Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 sty 2021, 10:34

Z moich obserwacji - nie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 sty 2021, 10:36

To skandaliczne tym bardziej, że osoby niepełnosprawne są często w grupie ryzyka.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 27 sty 2021, 11:34

michael112 pisze:
27 sty 2021, 9:56
No właśnie. Przypomniał mi się Wrocław który w pewnym momencie zniósł strefy wydzielone. Trzeba by się tamtejszych włodarzy i kierowców zapytać czy mogli jeździć bez zasłaniania twarzy.
Ja jeżdżę po Wrocławiu. Owszem była zmniejszona strefa dla kierowcy, a dzięki zmniejszeniu pasażerowie mogli w końcu usiąść na pierwszych siedzeniach. Taśma była przesunięta tak, że dalej nie było możliwości wejścia pierwszymi drzwiami.
fik pisze:
27 sty 2021, 10:32
To chyba oczywiste, że jak kierowca wychodzi z kabiny, to zakłada maseczkę?
Jedni zakładają inni nie.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 27 sty 2021, 13:41

Ja bym się poważnie zastanowił nad zniesieniem tej strefy w tramwajach, gdzie kabiny są szczelne do sufitu. Poza tym jednak obsługa przystanku się wydłuża przez nieczynne pierwsze drzwi, a opóźnienie jednego tramwaju wpływa na opóźnienie pozostałych.. Ale oczywiście nikt tego nie zrobi - zobaczcie ile zajęło organizatorowi przywrócenie ciepłego guzika. Poza tym zaraz byłyby obawy, że kierowcy zaczną brać zwolnienia, czy coś w tym guście.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 27 sty 2021, 15:22

Przyzwyczajajmy się, Hyundai fabrycznie pierwsze drzwi dla pasażerów będzie mieć w miejscu gdzie Swingi czy Jazzy mają drugie drzwi.
ObrazekObrazek

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 sty 2021, 15:28

fraktal pisze:
27 sty 2021, 13:41
Ja bym się poważnie zastanowił nad zniesieniem tej strefy w tramwajach, gdzie kabiny są szczelne do sufitu. Poza tym jednak obsługa przystanku się wydłuża przez nieczynne pierwsze drzwi, a opóźnienie jednego tramwaju wpływa na opóźnienie pozostałych.. Ale oczywiście nikt tego nie zrobi - zobaczcie ile zajęło organizatorowi przywrócenie ciepłego guzika. Poza tym zaraz byłyby obawy, że kierowcy zaczną brać zwolnienia, czy coś w tym guście.
Dobrze by było przywrócić chociaż od tegorocznego lata.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 27 sty 2021, 15:35

Bywalec pisze:
27 sty 2021, 15:22
Przyzwyczajajmy się, Hyundai fabrycznie pierwsze drzwi dla pasażerów będzie mieć w miejscu gdzie Swingi czy Jazzy mają drugie drzwi.
Mnie to w sumie wszystko jedno, ja mam czas. :razz: Gorzej z niektórymi motorniczymi. :wink:

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 27 sty 2021, 15:41

Czy ja wiem.... Obsługa przystanków wcale dużo dłuższa nie jest bo pasażerów jest mniej, nie generuje to opóźnień. I zdecydowanie większa część motorniczych jednak jest za tą strefą.
ObrazekObrazek

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 sty 2021, 15:50

OK, ale jak długo ma to trwać? Aż kierowcy / motorniczowie się poszczepią? (nie wiemy, jak wielu zechce) Bo mam nadzieję że nie na stałe? Ostatecznie, te tasiemki wyglądają prowizorycznie.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 27 sty 2021, 16:36

Bywalec pisze:
27 sty 2021, 15:41
Czy ja wiem.... Obsługa przystanków wcale dużo dłuższa nie jest bo pasażerów jest mniej, nie generuje to opóźnień. I zdecydowanie większa część motorniczych jednak jest za tą strefą.
Pasażerów jest rzeczywiście mniej, ale jak trafisz na osobę, która idzie wolniej, to i tak musisz czekać, aż ta osoba do Ciebie przyjdzie do drzwi drugich. A tramwaje są przecież dłuższe niż autobusy, to i dłużej się idzie do tramwaju drugiego. :wink:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 sty 2021, 17:00

Bywalec pisze:
27 sty 2021, 15:22
Przyzwyczajajmy się, Hyundai fabrycznie pierwsze drzwi dla pasażerów będzie mieć w miejscu gdzie Swingi czy Jazzy mają drugie drzwi.
Aż tak to chyba nie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 27 sty 2021, 20:31

Za I wózkiem, to chyba tak.
miłośnik 13N

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 27 sty 2021, 20:43

Stary Pingwin pisze:
27 sty 2021, 20:31
Za I wózkiem, to chyba tak.
Teoretycznie te wózki będą bliżej końców, także ta odległość powinna być mniejsza.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 sty 2021, 21:03

Czy ciepły guzik będzie odłączony od I drzwi, żeby pasażerowie nie byli w stanie otworzyć drzwi?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 27 sty 2021, 21:15

ashir pisze:
27 sty 2021, 21:03
Czy ciepły guzik będzie odłączony od I drzwi, żeby pasażerowie nie byli w stanie otworzyć drzwi?
Rozumiem pytasz o autobusy. Bo w tramwajach to poodlączali pierwsze drzwi.

ODPOWIEDZ