Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Flash8222
Posty: 7594
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 25 sty 2021, 12:22

Autobus Czerwon pisze:
24 sty 2021, 23:03
michael112 pisze:
24 sty 2021, 22:28
Wyobrażcie sobie, co się będzie działo jak już wdrożą te autobusy na Trakt, wytną równowartość w MAN'ach i Su18, a potem ładowarki się zaczną psuć?
Myślę że nie wytną równowartości. Coś zostanie jako żelazna rezerwa :D
To myśl tak dalej.

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 25 sty 2021, 14:46

chudy5d pisze:
25 sty 2021, 12:11
TUV wpadł na odbiory i trochę się przeciąga, głównie przez koronkę. W tym tygodniu do Niemiec jakiś ma wyjechać.
A jednak... bardzo jestem ich ciekaw.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Autobus Czerwon
Posty: 4094
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 sty 2021, 15:23

chudy5d pisze:
25 sty 2021, 12:01
Falowniki nie jestem pewien, ale silniki to w ogóle. Tylko że stosując oś ZF AVE 130 z silnikami w piastach osi tracisz jeden stopień izolacji i nikt normalny takiego pojazdu, jako trolejbusu, nie dopuści do ruchu. Trzeba układ napędowy przebudować co najmniej w stylu gdyńskich Gepardów.
Wawkom jak zwykle bawi i uczy.

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 sty 2021, 17:50

michael112 pisze:
Łukasz pisze:
25 sty 2021, 5:39
No a do tych elektryków to trochę nie dorośliśmy jeszcze. Ładowarki powinny być na obu krańcach (z jeszcze rezerwą w postaci zajezdni czy innej pętli). Jednak to, że się zepsują dwie, jest mniej prawdopodobne.
Można było uruchomić trolejbusy. Tylko ja uważam że trakcję należało montować właśnie nad Nowym Światem, na wspólnym odcinku a z baterii trajtki mogłyby jeździć tam gdzie się rozgałęziają żeby nie trzeba było montować osobno trakcji na Wisłostradzie (180), osobno na Sobieskiego (116, 503), osobno na Puławskiej (222), osobno na Jerozolimskich (111 / 128 & 175).

P.S. Dałoby się te elektrobusy przebudować na trolejbusy?
Trakcja trolejbusowa nad Nowym Światem wyglądałaby imponująco.
ŁK

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 25 sty 2021, 20:03

Łukasz pisze:
25 sty 2021, 17:50
Trakcja trolejbusowa nad Nowym Światem wyglądałaby imponująco.
Ja bym zaczął od trasy Łazienkowskiej i mostu Grota.
A jak to działa w Gdynii, ile czasu potrzebuje taki trajtek by się naładować w trasie? Jak w szybkiej ładowarce 15 min-20% czy jakoś dłużej?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

michael112
Posty: 2826
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 25 sty 2021, 20:04

kajo pisze:
25 sty 2021, 20:03
Ja bym zaczął od trasy Łazienkowskiej i mostu Grota.
Zastanawiam się, jak by to wyglądało jak by przyszło wyprzedzić trajtka linii "czarnej" stającego przy np. Torwarze przez trajtka linii "czerwonej"?

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 25 sty 2021, 20:15

michael112 pisze:
25 sty 2021, 20:04
kajo pisze:
25 sty 2021, 20:03
Ja bym zaczął od trasy Łazienkowskiej i mostu Grota.
Zastanawiam się, jak by to wyglądało jak by przyszło wyprzedzić trajtka linii "czarnej" stającego przy np. Torwarze przez trajtka linii "czerwonej"?
A jakby tak zrobić 2 linie obok siebie, jedną dla czarnych a drogą dla czerwonych?
Albo z drugiej strony może to wreszcie wymusi kasację czerwonych?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

michael112
Posty: 2826
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 25 sty 2021, 20:18

kajo pisze:
25 sty 2021, 20:15
Albo z drugiej strony może to wreszcie wymusi kasację czerwonych?
Akurat Trasa Łazienkowska jest jednym z niewielu miejsc w Warszawie, w którym czerwone mogą pokazać swój potencjał, poza tym jest tam dużo linii tak więc mogą jeździć i linie zwykłe zapewniające podaż na przystankach pomijanych przez czerwone.

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 sty 2021, 22:09

michael112 pisze:
kajo pisze:
25 sty 2021, 20:03
Ja bym zaczął od trasy Łazienkowskiej i mostu Grota.
Zastanawiam się, jak by to wyglądało jak by przyszło wyprzedzić trajtka linii "czarnej" stającego przy np. Torwarze przez trajtka linii "czerwonej"?
Jeśli by to była trakcja nad TŁ, to spokojnie można by dołem.
ŁK

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 26 sty 2021, 1:57

kajo pisze:
25 sty 2021, 20:15
michael112 pisze:
25 sty 2021, 20:04
Zastanawiam się, jak by to wyglądało jak by przyszło wyprzedzić trajtka linii "czarnej" stającego przy np. Torwarze przez trajtka linii "czerwonej"?
A jakby tak zrobić 2 linie obok siebie, jedną dla czarnych a drogą dla czerwonych?
Można przy każdym przystanku tylko dla czarnych dać zwrotnicę. Co prawda koszt duży ale coś za coś.

michael112
Posty: 2826
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 sty 2021, 11:36

Chyba coś się ruszyło.
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2021/01/26/zmiany-w-funkcjonowaniu-petli-esperanto/ pisze:Zmiany w funkcjonowaniu pętli ESPERANTO
W związku z testami przy uruchomieniu ładowarek autobusowych na pętli ESPERANTO w dniach: 26.01.2021 r. w ramowych godz. 11:00 – 16:00 oraz 27.01.2021 w godz. 09:00 – 16:00, dla linii 111 będzie obowiązywał przystanek ESPERANTO 04 zamiast 05.
Wobec powyższego w czasie obowiązywania postanowień wznawia się funkcjonowanie wyżej wymienionego przystanku.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7079
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 26 sty 2021, 14:49

michael112 pisze:
26 sty 2021, 11:36
Chyba coś się ruszyło.
Zmiany w funkcjonowaniu pętli ESPERANTO
Przejeżdżając obok widziałem, że stoi właśnie elektryk z podniesionym pantografem. Obok pogotowie energetyczne i panowie coś majstrują :) Obie ładowarki świecą na zielono, jest znaczny postęp!

michael112
Posty: 2826
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 sty 2021, 22:37

Sebastian pisze:
26 sty 2021, 1:57
Można przy każdym przystanku tylko dla czarnych dać zwrotnicę. Co prawda koszt duży ale coś za coś.
Jeżeli przy takiej zwrotnicy trzeba zwolnić, to nie ma to sensu.

Autobus Czerwon
Posty: 4094
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 sty 2021, 22:48

michael112 pisze:
26 sty 2021, 22:37
Sebastian pisze:
26 sty 2021, 1:57
Można przy każdym przystanku tylko dla czarnych dać zwrotnicę. Co prawda koszt duży ale coś za coś.
Jeżeli przy takiej zwrotnicy trzeba zwolnić, to nie ma to sensu.
Trzeba i to tak mocno. Chyba do 15-20 km/h patrząc na oko na trolejbusy przejeżdżające przez zwrotnice.

michael112
Posty: 2826
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 sty 2021, 22:53

Więc efekty zmiany wzięłyby w łeb. Nie po to zrobiono linie przyspieszone żeby zwalniały do 15-20 km/h przy każdym "czarnym" przystanku.

ODPOWIEDZ