Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 19 sty 2021, 14:21

Kelly pisze:
19 sty 2021, 14:11
Warto dodać, że ten piec w przeliczeniu, spala podobną ilość paliwa co solówka na 100km.
Kolejny kabaret z ekologią (-(

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 19 sty 2021, 14:33

Jurand pisze:
19 sty 2021, 14:21
Kelly pisze:
19 sty 2021, 14:11
Warto dodać, że ten piec w przeliczeniu, spala podobną ilość paliwa co solówka na 100km.
Kolejny kabaret z ekologią (-(
Znaczy tyle spala na 100 km jazdy elektrykiem czy na dobę"
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 19 sty 2021, 16:31

Jurand pisze:
19 sty 2021, 14:21
Kelly pisze:
19 sty 2021, 14:11
Warto dodać, że ten piec w przeliczeniu, spala podobną ilość paliwa co solówka na 100km.
Kolejny kabaret z ekologią (-(
A ktoś wie jaką normę spalin spełniają te piece?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 sty 2021, 16:51

Bez żartów, to ile on ma mocy?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 sty 2021, 17:09

alojz pisze:
19 sty 2021, 16:31
Jurand pisze:
19 sty 2021, 14:21

Kolejny kabaret z ekologią (-(
A ktoś wie jaką normę spalin spełniają te piece?
Sądząc po smrodzie, to chyba żadną.

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 19 sty 2021, 17:30

No właśnie tak słyszałem że webasto nie muszą spełniać norm i w ciągu zimy nasmrodzą więcej niż zwykły dieslowy autobus przez cały rok.

Ale że się nie znam, to zapytałem.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2203
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 19 sty 2021, 19:28

konri pisze:
19 sty 2021, 14:06
Flash8222 pisze:
18 sty 2021, 23:09
W elektrykach jest klasyczny piec na ropę. Działa dobrze, a chłodno w wozach jest gdyż mają wgraną tabelę temperatur.
Nie do końca tak jest. W elektrykach jest owszem klasyczny piec na ropę, jak w każdym autobusie, który niestety przy takich temperaturach jest za mało wydajny. Pomimo ciągłej pracy nie jest w stanie nagrzać płynu pow. 60st. W dielsu piec tylko wspomaga silnik który jest głównym dawcą ciepła do ogrzewania.
Jak wygląda sytuacja w przypadku temperatur około 0 stopni? W autobusach ze spalinowym silnikiem można jeździć na włączonej samej pompce obiegowej bez pieca wykorzystując ciepło z silnika. Są jakieś elektryczne nagrzewnice?
alojz pisze:
19 sty 2021, 16:31
Jurand pisze:
19 sty 2021, 14:21

Kolejny kabaret z ekologią (-(
A ktoś wie jaką normę spalin spełniają te piece?
Nie spełniają żadnej. Tam nawet nie ma gdzie umieścić katalizatora. Wylot spalin to pionowy kominek długości ok. 15-20 cm skierowany na jezdnię.

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 19 sty 2021, 19:33

No to ekologia pełną gębą, ale w prasie pochwalić się można elektrykami, bo nikt tego smrodzenia nie sprawdzi.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 19 sty 2021, 19:41

Kiedyś zimą wszedłem do elektrycznego ursusa, i był taki smród spalinami w środku jak w starym H9 na tyle.

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 19 sty 2021, 20:23

Kelly pisze:
19 sty 2021, 14:11
Warto dodać, że ten piec w przeliczeniu, spala podobną ilość paliwa co solówka na 100km.
Ja czytałem średnio o 8l/100, no solo tyle nie spali. No i pytanie czy w innych wozach przypadkiem spalanie też nie nie wzrasta w zimę?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 19 sty 2021, 21:00

Solbusy LNG, też mają piec na ropę i w środku śmierdzi jak w Ikarusie XD. Wychodzi na to, że najbardziej ekologiczne są wozy CNG które mają piec na gaz.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 19 sty 2021, 21:18

Najśmieszniej wyglądało to w testowym BYDzie. Na lewej bocznej ścianie napis "Autobus elektryczny" a kawałek obok wyraźnie oznaczony wlew ON. :-D

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 19 sty 2021, 21:27

Walas pisze:
17 sty 2021, 11:51
Dziś były elektryki na 503 do ok. 8:00 bo po 7:00 ładowarka padła.
bartoni722 pisze:
17 sty 2021, 11:53
Na 178 też ich nie ma. A chyba były też jakieś problemy rano na 705?
ashir pisze:
17 sty 2021, 17:17
Na 222 też już podmienione. Z 30 solówek elektrycznych tylko 1919 w ruchu, bo wyjechał na zmianę B.
To ci dopiero bubla kupili. Z trolejbusami przed ponad 25 laty też były takie problemy jak były mrozy :?:

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 19 sty 2021, 21:30

michael112 pisze:
19 sty 2021, 21:27
To ci dopiero bubla kupili.

Zajrzyj teraz w zakładkę komunikaty na stronie ;)

BTW jak są rozliczane kilometry np. na 128 czy właśnie teraz na 511 i spółce gdy jeździ zwykły wóz i nie zjeżdża na ładowanie?

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 sty 2021, 21:50

Zjazdy na ładowanie są niepłatne. A diesle i tak nie zjeżdżają na zajezdnię? Na 511 i tak kończą na Metro Młociny 01.

ODPOWIEDZ