Trasa Łazienkowska i nie tylko
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ta pierwsza, z przystankami wiedeńskim w rejonie skrzyżowania ze Skierniewicką - co jest absolutnie akceptowalne dla przesiadek moim zdaniem. Oczywiście, Płocka byłaby lepsza.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Miałem. Z Krasińskiego (dla utrudnienia Przasnyska) - Os. Wolska. Łatwiej mi pojechać 122 i 186 niż N41/91 do Centralnego i przesiadka w N43.Autobus Czerwon pisze: ↑27 gru 2020, 12:11No ciekawe ile osób miało akurat fartem bezpośrednie połączenie co 20 minut, bo myślę że stosunkowo niewiele. Myślę że nocki+część tramwajów+metro dałyby w wigilię spokojnie radę. Inna sprawa, jak to się spina brygadowo i kilometrowo, bo tego akurat nie liczyłem.Glonojad pisze: ↑27 gru 2020, 11:56
Faktycznie, to by dopiero było atrakcyjne dla pasażera, zwłaszcza tego, który akurat fartem miał bezpośrednie połączenie co 20 minut... Aczkolwiek byłoby to wewnętrznie bardziej spójne, niż to, co jest teraz - i nie miałoby pretensji do czegokolwiek, prócz bycia szkieletową, socjalną obsługą.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
No niestety, nasza komunikacja nocna jest trochę uboga w relacje obwodowe. Łopuszańską-Hynka-Marynarską też nic w nocy nie jeździ.Georg pisze: ↑27 gru 2020, 13:16Miałem. Z Krasińskiego (dla utrudnienia Przasnyska) - Os. Wolska. Łatwiej mi pojechać 122 i 186 niż N41/91 do Centralnego i przesiadka w N43.Autobus Czerwon pisze: ↑27 gru 2020, 12:11
No ciekawe ile osób miało akurat fartem bezpośrednie połączenie co 20 minut, bo myślę że stosunkowo niewiele. Myślę że nocki+część tramwajów+metro dałyby w wigilię spokojnie radę. Inna sprawa, jak to się spina brygadowo i kilometrowo, bo tego akurat nie liczyłem.
-
- Posty: 162
- Rejestracja: 16 sty 2018, 18:27
Ależ to dramat musi być podjechać sobie N01 z rejonu Łopuszańskiej do Ronda Unii i przesiadać się na N34. Od Kleszczowej do RUE jedzie się kwadrans. Marynarska ma N32 na Sasanki, daleko dojść nie jest. Całe Hynka może skorzystać zarówno z N38/N88 jak i N32. Czy na wawkomie każdy tworzy problemy? Komunikacja nocna w Warszawie jest imho jedną z lepszych w całej Europie.
Operacja się udała, pacjent zmarł.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ogólnie się zgadzam, natomiast zwróć uwagę że obecnie przesiadki na liniach nocnych to czysta loteria, przez to, że teoretycznie muszą się one zatrzymywać na każdym przystanku.stołecznynocnik pisze: ↑27 gru 2020, 13:48Ależ to dramat musi być podjechać sobie N01 z rejonu Łopuszańskiej do Ronda Unii i przesiadać się na N34. Od Kleszczowej do RUE jedzie się kwadrans. Marynarska ma N32 na Sasanki, daleko dojść nie jest. Całe Hynka może skorzystać zarówno z N38/N88 jak i N32. Czy na wawkomie każdy tworzy problemy? Komunikacja nocna w Warszawie jest imho jedną z lepszych w całej Europie.
-
- Posty: 162
- Rejestracja: 16 sty 2018, 18:27
Akurat przesiadki z N01 są w każdym punkcie bardzo dobrze skoordynowane.
Jadący w kierunku Ursynowa - na Conrada oczekiwanie na N43 - 10 minut
na Ciepłowania Wola oczekiwanie na N42 - 10 minut (zarówno do DWC jak i w kierunku Górczewskiej)
na Ryżowej/PKP Włochy oczekiwanie na N35/N85 w kierunku Ursusa/Pruszkowa - tutaj minuta, więc szanse nikłe, w kierunku Centralnego - oczekiwanie 8/10 minut
na Bitwy Warszawskiej - oczekiwanie na N38/N88 w obydwu kierunkach po 10/8 minut, oczekiwanie na N43 w kierunku Chomiczówki - 8 minut.
na Rakowcu - oczekiwanie na N32 w kierunku Lotniska - 4 minuty (szanse marne), w kierunku Centralnego - 8 minut
na Wołoskiej - oczekiwanie na N34 - 1 minuta, jadą praktycznie w tym samym czasie, ale pozostaje też opcja N38/N88 na Domaniewskiej - oczekiwanie 6 minut
na Metro Służew - oczekiwanie na N37 - 5 minut
na Metro Ursynów - w obie strony oczekiwanie na N34 - 5/12 minut, na N37 w kierunku Kabat - 6 minut.
W kierunku Nowodworów podobnie, w newralgicznych punktach czas przesiadki nie przekracza 12 minut.
Jadący w kierunku Ursynowa - na Conrada oczekiwanie na N43 - 10 minut
na Ciepłowania Wola oczekiwanie na N42 - 10 minut (zarówno do DWC jak i w kierunku Górczewskiej)
na Ryżowej/PKP Włochy oczekiwanie na N35/N85 w kierunku Ursusa/Pruszkowa - tutaj minuta, więc szanse nikłe, w kierunku Centralnego - oczekiwanie 8/10 minut
na Bitwy Warszawskiej - oczekiwanie na N38/N88 w obydwu kierunkach po 10/8 minut, oczekiwanie na N43 w kierunku Chomiczówki - 8 minut.
na Rakowcu - oczekiwanie na N32 w kierunku Lotniska - 4 minuty (szanse marne), w kierunku Centralnego - 8 minut
na Wołoskiej - oczekiwanie na N34 - 1 minuta, jadą praktycznie w tym samym czasie, ale pozostaje też opcja N38/N88 na Domaniewskiej - oczekiwanie 6 minut
na Metro Służew - oczekiwanie na N37 - 5 minut
na Metro Ursynów - w obie strony oczekiwanie na N34 - 5/12 minut, na N37 w kierunku Kabat - 6 minut.
W kierunku Nowodworów podobnie, w newralgicznych punktach czas przesiadki nie przekracza 12 minut.
Operacja się udała, pacjent zmarł.
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Może wróćmy do meritum tematu, tym bardziej że jest o czym dyskutować:
Druga rzecz: Czy na pewno warto pchać wszystkie linie w to przewężęnie spowodowane przebudową? Może warto wykorzystać niektóre rozwiązania wypróbowane podczas remontu mostu w 2015 r.? Np. część linii z prawej strony przekierowane do Metra Stadion, część Jerozolimskimi do centrum (dopóki samych Jerozolimskich nie zamkną).
Ja bym jeszcze pokusił się o odważniejszy pomysł którego nie zrobiono pięć lat temu: A czemu by któraś linia z "Zapłowiecza" nie miała pojechać Trasą Siekierkowską do metra Wilanowska? Na TS nie ma wielu autobusów.
Pierwsza sprawa: Na którymś z portali, nie pamiętam już na którym, jeden z internautów uświadomił mnie że co gorsza - termin przebudowy tych wiaduktów na TŁ może się przynajmniej w części zbiec z planowanym przez rząd zamknięciem Alej Jerozolimskich. Trudno wyobrazić sobie sajgon jaki wtedy by zapanował!Coraz bliżej do rozpoczęcia budowy nowych wiaduktów Trasy Łazienkowskiej. Operacja potrwa dwa i pół roku. Nieuniknione są ogromne utrudnienia. Ratusz przygotował już pierwsze wytyczne dotyczące objazdów i zasad przekierowania pojazdów na jedną z jezdni remontowanego odcinka.[...]
Druga rzecz: Czy na pewno warto pchać wszystkie linie w to przewężęnie spowodowane przebudową? Może warto wykorzystać niektóre rozwiązania wypróbowane podczas remontu mostu w 2015 r.? Np. część linii z prawej strony przekierowane do Metra Stadion, część Jerozolimskimi do centrum (dopóki samych Jerozolimskich nie zamkną).
Ja bym jeszcze pokusił się o odważniejszy pomysł którego nie zrobiono pięć lat temu: A czemu by któraś linia z "Zapłowiecza" nie miała pojechać Trasą Siekierkowską do metra Wilanowska? Na TS nie ma wielu autobusów.
-
- Posty: 12178
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Bardzo ryzykowne. Na TS prawdopodobnie mocno zwiększy się ruch, co za tym idzie - w al. Wilanowskiej także. + wojenka, czemu Stara Miłosna ma gorzej/lepiej od Międzylesia i Marysina?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Masowe skierowanie autobusów z TŁ na TS (z dodaniem jakiejś zetki na wyłączonym odcinku) miało by sens pod warunkiem wyznaczenia buspasa na całej trasi objazdowej - ale widzę dokładnie 0 szans na wolę polityczną w tym temacie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Po otwarciu Mostu Południowego szanse rosną z 0% na 5%
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To jest nie tylko kwestia TS, ale także Sikorskiego i Wilanowskiej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Zapomniałem jeszcze że działa już al. Polski Walczącej, dawna robocza "Czerniakowska-bis". To otwiera drogę do puszczenia autobusów TS, al.PW, Gagarina, Waryńskiego do <M> Politechnika jak normalnie albo ich przekierowanie w rejon Pola Mokotowskiego gdzie można wyznaczyć nowe miejsca na postój autobusów + lepiej wykorzystać pętlę przy kościele jezuitów na Rakowieckiej.
Akurat na al.PW jest buspas, do tego słabo wykorzystany (jedno marne 168), natomiast pozostaje postawione wyżej pytanie o buspas na reszcie TS. Osobiście jestem sceptyczny, ponieważ gdzieś te samochody muszą jeździć, a TS jest już arterią w miarę oddaloną od centrum, nie tak jak TŁ czy tym bardziej Poniatoszczak.
Akurat na al.PW jest buspas, do tego słabo wykorzystany (jedno marne 168), natomiast pozostaje postawione wyżej pytanie o buspas na reszcie TS. Osobiście jestem sceptyczny, ponieważ gdzieś te samochody muszą jeździć, a TS jest już arterią w miarę oddaloną od centrum, nie tak jak TŁ czy tym bardziej Poniatoszczak.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Gagarina nie byłaby złym pomysłem nawet przy utrzymaniu normalnej trasy wzdłuż TŁ (z buspasem na Wisłostradzie) ale jest pewien kłopot - będzie rozkopana na jakieś 5 metrów w głąb.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Budowa kolektora mokotowskiego etap fafnasty wraz z torami tramwajowymi. Realizacja 2022/23, może nawet w 21 się rozpocznie - akurat równolegle do wiaduktów Agrykoli.
https://www.mpwik.com.pl/view/faza-vi
https://www.mpwik.com.pl/view/umowa-na- ... -podpisana
https://www.mpwik.com.pl/view/faza-vi
https://www.mpwik.com.pl/view/umowa-na- ... -podpisana
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.