58]      |  7 |[14] [44]      |
|  8 |[18] [38] [58]      |  8 |[14] [44]      |
|  9 |[16] [36] [56]      |  9 |[14] [44]      |
| 10 |[16] [42]           | 10 |[14] [44]      |
| 11 |[12] [42]           | 11 |[14] [44]      |
| 12 |[12] [42]           | 12 |[14] [44]      |
| 13 |[12] [42]           | 13 |[14] [44]      |
| 14 |[12] [42]           | 14 |[14] [44]      |
| 15 |[12] [35] [55]      | 15 |[14] [44]      |
| 16 |[15] [35] [55]      | 16 |[14] [44]      |
| 17 |[15] [35] [55]      | 17 |[14] [44]      |
| 18 |[15] [34] [54]      | 18 |[14] [44]      |
| 19 |[15] [45]           | 19 |[14] [47]      |
| 20 |[15] [45]           | 20 |[17] [47]      |
| 21 |[14] [44]           | 21 |[17]           |
| 22 |[14]                |    |               |

 Rozkład ważny od 2009-02-16
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 paź 2020, 10:25

Na Kazimierzowskiej po zakończeniu budowy metra były kolejno: 165 (1994-2002 z zawieszeniem na wakacje 2001), 148 (od wakacji 2001 do chyba przełomu 2005/06), 118 (od przełomu 2005 do czerwca 2011), 218 (od czerwca 2011 nie pamiętam jak długo, ale dość krótko), 318 (2012? - maj 2013).
165 nie pamiętam jaką miało częstotliwość ale raczej dość niską. Zarówno 148 jak i 118 jeździło co 20/30/30. 218 jako wyjątek częściej (chyba podobnie jak obecnie). 318 znowu co 30 min. (nie wiem czy w szczycie co 20, no i nie jeździło w ogóle w weekendy).
Z ciekawostek, od września 2001 r. przez kilka miesięcy jeździło tamtędy równocześnie 148 i 165.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 16 paź 2020, 10:32

195 pisze:
15 paź 2020, 15:26
Dla Kinowej - biję się w pierś - nie mam pomysłu, ale czy dwa przystanki muszą mieć linię do centrum?
158 na Kinowej to nie tylko linia dla 2 przystanków, ale też połączenie Łukowskiej i Ostrobramskiej z al. i rondem Waszyngtona. Ja miałem jakiś czas temu pomysł (raczej lużny i bez większej analizy, ale poparty znajomością okolicy) na linię Witolin - trasa 158 - Rondo Waszyngtona - Wybrzeże Szczecińskie - MSN - Wschodni (Lubelska) - nowa pętla na Podskarbińskiej. Taka trasa przy okazji zamknęłaby usta geriatrii grochowskiej, że zabiera im się linię "do kolei".

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 paź 2020, 10:35

michael112 pisze:
16 paź 2020, 10:25
Na Kazimierzowskiej po zakończeniu budowy metra były kolejno: 165 (1994-2002 z zawieszeniem na wakacje 2001), 148 (od wakacji 2001 do chyba przełomu 2005/06), 118 (od przełomu 2005 do czerwca 2011), 218 (od czerwca 2011 nie pamiętam jak długo, ale dość krótko), 318 (2012? - maj 2013).
165 nie pamiętam jaką miało częstotliwość ale raczej dość niską. Zarówno 148 jak i 118 jeździło co 20/30/30. 218 jako wyjątek częściej (chyba podobnie jak obecnie). 318 znowu co 30 min. (nie wiem czy w szczycie co 20, no i nie jeździło w ogóle w weekendy).
Z ciekawostek, od września 2001 r. przez kilka miesięcy jeździło tamtędy równocześnie 148 i 165.
218 jeździło wtedy z częstotliwością wyżsżą niż dzisiaj - 10/15/15, 318 co 30 minut nawet w szczycie. Największą wadą zarówno 218 jak i 318 były okolice MPM i zerowe postoje na Rakowieckiej, przez co w szczycie punktualność była tragiczna. Co śmieszne, w czasie projektu cięć w 2013 nie było nawet planów likwidacji 318, tylko skrócenia do MPM, ale lud się oburzył na inne zmiany, natomiast 318 nikt nie bronił, dlatego w ostateczności poleciało XD

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 16 paź 2020, 10:44

wincenty pisze:
16 paź 2020, 9:17
Bon Jovi pisze:
16 paź 2020, 2:45
Masz racje, 114 było tam na objazdowej trasie jak wiele innych linii. Wtedy mieli super zakorkowaną Kazimierzowską :roll: .
Ciekawe, mieszkałem wtedy tuż przy Kazimierzowskiej, ale nigdy korków na niej nie widziałem...
Generalnie w czasie budowy metra i zamknięcia Al. Niepodległości 114 jeździło przez Batorego-Wołoską. Potem dopiero, gdy zaczęło się kombinowanie po kasacji 125, 114 trafiło na Kazimierzowską.
Po likwidacji objazdu, te 165 jako linia łącząca te rejony ze Śródmieściem i dalszym Mokotowem z drugiej strony się sprawdzała. Efemerydy typu 318 już mniej...
Ja z objazdów Kazimierzowską, liniami 502, 504 i (508 to wtedy chyba jeździło Puławską) pamiętam korki, bo w nich kiedyś stałem jadąc jedną z tych linii, jak jechałem na korepetycje. Oczywiście to były godziny popołudniowe, godzinę po czasie przybyłem. Po tym doświadczeniu inną trasę obrałem.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

ODPOWIEDZ