[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2021

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 lis 2020, 22:24

person pisze:Można już obejrzeć plakatowy rozkład jazdy Warszawy Głównej:
https://portalpasazera.pl/Plakaty
Na Główną lecą IR/ŁKA z/do Łodzi, Mazovia do Płocka, jakaś przyspieszona drobnica do Łowicza, Skierniewic i Radomia/Skarżyska oraz... "SKM: Szybka Kolej Miejska - S30: Lina SKM S30".

S30 oznaczone w RJ jako BUS. Ki czort?
175 :D
ŁK

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 lis 2020, 23:08

Dopiero od marca...
Autobus Czerwon pisze:
21 lis 2020, 22:19
Oraz głupoty PKP PLK przywracającej patologiczną nazwę Warszawa Główna.
Chyba nie liczyłeś na W-wa Ochota 2 czy coś podobnego?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lis 2020, 10:49

To powinna być Warszawa Ochota. Choć nazwa jest też beznadziejna, ale jednak nie wprowadza tak w bład i funkcjonuje nieprzerwanie od lat.

Najlepsze byłoby połaczenie obu stajcji w Warszawa Plac Zawiszy.

W 4 minuty z Alei Jerozolimskich na Rakowiec i potem w kolejne 4 na Żwirki to jest wyzwanie. Ciekawe którędy - Szybką? Włodarzewską -Harfową i po nieistniejącej Racławickiej? :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 lis 2020, 11:22

Już była zdaje się dyskusja na temat tej nazwy, więc nie ma sensu zaczynać jej na nowo. Ale już widzę oczyma wyobraźni pl. Zawiszy (nie) wypełniony strzałkami kierującymi na perony o konkretnej numeracji. Młody, sprawny, zorientowany da radę, ale jest też reszta społeczeństwa.... No chyba, że coś na kształt WZ P8, ale to też pewne kuriozum.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lis 2020, 11:22

Instalatorów i 1 sierpnia jak 228? 228 jedzie po 6 minut, ale ma po drodze przystanki.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lis 2020, 13:59

Obie ulice są 1x2, więc przynajmniej w szczycie bym krótszego czasu raczej nie zakładał. Poza tym chciałbym zobaczyć przegubowce na S30 meandrujące po Szybkiej :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 lis 2020, 15:27

Przecież tu wystarczą mikrobusy :)
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 lis 2020, 16:26

Po co w ogóle to uruchamiać? XD

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 lis 2020, 22:26

Nie znalazłem nigdzie na forum wzmianki, ale prawie podwaja się liczba pociągów do Góry Kalwarii, od nowego rozkładu będzie ich 14 par. Zaczyna to wyglądać na legitny rozkład jazdy. Jakby udał się jeszcze takt co godzinę przez cały dzień... Ehhhh.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/no ... 99605.html
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 27 lis 2020, 8:26

To celowe dzialanie czy jakiś efekt uboczny zamknięcia linii radomskiej?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 lis 2020, 12:37

Co z tego, ze pociągów tam będzie sporo, skoro nie mają sensownego czasu przejazdu i mało kto tym jeździ...?
Ewidentnie to wygląda na próbę wytłuczenia pockm w obliczu zamknięć na innych liniach.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lis 2020, 12:47

No na tych siedmiu kilometrach to można pockm natłuc, że hohoho.

40 minut na Służewiec czy godzina do Śródmieścia to faktycznie czas bezsensowny. Nie to, co prawie 50 na Kabaty (742) czy godzina na Wilanowską (PKS), to są bardzo sensowne czasy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 lis 2020, 13:19

person pisze:
27 lis 2020, 12:37
Co z tego, ze pociągów tam będzie sporo, skoro nie mają sensownego czasu przejazdu i mało kto tym jeździ...?
Ewidentnie to wygląda na próbę wytłuczenia pockm w obliczu zamknięć na innych liniach.
Czas przejazdu jest bardzo sensowny, od grudnia częstotliwość także. Może trochę to wzmocni popyt na pociąg w GK, a jak nie, to myślę że Piaseczno skutecznie sprawi że te pociągi nie będą jeździć na pusto. Zresztą jak to było przy wielokrotnie pisane przy okazji pociągów na Lotnisko Chopina? Pociągi nie mogą jeździć pełne już od pierwszej stacji, bo zabraknie w nich miejsca dla pasażerów z następnych stacji?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 27 lis 2020, 13:34

fik pisze:
27 lis 2020, 12:47
No na tych siedmiu kilometrach to można pockm natłuc, że hohoho.

40 minut na Służewiec czy godzina do Śródmieścia to faktycznie czas bezsensowny. Nie to, co prawie 50 na Kabaty (742) czy godzina na Wilanowską (PKS), to są bardzo sensowne czasy.
Takie wyliczenia mają sens, jeśli się mieszka na stacji kolejowej. Jednak sam przejazd 742+M1 jest gorszy od pociągu tylko o kilka minut wbrew temu co piszesz, podając zawyżony czas dla jednego kursu z maksymalną strefą czasową. Więc całość rozchodzi się o dojście z domu do komunikacji, gdzie kolej ewidentnie przegrywa dostępnością.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lis 2020, 13:54

Nie no, wiadomo, w końcu 742 ma aż dwa przystanki w Górze, więc ta dostępność jest wyłohoho w kosmos. :roll:
Oczywistym jest, że to jest porównanie uproszczone, ale czas przejazdu z Góry do patelni 742+M1 nie schodzi poniżej 75 minut nawet w międzyszczycie, a w mojej matematyce 15 to więcej niż kilka, no ale mogę się nie znać.
I nie chodzi mi o to, aby jednoznacznie rozstrzygać, co jest lepsze, bo to zależy od bardzo wielu czynników, ale obalić absurdalną tezę, jakoby czas przejazdu kolei był jakoś straszliwie bezsensowny. Jest całkowicie i absolutnie porównywalny do wszystkich realnych alternatyw (w tym samochodu).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ