Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 02 mar 2021, 19:07

Jurand pisze:
26 lut 2021, 15:13
reserved pisze:
26 lut 2021, 13:55

Bardziej zabawne jest to, że jeżdżąc hybrydowym MANem muszę mieć eleganckie czarne półbuty, ale już Mercedesa bądź Solarisa mogę prowadzić w adidasach. :P
To jakiś chyba ponury żart co piszecie (-(
Najlepsze jest to, że pasów bezpieczeństwa dla kierowcy już nie wymagają. Moim zdaniem to wymóg takiego super ubioru to chyba jest po to, żeby kierowca dobrze wyglądał kiedy go będą zbierać po wypadku z przed autobusu. :D
fraktal pisze:
26 lut 2021, 21:22
reserved pisze:
26 lut 2021, 20:53
Ale dla mnie jest to absurdalne bo: 1. nikt butów nie widzi, a 99% pasażerów ma gdzieś co ma kierowca na nogach, 2. kierowca powinien się czuć przede wszystkim swobodnie, żeby zapewnić bezpieczeństwo innym w pracy. A nie każdy dobrze się czuje w takim obuwiu. :)
W Arrivie na gazowcach nikt żadnych półbutów nie wymagał, a to kontrakt późniejszy niż na hybrydy. Wystarczyło mieć po prostu buty czarne sznurowane, więc to trochę dziwne, jeśli wymagają ich tylko w Mobilisie i to na jednym kontrakcie.
Mi się wydaje, że Arriva po prostu nie gania za takie rzeczy, a w kontrakcie mogą być zapiski na ten temat.
reserved pisze:
26 lut 2021, 22:40
konri pisze:
26 lut 2021, 22:08
Wymagania od czapy, a płaca i warunki gorsze.
To wszystko jest coś za coś. Bo na przykład w zamian nie jesteś tylko numerkiem, a człowiekiem którego się szanuje. Jest więc inna atmosfera pracy. Można też ułożyć grafik pod siebie, o co w MZA bardzo ciężko. Są plusy i minusy. Co komu pasuje. Ale fakt, zarobki są niefajne...
No nie wiem. Wszędzie panuje opinia, że w MZA "jesteś numerem", "mają Ciebie za nic". Co prawda ja tam tylko zasilam, a na warsztacie na co dzień pracuję więc w kwestii warsztatowej to codziennie się widzę z przełożonymi. W dziale ruchu nie odczułem tego, żebym był nikim. Poza tym jest wielu kierowców którzy też potrafią się dogadać itp. Wiadomo, że w takim molochu to nowi kierowcy będą na początku nie rozpoznawalni.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 02 mar 2021, 19:07

MJ pisze:
02 mar 2021, 19:07
Jurand pisze:
26 lut 2021, 15:13

To jakiś chyba ponury żart co piszecie (-(
Najlepsze jest to, że pasów bezpieczeństwa dla kierowcy już nie wymagają. Moim zdaniem to wymóg takiego super ubioru to chyba jest po to, żeby kierowca dobrze wyglądał kiedy go będą zbierać po wypadku z przed autobusu. :D
Od razu gotowy do trumny i pochówku?

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 02 mar 2021, 19:09

SławekM pisze:
02 mar 2021, 19:07
MJ pisze:
02 mar 2021, 19:07

Najlepsze jest to, że pasów bezpieczeństwa dla kierowcy już nie wymagają. Moim zdaniem to wymóg takiego super ubioru to chyba jest po to, żeby kierowca dobrze wyglądał kiedy go będą zbierać po wypadku z przed autobusu. :D
Od razu gotowy do trumny i pochówku?
Widać jak ZTM dba o rodzinę kierowców. :D

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 02 mar 2021, 19:15

SławekM pisze:
02 mar 2021, 19:07
MJ pisze:
02 mar 2021, 19:07

Najlepsze jest to, że pasów bezpieczeństwa dla kierowcy już nie wymagają. Moim zdaniem to wymóg takiego super ubioru to chyba jest po to, żeby kierowca dobrze wyglądał kiedy go będą zbierać po wypadku z przed autobusu. :D
Od razu gotowy do trumny i pochówku?
O właśnie o tych pasch bezpieczeństwa miałem wspomnieć, a tego brakuje, to zapewne ważniejsze niż odpowiednie buty na wyposażeniu kierowcy (-(
Otokar za to dołożył elektrycznie opuszczaną roletę przeciw słoneczną, ale lusterka ustawiane są już ręcznie #-o

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 02 mar 2021, 19:22

No właśnie. Kiedy się dowiedziałem o tym to dla mnie było straszną abstrakcją, że nie ma pasów. Myślałem, że to jest obowiązkowe wyposażenie.

Co Ty gadasz? Nie wiedziałem, że w tych czasach ktoś jeszcze sprzedaje autobusy bez elektrycznej regulacji lusterek. Pomijam fakt, że w Mobilisie w Alpinach to już z reguły nie działa. :D

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 02 mar 2021, 19:40

Z tymi butami to może chodzi o to żeby kierowca nie prowadził w.... klapkach. Mi np. czarne najki, adidasy albo riboki by nie przeszkadzały. Przypomina mi się protest kierowców (mężczyzn) w damskich spódnicach, ponieważ nie mogli w upał zakładać krótkich spodenek, a panie mogły spódnice.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 02 mar 2021, 20:17

To jest największy absurd. Niby się dąży do równouprawnienia, a jednak mężczyźni nie mogą mieć krótkich spodni. Ten temat powinien być już dawno rozwiązany. Przecież przez większość czasu nie widać jakie kierowca ma spodnie, a można by dostatecznie sprecyzować wymagania dot. krótkich, żeby wyglądało to estetycznie.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 02 mar 2021, 20:21

Tak kiedy logika przegrywa z prawem lub przepisami to jest absurd, a nawet powiem że to jest .....
Na literę k.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 mar 2021, 21:20

MJ pisze:
02 mar 2021, 20:17
To jest największy absurd. Niby się dąży do równouprawnienia, a jednak mężczyźni nie mogą mieć krótkich spodni. Ten temat powinien być już dawno rozwiązany. Przecież przez większość czasu nie widać jakie kierowca ma spodnie, a można by dostatecznie sprecyzować wymagania dot. krótkich, żeby wyglądało to estetycznie.
Nie wiem, czy akurat krótkie spodnie są takie nieodzowne, gdy autobus jest wyposażony w klimatyzację. W każdym razie przepisy dotyczące ubioru są określone zbyt szczegółowo, zwłaszcza jeśli chodzi o dolne partie garderoby.

KR88
Posty: 167
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 02 mar 2021, 21:47

fraktal pisze:
02 mar 2021, 21:20
MJ pisze:
02 mar 2021, 20:17
To jest największy absurd. Niby się dąży do równouprawnienia, a jednak mężczyźni nie mogą mieć krótkich spodni. Ten temat powinien być już dawno rozwiązany. Przecież przez większość czasu nie widać jakie kierowca ma spodnie, a można by dostatecznie sprecyzować wymagania dot. krótkich, żeby wyglądało to estetycznie.
Nie wiem, czy akurat krótkie spodnie są takie nieodzowne, gdy autobus jest wyposażony w klimatyzację. W każdym razie przepisy dotyczące ubioru są określone zbyt szczegółowo, zwłaszcza jeśli chodzi o dolne partie garderoby.
Bo klimatyzacja w solarisie przy 35 stopniach nadąży schłodzić kabinę kierowcy i utrzymać stałą temperaturę 😬

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 03 mar 2021, 0:12

KR88 pisze:
02 mar 2021, 21:47
fraktal pisze:
02 mar 2021, 21:20
Nie wiem, czy akurat krótkie spodnie są takie nieodzowne, gdy autobus jest wyposażony w klimatyzację. W każdym razie przepisy dotyczące ubioru są określone zbyt szczegółowo, zwłaszcza jeśli chodzi o dolne partie garderoby.
Bo klimatyzacja w solarisie przy 35 stopniach nadąży schłodzić kabinę kierowcy i utrzymać stałą temperaturę 😬
W starych ostrobramskich solarisach to pewnie nie, ale w Arrivie myślałem, że są jakieś lepsze. :p Choć mi wszystko jedno jakie kierowca ma spodenki, myślę,, że małe są szanse, żeby ktoś dopuścił nawet spodenki 3/4. Niewielu zresztą może w ogole w krótkich spodenkach chodzić do pracy oprócz ratowników wodnych, no i kurierów.

KR88
Posty: 167
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 03 mar 2021, 1:16

Spodenki spodenkami, jak gorąco jest to i tak będą podwinięte... A ilu to kierowców jeździ bez butów lub w sandałach. Dla mnie to jest martwy przepis, albo ten z serii nawiązującej do komunistycznej przeszłości, nie obrażając nikogo 😉

Krawat musi być, marynarka musi być, mimo upałów, bo przecież... SZYK ZTM jak w Paryżewie 😁

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 mar 2021, 6:45

Krawat chyba jest do pewnej temperatury.
ŁK

02008
Posty: 58
Rejestracja: 14 wrz 2010, 22:42

Post autor: 02008 » 03 mar 2021, 9:45

No właśnie. Przed laty był na Kleszczowej kierowca o ksywie Kopernik, który jeździł boso i to cały rok. Ciekawe co by na to powiedział dzisiejszy ZTM :-)

KR88
Posty: 167
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 03 mar 2021, 12:02

Łukasz pisze:
03 mar 2021, 6:45
Krawat chyba jest do pewnej temperatury.
Niczego takiego nie kojarzę. Kontrakt zakłada tylko jakoś tam określony ubiór. Może znajdzie się ktoś z większą wiedzą.

ODPOWIEDZ