Bo to inna sieć.Stary Pingwin pisze: ↑18 lis 2020, 15:27Tramwaje mają różne typy pantografów, a współpracują z całą siecią Warszawy.
Sieć tramwajowa to drut, a drugi biegun jest w szynach. Zresztą zasada działania wszystkich pantografów tramwajowych jest taka sama. Inna zasada to dopiero pantograf lirowy, a i to niewiele. Tutaj to bardziej trzeba byłoby porównywać pantograf tramwajowy z trolejbusowym. Albo jak gniazdka elektryczne polskie z brytyjskimi.
BTW, mam nadzieję, że chociaż gniazdka zrobili takie same.
Tutaj potrzebujesz podać co najmniej + oraz - i pewnie jeszcze uziemienie. Chociaż jak piszą 5-polowy, to nie wiem, na co jeszcze. Przecież chyba nie podają prądu trójfazowego do prostowania na pokładzie autobusu (plus null plus uziemienie)??
Oczywiście lepiej byłoby, jak ktoś tutaj już wskazywał, na autobusach umieszczać dwa (czy trzy) pręty, a pantograf umieścić na ładowarce. Bo część na pętlach ma być użytkowana częściej niż ta na autobusach.
Nie mówiąc już o jednym systemie na aglomerację.