Rozkłady epidemiczne

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 19 lis 2020, 12:11

Autobus Czerwon pisze:
19 lis 2020, 7:49
Maszyniści metra pracują w systemie zmian ośmiogodzinnych. Nawet jeśli metro nie jeździ w nocy, maszyniści nadal "pracują", mają na Kabatach nawet specjalne pomieszczenie żeby się zdrzemnąć. Dyżurni stacji, dyspozytorzy i SOM pracuje z kolei od 7 do 19 i od 19 do 7, nawet gdy metro nie jeździ w nocy. Jeżeli chodzi o ilość osób pracujących w metrze, w przypadku zawieszenia nocnych kursów metra, nic się nie zmienia w tej materii i nadal będzie ich pracować tyle samo.
A czemu maszyniści muszą być w pracy jak metro nie jeździ? To dziwne...
Glonojad pisze:
17 lis 2020, 21:17
A jak już oszczędzać i nie rezygnować z nocnego metra, to po dostawie Krecików możnaby parę rosyjskich składów skrócić do 3-4 wagonów i przeznaczyć wyłącznie na te nocne kursy.
Rosyjskie składy nie mogą jeździć po M2.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 lis 2020, 12:13

fraktal pisze:
19 lis 2020, 12:11
Rosyjskie składy nie mogą jeździć po M2.
To nie jest ważne. Ważne, aby metro jeździło. Zawsze. Za wszelką cenę.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 lis 2020, 12:42

fraktal pisze:
19 lis 2020, 12:11
Autobus Czerwon pisze:
19 lis 2020, 7:49
Maszyniści metra pracują w systemie zmian ośmiogodzinnych. Nawet jeśli metro nie jeździ w nocy, maszyniści nadal "pracują", mają na Kabatach nawet specjalne pomieszczenie żeby się zdrzemnąć. Dyżurni stacji, dyspozytorzy i SOM pracuje z kolei od 7 do 19 i od 19 do 7, nawet gdy metro nie jeździ w nocy. Jeżeli chodzi o ilość osób pracujących w metrze, w przypadku zawieszenia nocnych kursów metra, nic się nie zmienia w tej materii i nadal będzie ich pracować tyle samo.
A czemu maszyniści muszą być w pracy jak metro nie jeździ? To dziwne...
Organizacja pracy maszynistów w metrze trochę się różni, od autobusowego i tramwajowego standardu. Szczerze mówiąc, nie wiem czemu tak jest, mogę się tylko domyślać że to dlatego, że przerwa pomiędzy ostatnim zjazdem a pierwszym wyjazdem jest stosunkowo krótka, a maszyniści (być może) nie powinni pracować z powodów zdrowotnych więcej niż 8 godzin, gdyż praca w tunelu bardzo niekorzystnie wpływa na ich narząd wzroku. Większość z nich i tak pracuje zaledwie kilka lat, bo degradacja wzroku następuje w zastraszającym tempie... Rotacja jest bardzo duża.
person pisze:
19 lis 2020, 12:13
fraktal pisze:
19 lis 2020, 12:11
Rosyjskie składy nie mogą jeździć po M2.
To nie jest ważne. Ważne, aby metro jeździło. Zawsze. Za wszelką cenę.
Alstomy i Inspiro też da się bez problemu zestawić w składy 3-4 wagonowe, pytanie po co i co zrobić ze środkowymi wagonami xd

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 lis 2020, 13:10

Czy ktoś wie czy operacja rozłączania/złączania ruskich składów jest długotrwała i trudna? Ile trwałaby taka akcja z Alstomami? W niektórych miastach rozłączają składy i w weekendy jeżdżą solowe tramwaje, więc u nas może mogłoby tak być w metrze... ;)

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 lis 2020, 13:18

person pisze:
19 lis 2020, 13:10
Czy ktoś wie czy operacja rozłączania/złączania ruskich składów jest długotrwała i trudna? Ile trwałaby taka akcja z Alstomami? W niektórych miastach rozłączają składy i w weekendy jeżdżą solowe tramwaje, więc u nas może mogłoby tak być w metrze... ;)
W rosyjskich składach są zwykłe sprzęgi Scharfenberga, więc rozpinanie wagonów to tylko tyle co praca lokomotywy manewrowej, bo sam sprzęg rozpina się kilka sekund, a złącza sam w momencie najechania innego wagonu. W Alstomach sprzęgi międzywagonowe są już trochę inne, wymagałoby to większego nakładu pracy i nie wiem czy elektronika pozwoliłaby na jazdę krótszego składu. W Inspiro, podobnie jak w składach rosyjskich, są sprzęgi Scharfenberga, natomiast z powodu przegubów cały proces trwałby kilkadziesiąt minut i też nie wiem jak z elektroniką. Reasumując, jest to wykonalne, ale moim zdaniem nie ma to sensu. Myślę że metro zapytane drogą oficjalną, odpowiedziałoby że się nie da i ciężko się temu dziwić, bo to byłby dla nich żaden interes płacić dodatkowym pracownikom i jeszcze dostawać mniejszą stawkę za pockm.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 20 lis 2020, 0:26

KwZ pisze:
19 lis 2020, 0:41
Dyspozytor na zamkniętej stacji? Czym miałby dysponować?

(...)
Codziennie w przerwie kiedy nie kursują pociągi wyjeżdżają pojazdy techniczne. Poza tym pewnie niektóre składy mogą być przestawiane w nocy.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 lis 2020, 10:48

Autobus Czerwon pisze:
19 lis 2020, 13:18
(...)
Dzięki za szczegółową odpowiedź.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 22 lis 2020, 12:33

Wiem, że sam to zacząłem, więc też trochę to posprzątałem, i organizacyjną część nocnego metra przesunąłem na MiK.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
5744
Posty: 879
Rejestracja: 09 mar 2006, 11:26

Post autor: 5744 » 24 lis 2020, 7:31

Kursy "f" na liniach 121 i 213 po cichu zawieszone od tego tygodnia?
610 Os. Górczewska - Dw. Wschodni (Lubelska).
Linię obsługuje zakład "Redutowa" i "Stalowa".

Mateusz950
Posty: 727
Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
Lokalizacja: Pionki/Warszawa

Post autor: Mateusz950 » 24 lis 2020, 10:04

5744 pisze:
24 lis 2020, 7:31
Kursy "f" na liniach 121 i 213 po cichu zawieszone od tego tygodnia?
Dokładnie tak, na 115 również.
https://uetbdu.webwave.dev/
NOWY ADRES OD 9.03.2023.

Zapraszam. :)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 lis 2020, 13:15

Ech, w komunikacie podano o zawieszeniu f-ek, niestety nie podano pełnej listy linii... :/
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2020/11/13 ... szkolnych/

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 24 lis 2020, 16:08

Warto to zrobić, bo są typowo szkolne eFki które nie zniknęły - np. na 702.
ZTM pisze:Od najbliższego weekendu 28-29 listopada kursy metra w noce z piątków na soboty oraz z sobót na niedziele zostaną zawieszone.

Kursy metra w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę uzupełniają nocną siatkę połączeń Warszawskiego Transportu Publicznego. To w sumie 34 kursy na linii M1oraz 35 na M2 po godz. 00.00 do ok. godz. 3.00 rano. Epidemia COVID-19 znacznie ograniczyła aktywność społeczną w całej Polsce. Nocne życie stolicy zamarło. Nieczynne są kina, teatry, kluby, restauracje, nie ma koncertów, wernisaży itp. I to od razu widać w liczbie pasażerów w podziemnej kolei – jest ich mniej o ok. 75 proc. W kursujących w nocy pociągach metra jeździ dziś tyko ok. 24 proc. liczby pasażerów w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Dlatego od najbliższego weekendu 28-29 listopada nocne kursy metra zostaną zawieszone. Pasażerowie będą mogli korzystać z dobrze rozwiniętej sieci autobusowej komunikacji nocnej. To dziś 43 linie, których autobusy docierają do najdalszych rejonów Warszawy a także do kilku gmin aglomeracji.

Przeanalizowaliśmy dane z bramek wejściowych do stacji metra w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę w godz. 00.00 – 4.00. W zeszłym tygodniu w noc z piątku na sobotę do metra weszło (obydwie linie) 2265 osób a w noc z soboty na niedzielę 2810 osób. To odpowiednio ok. 25 proc. i 31 proc. liczby pasażerów sprzed roku. W zeszłym roku było to 9087 i 9064 osób. Tydzień wcześniej (14-15 listopada) w noc z piątku na sobotę do metra weszło (obydwie linie) 2130 osób a w noc z soboty na niedzielę 2406 osób. To odpowiednio ok. 20,7 proc. i 23,22 proc. liczby pasażerów sprzed roku. Podobnie było tydzień wcześniej (7-8 listopada) – odpowiednio 25,39 proc. i 22,33 proc. Jeśli odniesiemy to do liczby kursów metra, to okaże się, że średnio jednym kursem metra, od stacji początkowej do końcowej, jechało ok. 60-80 osób. Spadek wykorzystania nocnych kursów jest jednakowy, niezależny od godziny. Widać też wyraźnie, że jest on większy niż w kursów dziennych. W zeszłym tygodniu metro przewoziło w dni powszednie ok. 35-37 proc. liczby pasażerów sprzed epidemii.

Gwałtowny spadek pasażerów w nocnym metrze następował po wprowadzaniu w Warszawie obostrzeń wynikających z stref epidemicznych. Najpierw żółtej od 10 października – w weekend 10-11 października z nocnych kursów na obydwu liniach skorzystało 11 602 pasażerów a tydzień wcześniej 15 021. W pierwszy weekend obostrzeń czerwonej strefy (17-18 października) na stacje obydwu linii weszło 7035 osób. Następne dni kursowania nocnego metra to także zmniejszająca się liczba pasażerów, najmniejsza odnotowana liczba to 2104 osoby w noc z soboty na niedzielę 7-8 listopada.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 24 lis 2020, 16:23

No dobra, zawiesili, ale 60-80 osób co 15 minut, to 120-160 osób dodatkowo dla np. takiego N37 co pół godziny. Chyba wypadałoby jakoś ten problem zaadresować.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 lis 2020, 16:28

Podaję adres: berdyczow@ztm.waw.pl
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 24 lis 2020, 16:30

Przeliczenie na pewno nie będzie takie proste. Część osób zrezygnuje z komunikacji, część wróci dziennymi wcześniej/później albo w ogóle zostanie w domach. Potok ursynowski jest podzielony na dwa przecież. No i jeśli dobrze rozumiem to te 60-80 to jest liczba osób przez całą trasę czyli także wysiadający na stacjach obsługiwanych przez N36/86.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka


I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ODPOWIEDZ