Rozkłady tramwajowe - 2021
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Nie znaleźli kranów bo ich nie ma. Poza tym jeśli było 5 stopni to motorowy nie miał obowiązku włączyć ogrzewania grzałkami i mógł działać jedynie nadmuch z rozrusznika i silników. Inną kwestią to, że każdy inaczej odczuwa komfort termiczny. Czasem na jednym kursie jeden pasażer przychodził i informował, że na wagonie jest zimno a za kilka minut drugi, któremu było za gorąco przy takich samych ustawieniach ogrzewania.
Chodziło mi o czerwone wagony przed modwrnizacją. Jechałem kiedyś jednym z nich i motorniczy mi oświadczył, że na wagonie nie ma ogrzewania, bo na zajezdni nie odkręcili kranów. Ale w przypływie szczerości powiedział też, że ludzie i tak się nie skarżą, bo myślą,,że to warczy ogrzewanie, a to przetwornica. Nie sądzę, żeby mi się to przyśniło, bo skąd bym znał słowo "przetwornica". Także jeśli nadal będziecie tak twierdzić, to chyba byłem w innym Matrixie.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26837
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A to nie było 13N?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Szybkie pytanie wolisz więcej 105tek w ruchu przy częstotliwości 4-8/6-12//7,5-15 czy mniej przy częstotliwości 5-10/7,5-15//7,5-15? Bo ja bym nie chciał za wszelką cenę pozbywania się wysokopodłogowych tramwajów kosztem częstotliwości. Takie praktyki to robi MZK Toruń, tam też spada zapotrzebowanie na Jelcze 120M czy Konstale 805Na, tylko po prostu miasto tnie ofertę na potęgę i spada liczba brygad w sieci. Za takie coś to ja serdecznie dziękuję...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26837
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przecież napisał, że wymienone, a nie wycofane.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
To była czerwona solówka żiliborska 1134 być może - sprawdziłem na TWB. Przy czym nie wykluczam, że coś mogło być włączone, ale efekt tego był żaden, co było odczuwalne zwłaszcza podczas jazdy, gdy do środka wpadał wiatr przez nieszczelne drzwi/okna. Ale motorniczy powiedział mi właśnie tak.
Wymianę. A częstotliwość i tak jest cięta z powodu oszczędności.ashir pisze: ↑16 sty 2021, 10:20Szybkie pytanie wolisz więcej 105tek w ruchu przy częstotliwości 4-8/6-12//7,5-15 czy mniej przy częstotliwości 5-10/7,5-15//7,5-15? Bo ja bym nie chciał za wszelką cenę pozbywania się wysokopodłogowych tramwajów kosztem częstotliwości. Takie praktyki to robi MZK Toruń, tam też spada zapotrzebowanie na Jelcze 120M czy Konstale 805Na, tylko po prostu miasto tnie ofertę na potęgę i spada liczba brygad w sieci. Za takie coś to ja serdecznie dziękuję...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26837
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To też jak podejrzewam, ZTM zdjął z ruchu głównie wozy wysokie, oczywiście z wyłączeniem solówek.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Efekt "wymiany" można również osiągnąć poprzez spadek liczby brygad w ruchu. A jak będzie nacisk na 100% niskiej podłogi to na co prędzej się miasto zdecyduje na nowe tramwaje czy na cięcia? Jak nawet opcja na 90 Hyundai nie zostanie zrealizowana, czy się mylę?
Spadek jest juz teraz i tak nie wiadomo, kiedy powrócimy do tego co było, więc nie wiem, o co te obawy o 105tki.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26837
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Są inne opcje poprawy dostępnosci taboru, niż realizacja opcji (nomen omen) choć jestem przekonany, że na to pieniądze się znajdą - otwarta umowa zawsze kusi.
Można ściągnąć używańce, można przebudować dwa wagony na przeguba z niską wstawką (i klimą przy okazji), można skracać czas przejazdu (wprowadzanie priorytetów, likwidacja zbędnych przystanków) - to też pozwala utrzymać ofertę (rozkład) mniejszą liczbą brygad.
Można ściągnąć używańce, można przebudować dwa wagony na przeguba z niską wstawką (i klimą przy okazji), można skracać czas przejazdu (wprowadzanie priorytetów, likwidacja zbędnych przystanków) - to też pozwala utrzymać ofertę (rozkład) mniejszą liczbą brygad.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4108
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Zakup (lub przerobienie stopiątek) na Moderusy Beta, czy zakup używanych tramwajów jest poniżej godności miasta stołecznego Warszawy, co konsekwentnie jest udowadniane od 32 lat.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26837
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na to wygląda. W sumie ciekawe w kraju, którego indywidualna motoryzacja oparta jest na trupach i składakach ściągniętych ze złomowisk całej Europy zamiast polonezów Atu remontowanych w nieskończoność.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4108
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Zupełnie odwrotnie niż na Ukrainie, gdzie indywidualna motoryzacja oparta jest na ładach remontowanych w nieskończoność, a komunikacja tramwajowa na "trupach" sprowadzanych ze złomowisk całej Europy.