Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 03 mar 2021, 12:14

Krawat jest obowiązkowy, jednak w miesiącach maj-wrzesień istnieje możliwość pracy w polówce, wówczas krawat nie obowiązuje. Czasem wydłużany jest okres, w którym można jeździć w polo (w 2020 finalnie był to okres kwiecień-październik).

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 03 mar 2021, 13:14

KR88 pisze:
03 mar 2021, 12:02
Łukasz pisze:
03 mar 2021, 6:45
Krawat chyba jest do pewnej temperatury.
Niczego takiego nie kojarzę. Kontrakt zakłada tylko jakoś tam określony ubiór. Może znajdzie się ktoś z większą wiedzą.
Tak, krawatów nie musisz nosić w okresie letnim. Nawet jak masz koszulę, to brak krawata nie jest uchybieniem. Raz słyszałem jak jeden z instruktorów mówił do kierowców: "Panowie od jutra krawaty, bo mogą spisywać". To chyba był początek września lub października.
02008 pisze:
03 mar 2021, 9:45
No właśnie. Przed laty był na Kleszczowej kierowca o ksywie Kopernik, który jeździł boso i to cały rok. Ciekawe co by na to powiedział dzisiejszy ZTM :-)
I właśnie przez takich kierowców - oraz przez tych, którzy jeździli kiedyś w koszulce "na ramiączka" są te dziwne wytyczne Organizatora. :razz:

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 04 mar 2021, 8:40

person pisze:
02 mar 2021, 9:52
marcus pisze:
01 mar 2021, 16:06


Testy kompetencji przeprowadza ZTM, więc skoro mają certyfikat, to znaczy że znajomość języka jest zgodna z wymaganiami Najwspanialszego Organizatora™.
ZTM nie przeprowadza (już) testów kompetencji językowych. Nie wiedzą tego u Najwspanialszego Operatora?
Ależ oczywiście, że przeprowadza dalej rozmowy. Zaktualizuj swoje informacje :)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 mar 2021, 10:54

Rozmowy, czy testy znajomości przepisów?

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 04 mar 2021, 12:03

kocur pisze:
01 mar 2021, 15:24
Jako pasażerowi ważniejsze jest dla mnie aby kierowca bezpiecznie prowadził auto niż to czy ma czarne, niesportowe buty. A jako kierowca nie wyobrażam sobie jazdy w butach innych niż sportowe.
A ja tam właśnie lepiej czuję się jak kierowca jest ubrany porządnie, a nie wygląda jak ostatni flejtuch. Kierowca w wytartych dżinsach, śmiesznych białych laczkach i jeszcze jarający szluga przy autobusie ani trochę nie wygląda dla pasażera jako profesjonalista.
MJ pisze:
02 mar 2021, 19:07
Najlepsze jest to, że pasów bezpieczeństwa dla kierowcy już nie wymagają. Moim zdaniem to wymóg takiego super ubioru to chyba jest po to, żeby kierowca dobrze wyglądał kiedy go będą zbierać po wypadku z przed autobusu. :D
Jurand pisze:
02 mar 2021, 19:15
O właśnie o tych pasch bezpieczeństwa miałem wspomnieć, a tego brakuje, to zapewne ważniejsze niż odpowiednie buty na wyposażeniu kierowcy (-(
MJ pisze:
02 mar 2021, 19:22
No właśnie. Kiedy się dowiedziałem o tym to dla mnie było straszną abstrakcją, że nie ma pasów. Myślałem, że to jest obowiązkowe wyposażenie.
W większości modeli nie da się zastosować pasa bezpieczeństwa i podłokietników z obu stron fotela. Zazwyczaj wygrywa więc komfort kierowcy. Ale to tak w ramach ciekawostki.
MJ pisze:
02 mar 2021, 19:07
Mi się wydaje, że Arriva po prostu nie gania za takie rzeczy, a w kontrakcie mogą być zapiski na ten temat.
Zapewne po prostu jest to scertyfikowane w inny sposób.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 04 mar 2021, 13:51

Snake.Griffin pisze:
04 mar 2021, 12:03
kocur pisze:
01 mar 2021, 15:24
Jako pasażerowi ważniejsze jest dla mnie aby kierowca bezpiecznie prowadził auto niż to czy ma czarne, niesportowe buty. A jako kierowca nie wyobrażam sobie jazdy w butach innych niż sportowe.
A ja tam właśnie lepiej czuję się jak kierowca jest ubrany porządnie, a nie wygląda jak ostatni flejtuch. Kierowca w wytartych dżinsach, śmiesznych białych laczkach i jeszcze jarający szluga przy autobusie ani trochę nie wygląda dla pasażera jako profesjonalista.
Zaręczam Ci, że sportowe buty ani brak krawata nie ma bezpośredniego przełożenia na profesjonalizm ani na podejście do swoich obowiązków podczas jazdy. Większość młodych źle się czuje w szykownym ubraniu. Można ich do tego zmusić, co ZTM robi, ale zupełnie nie o to chodzi w dobrej pracy kierowcy, czy ktoś ma krawat, czy nie albo jakie ma spodnie. Ale oczywiście, ubiór służbowy kierowcy najłatwiej sprawdzić w razie na przykład jakiejś kontroli.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 04 mar 2021, 20:06

fraktal pisze:
03 mar 2021, 13:14
KR88 pisze:
03 mar 2021, 12:02


Niczego takiego nie kojarzę. Kontrakt zakłada tylko jakoś tam określony ubiór. Może znajdzie się ktoś z większą wiedzą.
Tak, krawatów nie musisz nosić w okresie letnim. Nawet jak masz koszulę, to brak krawata nie jest uchybieniem. Raz słyszałem jak jeden z instruktorów mówił do kierowców: "Panowie od jutra krawaty, bo mogą spisywać". To chyba był początek września lub października.
02008 pisze:
03 mar 2021, 9:45
No właśnie. Przed laty był na Kleszczowej kierowca o ksywie Kopernik, który jeździł boso i to cały rok. Ciekawe co by na to powiedział dzisiejszy ZTM :-)
I właśnie przez takich kierowców - oraz przez tych, którzy jeździli kiedyś w koszulce "na ramiączka" są te dziwne wytyczne Organizatora. :razz:
Na Woronicza był kiedyś taki jeden, co jeździł w samych slipkach. Inna sprawa, że był upał, a Ikarus bez klimy...

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 mar 2021, 21:44

man1956 pisze:
fraktal pisze:
03 mar 2021, 13:14
Tak, krawatów nie musisz nosić w okresie letnim. Nawet jak masz koszulę, to brak krawata nie jest uchybieniem. Raz słyszałem jak jeden z instruktorów mówił do kierowców: "Panowie od jutra krawaty, bo mogą spisywać". To chyba był początek września lub października. I właśnie przez takich kierowców - oraz przez tych, którzy jeździli kiedyś w koszulce "na ramiączka" są te dziwne wytyczne Organizatora. :razz:
Na Woronicza był kiedyś taki jeden, co jeździł w samych slipkach. Inna sprawa, że był upał, a Ikarus bez klimy...
Kiedyś taki jeden jeździł na 150. Do tej pory czuję tę obleśność, a to było ze 35 lat temu.

Ja wolę też profesjonalny ubiór, choć akurat buty i krawat mi nie robią, jeśli chodzi o kierowcę.
ŁK

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1314
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 05 mar 2021, 10:53

Snake.Griffin pisze:
04 mar 2021, 12:03
kocur pisze:
01 mar 2021, 15:24
Jako pasażerowi ważniejsze jest dla mnie aby kierowca bezpiecznie prowadził auto niż to czy ma czarne, niesportowe buty. A jako kierowca nie wyobrażam sobie jazdy w butach innych niż sportowe.
A ja tam właśnie lepiej czuję się jak kierowca jest ubrany porządnie, a nie wygląda jak ostatni flejtuch. Kierowca w wytartych dżinsach, śmiesznych białych laczkach i jeszcze jarający szluga przy autobusie ani trochę nie wygląda dla pasażera jako profesjonalista.
Dla prostych ludzi krawat wciąż jest synonimem "profesjonalizmu". Wśród kadry menedżerskiej właśnie wytarte dżinsy, t-shirt i trampki są obecnie lepiej widziane. Garniak, krawat i lakierki to obowiązkowy strój dla przedstawiciela handlowego albo pracownika obsługi klienta.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 05 mar 2021, 21:54

person pisze:
04 mar 2021, 10:54
Rozmowy, czy testy znajomości przepisów?
Jedno i drugie. Rozmowa jest w gratisie dla obcokrajowców.

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 15 mar 2021, 15:34

chudy5d pisze:
16 lis 2020, 17:42
Mogę na razie napisać, że kolega pierd... głupoty. Nowe auto, jak już, to będzie na wiosnę. Ale jeszcze nie wiem, czy to będzie 9931, czy 9955, bo pojazdy odbudowywane też trafiają do puli nowych kontraktów (bo z punktu widzenia budowy szkieletu choćby jednego członu od nowa, to będzie nowy pojazd). Kontrakt na jedną sztukę pojawił się w systemie, stąd znane są terminy. Rozbity 9931 jak już pisałem, był w Murowanej Goślinie, ale nie mam pojęcia, czy nadal tam jest, gdyż tam nie urzęduję.
Jeszcze czekam na drugiego speca, co powie w temacie. On też lepiej wie, co się dzieje w Bolechowie, siedząc w Warszawie. Mi pozostanie jedynie na wiosnę powołać się na ten post.
Jutro Arriva zabiera auto do siebie. Czyli zdążyli nawet przed kalendarzową wiosną.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 15 mar 2021, 16:12

chudy5d pisze:
15 mar 2021, 15:34
chudy5d pisze:
16 lis 2020, 17:42
Mogę na razie napisać, że kolega pierd... głupoty. Nowe auto, jak już, to będzie na wiosnę. Ale jeszcze nie wiem, czy to będzie 9931, czy 9955, bo pojazdy odbudowywane też trafiają do puli nowych kontraktów (bo z punktu widzenia budowy szkieletu choćby jednego członu od nowa, to będzie nowy pojazd). Kontrakt na jedną sztukę pojawił się w systemie, stąd znane są terminy. Rozbity 9931 jak już pisałem, był w Murowanej Goślinie, ale nie mam pojęcia, czy nadal tam jest, gdyż tam nie urzęduję.
Jeszcze czekam na drugiego speca, co powie w temacie. On też lepiej wie, co się dzieje w Bolechowie, siedząc w Warszawie. Mi pozostanie jedynie na wiosnę powołać się na ten post.
Jutro Arriva zabiera auto do siebie. Czyli zdążyli nawet przed kalendarzową wiosną.
Ot jaka ciekawostka☺
9931 czy 9955 pojechał?

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 15 mar 2021, 16:18

Jurand pisze:
15 mar 2021, 16:12
chudy5d pisze:
15 mar 2021, 15:34


Jutro Arriva zabiera auto do siebie. Czyli zdążyli nawet przed kalendarzową wiosną.
Ot jaka ciekawostka☺
9931 czy 9955 pojechał?
Pojedzie jutro...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

zahar5202
Posty: 70
Rejestracja: 17 lis 2017, 14:39

Post autor: zahar5202 » 17 mar 2021, 9:29

9955 dotarł do Warszawy jednak przed wyjazdem zostanie jeszcze uzbrojony w SIL Kasowniki i Biletomat oraz będzie musiał przejść certyfikacje ZTMu.
Poza numerem taborowym to niczym się nie różni od pozostałych 99xx

19445
Posty: 38
Rejestracja: 11 lut 2012, 20:11
Lokalizacja: ZK-5

Post autor: 19445 » 17 mar 2021, 10:24

zahar5202 pisze:
17 mar 2021, 9:29
oraz będzie musiał przejść certyfikacje ZTMu.
Niezbędna rzecz. Dziwi mnie, że w dobie oszczędności miasto prowadzi taką działalność i utrzymuje ten dział w ZTM.

ODPOWIEDZ