Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 sty 2021, 14:19

Oj tam, literówka. Lepszą wrzuciłem do wątku Humor.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 12 sty 2021, 14:52

Glonojad pisze:
12 sty 2021, 12:54
Miara nie jest absurdalna - mogłaby oznaczać na przykład łączną gęstość instalacji podziemnych, w terenie zabudowanym to jest duży problem.
Absurdalność polega na podawaniu prędkości z użyciem tej jednostki. Tak czy owak robi nam się bezsensowny offtop.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sty 2021, 21:46

kapt.jpg
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 15 sty 2021, 9:26

Polecam się na przyszłość :)

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 15 mar 2021, 10:11

Mam pytanie o remont linii do Poznania, może mi ktoś powiedzieć kiedy można się spodziewać końca tego remontu? Tak samo linii Poznań-Szczecin? Chciałbym sobie pojechać na rower daleko w tym roku, ale jazda 6h do Szczecina jakoś mnie zniechęca.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 15 mar 2021, 10:16

Rowerem to chyba dłużej, niż 6 godzin?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 mar 2021, 10:24

kajo pisze:
15 mar 2021, 10:11
Mam pytanie o remont linii do Poznania, może mi ktoś powiedzieć kiedy można się spodziewać końca tego remontu? Tak samo linii Poznań-Szczecin? Chciałbym sobie pojechać na rower daleko w tym roku, ale jazda 6h do Szczecina jakoś mnie zniechęca.
Z tego co słyszalem, niemiecka infrastruktura rowerowa z nawiązką wynagradza. Ja myślalem o dwudniówce Szczecin - Świnoujście przez Niemcy, przy czym o ile w piątek po południu da się z Warszawy do Szczecina na noc dojechac, o tyle na poniedziałkowy powrót potrzebny urlop.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 15 mar 2021, 10:53

Glonojad pisze:
15 mar 2021, 10:24
kajo pisze:
15 mar 2021, 10:11
Mam pytanie o remont linii do Poznania, może mi ktoś powiedzieć kiedy można się spodziewać końca tego remontu? Tak samo linii Poznań-Szczecin? Chciałbym sobie pojechać na rower daleko w tym roku, ale jazda 6h do Szczecina jakoś mnie zniechęca.
Z tego co słyszalem, niemiecka infrastruktura rowerowa z nawiązką wynagradza. Ja myślalem o dwudniówce Szczecin - Świnoujście przez Niemcy, przy czym o ile w piątek po południu da się z Warszawy do Szczecina na noc dojechać, o tyle na poniedziałkowy powrót potrzebny urlop.
Ja bym chciał po Covidzie zrobić tygodniowego Tripa z Szczecina z Zgorzelca :) Ale po ostatnich perypetiach w podróż do Berlina z z godzinną obsuwą wolę chyba poczekać na koniec remontu.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 15 mar 2021, 13:40

kajo pisze:
15 mar 2021, 10:11
Mam pytanie o remont linii do Poznania, może mi ktoś powiedzieć kiedy można się spodziewać końca tego remontu? Tak samo linii Poznań-Szczecin? Chciałbym sobie pojechać na rower daleko w tym roku, ale jazda 6h do Szczecina jakoś mnie zniechęca.
Warszawa - Poznań na pewno nie w tym roku, Poznań - Szczecin na pewno do końca 2022 roku.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 02 sty 2022, 21:23


Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 02 sty 2022, 21:30

Kolejowy :D

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 sty 2022, 9:18

Zakładam, że @Emyl chciał zapytać "czemu ten rozjazd prowadzi wprost w nasyp?".

Prawidłowa odpowiedź najprawdopodobniej brzmi: "bo w docelowym układzie nie będzie tam nasypu".
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 sty 2022, 10:25

W międzyczasie znalazłem schemat ze stanem docelowym - no likwidacji tego nasypu się nie spodziewałem :term:

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 03 sty 2022, 10:33

Emyl pisze:
02 sty 2022, 21:23
https://youtu.be/wqTUiHHQPG0?t=93

Co to za rozjazd? :term:
Toż to rozjazd nr 1 nowego układu torowego st. Warszawa Zachodnia!

W praktyce - coś w stylu półtrapezu - dość długiego (bo nasyp jednak będzie, tylko przebudowany w kolejnych fazach budowy):
Untitled.png
Edit: nie wiem, czy można to nazywać dalej półtrapezem, skoro udało się projektantom wsadzić tam dwa semafory i dwa It...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 sty 2022, 10:45

W praktyce to dość ważny element układu torowego, umożliwiający jazdę z toru 1 linii 2 od Centralnego w część podmiejską Zachodniej, a co za tym idzie inne perwersje takie jak jazda na Aleje Jerozolimskie czy Włochy układem podmiejskim. W układzie wyjściowym były pełne przejścia rozjazdowe między torami 2, 3 i 4, ale tor 1 fizycznie się oddalał od pozostałej trójki ze względu na widoczny na filmie wiadukt pod linią na Główną Osobową i jazda z niego możliwa była tylko na linie 1/3/8. To przepięcie, jakkolwiek mocno kolizyjne i pewnie nie do użycia w ruchu rozkładowym, znacząco zwiększy elastyczność i możliwości prowadzenia ruchu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ