A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 lut 2020, 21:58

To fakt, że 718 i 805 potrafiły ze Wschodniego na Wileński jechać przez Markowską.
ŁK

patryk148
Posty: 569
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 26 cze 2020, 14:36

523 dostalo KANAŁ GOCŁAWSKI w stronę centrum. Niby na żądanie ale przez covid się zawsze zatrzymuje.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 cze 2020, 16:23

A to nie przez remont wiaduktu na Ostrobramskiej, bo teraz można bezpiecznie tam się zatrzymać? Na tej samej zasadzie przystanek dostały: 141, 143 i 188.

Flash8222
Posty: 7834
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 cze 2020, 20:55

Tak, z tego powodu 523 dostało ten przystanek.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 lis 2020, 20:28

Od kiedy 523 jeździ co 15' w weekendy? Może już czas otwarcie powiedzieć sobie, że należy uzwyklić wszystkie czerwone w weekendy, ale podbić je do rozsądnych częstotliwości kosztem przerobienia dublujących zwyklaków na 3xx?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 lis 2020, 20:32

Pewnie gdzieś od wiosny, podobnie jak większość linii, co przed epidemią w weekendy jeździły co 10.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 lis 2020, 20:54

Obecnie (o dziwo) jedyną linią jeżdżącą w weekendy co 10 minut jest (jeszcze) 189.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 lis 2020, 20:55

No troszkę mnie zmroziło dziś, jak to ujrzałem, i nie miało to tylko związku z istotnym zjakucczeniem pogody.

Niemniej jednak to tylko pretekst, bo o ile czerwońce w DP mają jakiś sens, o tyle w DS robi się on istotnie mniejszy, a dzielenie podobnych funkcji między dwie słabe linie niekoniecznie jest mądre (117 i 507 przychodzą mi do głowy w pierwszej kolejności, zwłaszcza że to przyspieszenie 507 coraz bardziej iluzoryczne też).
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 lis 2020, 21:30

Ale 117 i 507 obsługują na Gocławiu i Saskiej Kępie dwa ciągi równoległe, więc średnio widzę możliwość komasacji obu linii.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 lis 2020, 21:36

fik pisze:
30 lis 2020, 20:55
o ile czerwońce w DP mają jakiś sens, o tyle w DS robi się on istotnie mniejszy
Ale mniejszy bezwzględnie, czy proporcjonalnie, czy jak? Bo można też powiedzieć odwrotnie, to w DS podróż czerwońcem jest w stanie dać bardziej realne oszczędności czasowe. W sensie "przejazd", rzecz jasna.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 lis 2020, 21:40

Tak, ale w DS przejazd jest istotnie mniejszym składnikiem czasu podróży w większości wypadków (jedzie się szybciej, czeka i przesiada się dłużej).
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 lis 2020, 21:55

Obojętnie od tego czy 523 jest czerwone czy czarne to i tak pod pretekstem epidemii zostałaby pocięta z 10 do 15 minut. Pamiętacie z jakiego powodu? Żeby rozsądniej wykorzystywać zasoby kierowców w DP, kosztem DŚ. Ponadto sam ZTM obiecywał, że takie linie jak 105 czy 190 po zmianach metrowych będą kursowały co 10 minut. W przypadku 105 jeszcze w sierpniu ZTM podtrzymywał decyzję o zwiększeniu częstotliwości od września. Przed zmianami 105 w weekendy jeździło co 7,5 minuty i co drugi kurs do Browarnej. Aktualnie kursuje co 15 minut i wszystkie kursy skrócone do Ronda Daszyńskiego.

Gdynianin
Posty: 677
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 01 gru 2020, 9:36

fik pisze:
30 lis 2020, 21:40
Tak, ale w DS przejazd jest istotnie mniejszym składnikiem czasu podróży w większości wypadków (jedzie się szybciej, czeka i przesiada się dłużej).
Chyba jedyną linią, gdzie w DS 5xx zyskuje znacznie względem zwykłej jest wiadukt nad Śmigłowca/Mszczonowską. Jezdnia boczna Jerozolimskich stoi na amen i można tam złapać ok. 10 minut opóźnienia. W tym czasie 517 za WKD zjeżdża na lewy pas i do Beresteckiej dojeżdża w 3 minuty.

Natomiast poza takimi wyjątkami, od dawna tu sugerowałem, by późnym wieczorem i w weekendy 5xx miały wszystkie mijane przystanki NŻ (poza sytuacjami, jak powyżej - gdy omija je wiaduktem). Tak np. robiły(robią?) Schnellbusy w Hamburgu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 gru 2020, 13:12

Przy czym manewr ten, ze względu na kąt i liczbę pasów ruchu do przecięcia skończy się kiedyś spektakularnym wypadkiem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 gru 2020, 16:41

ashir pisze:
30 lis 2020, 21:55
Ponadto sam ZTM obiecywał, że takie linie jak 105 czy 190 po zmianach metrowych będą kursowały co 10 minut.
W tzw. międzyczasie liczba pasażerów spadła o 80%.
ashir pisze:
30 lis 2020, 21:55
W przypadku 105 jeszcze w sierpniu ZTM podtrzymywał decyzję o zwiększeniu częstotliwości od września. Przed zmianami 105 w weekendy jeździło co 7,5 minuty i co drugi kurs do Browarnej. Aktualnie kursuje co 15 minut i wszystkie kursy skrócone do Ronda Daszyńskiego.
Niestety wciąż liczba pasażerów jest o 60% niższa niż na przełomie lutego i marca.
Tak, to jest kwadratura koła.

ODPOWIEDZ