SławekM pisze: ↑14 maja 2020, 21:51Studiując Trasbusa to ta tablica jest po 1990 roku. Nie może być z okresu 1981-1990 bo nie powinno być żadnego przystanku między Aspekt, a Stołeczną. Możliwe, że po prostu ktoś się walnął przy produkcji i był przystanek WAŁ MIEDZESZYŃSKI (co sugeruje, że możliwe iż z tym błędnym przystankiem mogły być tablice po 1981 roku).michael112 pisze: ↑14 maja 2020, 21:33Według Trasbusa, przystanek obowiązywał do 21.12.1981 r.. Co nawiasem mówiąc wskazuje na to że z tą tablicą jest coś nie tak, ponieważ jest na niej przystanek "Pl. Wilsona". W tamtych czasach był to jeszcze pl. Komuny Paryskiej, a nie widać żeby ta nazwa była zaklejana.
Przystanki [historia]
Moderator: Wiliam
To w jakich latach powstały przystanki na Broniewskiego?
Czy ktoś może ma informacje, jakie przystanki obowiązywały na dawnej trasie 104 na Wolicę? Chodzi mi o ten końcowy, "wiejski" odcinek
Na trasie z 1988 r. przez Rosoła, Nugat i Nowoursynowską: Os. Na Skraju (obecnie Teligi), Kokosowa, Imbirowa, Wolica.
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------
Dzięki! Wiem, że klimatyczna była to linia, kiedy jednak w końcu dojrzałem do tego, by się nią przejechać (jestem z drugiego końca Warszawy) to okazało się, że już ją z Wolicy wycofano
- Załączniki
-
- Linia 104.1.xls
- na podstawie strony TRASBUS.
(brak odległości) - (23.5 KiB) Pobrany 151 razy
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Pamiętam 104, jak jeździło przez Aleję Wilanowską, Dominikańską i Nowoursynowską na Wolicę. Wałbrzyska istniała jako błotnista i wyboista droga gruntowa, a Osiedla nad Dolinką nie było w planach.
miłośnik 13N
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
To musiało być dawno.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
W latach 60. Jedyny dojazd na cmentarz służewski był 104. Teraz do wyboru Dolina Służewiecka lub przez Ursynów(Pileckiego i Ciszewskiego do Nowoursynowskiej).
miłośnik 13N
Czy mógłby ktoś pomóc, z którego przystanku na "ŻERAŃ FSO" startowała linia 178"
dotyczy trasy obowiązującej od: 1992.12.01 do 1993.06.30 - (Likwidacja linii 1993.07.01)
http://www.trasbus.com/liniabus178.htm
dotyczy trasy obowiązującej od: 1992.12.01 do 1993.06.30 - (Likwidacja linii 1993.07.01)
http://www.trasbus.com/liniabus178.htm
- Załączniki
-
- Linia 178.1.xls
- (44.5 KiB) Pobrany 110 razy
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Chciałem zadać pytanie o jedną z historycznych tras linii 107.
Jak pewnie pamiętacie, przez wiele lat była to najbardziej pokręcona i najczęściej zmieniająca trasę linia w W-wie, bardzo często zastępująca gdzieś linię likwidowaną lub wycofywaną.
Chyba najbardziej krętą, a przez to najciekawszą, była trasa obowiązujące przez kilka miesięcy wiosną 1992 r. Mowa o trasie z pętli Wolność na Muranowie do placu Piłsudskiego przez Mokotów. Cechą charakterystyczną tej wariacji 107 był dwukrotny przejazd przez pl. Trzech Krzyży w czasie jednego półkursu. I tego dotyczy moje pytanie:
Dwukrotny przejazd, ale czy także dwukrotne zatrzymanie? Wydaje mi się że jednak nie.
Przecież przystanek przy PTK za Książęcą został uruchomiony bardzo niedawno, w tym roku albo w zeszłym. Wcześniej przez wiele lat linie obsługujące relację Książęca-Nowy Świat nie miały przystanku przy placu, przynajmniej w stronę centrum.
A w drugą stronę? Tamto 107 jechało Nowym Światem, potem skręcało w Książęcą w stronę Rozbratu. Nie widzę gdzie miałoby to 107 mieć przystanek. Chyba że objeżdżało plac dookoła? Tego nie mogę ustalić, więc może ktoś z tego forum był kierowcą w tamtych czasach i pamięta?
Z pewnością 107 miało przystanek przy PTK kiedy jechało od strony placu Na Rozdrożu w stronę Alej Jerozolimskich i Marszałkowskiej, a także z powrotem od Alej Bracką i Ujazdowskimi w stronę placu Na Rozdrożu, bo tam bez problemu można napotkać przystanki.
Nawiasem pisząc, żałuję że wtedy byłem stanowczo za mały żeby cokolwiek pamiętać. Linia fajnie nadawała się na przejażdżki dla MKM-ów, a także jako linia turystyczna (których jeszcze wtedy nie było). Akurat objeżdżała większość miejsc atrakcyjnych dla osoby która nie znała Warszawy.
Brakowało tylko przewodnika i zabytkowego taboru , chociaż rozumiem że trasa ta została szybko zmieniona, bo po prostu myliła pasażerów. Podobno nawet kierowcy mieli problemy w orientacji.
Jak pewnie pamiętacie, przez wiele lat była to najbardziej pokręcona i najczęściej zmieniająca trasę linia w W-wie, bardzo często zastępująca gdzieś linię likwidowaną lub wycofywaną.
Chyba najbardziej krętą, a przez to najciekawszą, była trasa obowiązujące przez kilka miesięcy wiosną 1992 r. Mowa o trasie z pętli Wolność na Muranowie do placu Piłsudskiego przez Mokotów. Cechą charakterystyczną tej wariacji 107 był dwukrotny przejazd przez pl. Trzech Krzyży w czasie jednego półkursu. I tego dotyczy moje pytanie:
Dwukrotny przejazd, ale czy także dwukrotne zatrzymanie? Wydaje mi się że jednak nie.
Przecież przystanek przy PTK za Książęcą został uruchomiony bardzo niedawno, w tym roku albo w zeszłym. Wcześniej przez wiele lat linie obsługujące relację Książęca-Nowy Świat nie miały przystanku przy placu, przynajmniej w stronę centrum.
A w drugą stronę? Tamto 107 jechało Nowym Światem, potem skręcało w Książęcą w stronę Rozbratu. Nie widzę gdzie miałoby to 107 mieć przystanek. Chyba że objeżdżało plac dookoła? Tego nie mogę ustalić, więc może ktoś z tego forum był kierowcą w tamtych czasach i pamięta?
Z pewnością 107 miało przystanek przy PTK kiedy jechało od strony placu Na Rozdrożu w stronę Alej Jerozolimskich i Marszałkowskiej, a także z powrotem od Alej Bracką i Ujazdowskimi w stronę placu Na Rozdrożu, bo tam bez problemu można napotkać przystanki.
Nawiasem pisząc, żałuję że wtedy byłem stanowczo za mały żeby cokolwiek pamiętać. Linia fajnie nadawała się na przejażdżki dla MKM-ów, a także jako linia turystyczna (których jeszcze wtedy nie było). Akurat objeżdżała większość miejsc atrakcyjnych dla osoby która nie znała Warszawy.
Brakowało tylko przewodnika i zabytkowego taboru , chociaż rozumiem że trasa ta została szybko zmieniona, bo po prostu myliła pasażerów. Podobno nawet kierowcy mieli problemy w orientacji.
Jadąc od północy w Książęcą, to - przynajmniej obecnie - trzeba objechać kościół i można zatrzymać się na którymś przystanku po wschodniej stronie; używa się tego bliżej skrzyżowania, wspólnego dla wszystkich linii skręcających w prawo w Książęcą.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Tak, w tę stronę 107 objeżdżało plac. Zresztą w ogóle z Nowego Światu wolno skręcić w Książęcą? Jeśli dobrze pamiętam, chyba nie.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
A ja nie jestem pewien czy 107 miał przystanek na pl trzech krzyży w stronę rozbrat. Tam była pętla. Pod instytutem była linia z Ursynowa - 477. Potem było 108 które była za przejściem początek budynku instytutu i polany. Potem było 101 i 401. I właśnie nie było miejsca na przystanek. Ale w 1994 na pewno już był. Bo przesiadałem się że 118. Natomiast na wylocie brackiej było 171 w pierwszej połowie lat 90tych. Potem jechali spod instytutu. A w 1997 na rozbrat.
Nie jestem pewny, ale z moich notatek wynika, że "107-1" raczej przystanku przy pl.3-Krzyży w kierunku Książęcej nie miał.
Pozostałe też raczej z brakami.
Pozostałe też raczej z brakami.
patryk148 pisze: ↑06 gru 2020, 13:11A ja nie jestem pewien czy 107 miał przystanek na pl trzech krzyży w stronę rozbrat. Tam była pętla. Pod instytutem była linia z Ursynowa - 477. Potem było 108 które była za przejściem początek budynku instytutu i polany. Potem było 101 i 401. I właśnie nie było miejsca na przystanek. Ale w 1994 na pewno już był. Bo przesiadałem się że 118. Natomiast na wylocie brackiej było 171 w pierwszej połowie lat 90tych. Potem jechali spod instytutu. A w 1997 na rozbrat.
- Załączniki
-
- Linia 477.1.xls
- (39 KiB) Pobrany 50 razy
-
- Linia 118.1a.xls
- (76 KiB) Pobrany 63 razy
-
- Linia 107.1a.xls
- (54 KiB) Pobrany 46 razy
-
- Linia 101.1a.xls
- (159.5 KiB) Pobrany 49 razy