Przystanki (lokalizacja)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 kwie 2021, 8:05

Autobus Czerwon pisze:
28 kwie 2021, 17:50
Stary Pingwin pisze:
28 kwie 2021, 16:21
Najwięcej energii jest potrzebne do ruszenia z miejsca.
Czy przypadkiem Tramwaje Warszawskie i tak nie płacą za prąd ryczałtem?
NIe.
Bo mam wrażenie że gdyby płaciły według bieżącego zużycia, to już od dobrych kilku(nastu) lat wszystkie stopiątki miałyby silniki prądu przemiennego, albo chociaż rozruch tyrystorowy.
To zależy jaka jest wartość prądu oszczędzonego w stosunku do ceny modernizacji urządzeń rozruchowych razy ilość lat do kasacji danego stoszrota. Do tego dochodzi kwestia rodzaju kosztów (inwestycyjne - te pierwsze są ściśle rozpisane w uchwale RM a obrotowe - to koszty energii). Tym niemniej owszem, pewną ilość (kilkanaście składów) zmodernizowano do standardu 105Ni, który obejmuje rozruch impulsowy. Wymiana silników nie ma w tym momencie żadnego sensu - rozruch impuslowy na silnikach prądu stałego jest równie oszczędny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 29 kwie 2021, 9:28

Bywalec pisze:
26 kwie 2021, 18:39
Tramwajowy zespół przystankowy Wybrzeże Helskie najprawdopodobniej zostanie zlikwidowany.
https://przegladpraski.pl/przystanek-tr ... 0EjCLsL5C4
A jednak raczej nie:
Był więc pomysł, by zlikwidować przystanek nad Wybrzeżem Helskim. Zeszłoroczne pomiary wykazały, że panuje tu niewielki ruch pasażerów. - Tramwaje Warszawskie zwróciły się o opinię, czy dałoby się zrezygnować z tego przystanku. My z kolei spytaliśmy samorząd dzielnicy, ale w końcu sami uznaliśmy, że nie możemy się na to zgodzić - przekazał wczoraj "Stołecznej" Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... -maja.html

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 kwie 2021, 9:32

Podoba mi się fragment, że "- Prace na moście Gdańskim będziemy mogli przeprowadzić za dwa-trzy lata.", a pamiętam jak dziś, że po pożarze Łazienkowskiego remont miał być już-teraz-natychmiast-bezpieczeństwo-jest-najważniejsze. Strasznie długo trwa proces inwestycyjny...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 kwie 2021, 9:38

I nawet w artykule jest napisane, dlaczego remont "po śladzie" nie był możliwy. Ale po co czytać do końca i ze zrozumieniem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 kwie 2021, 9:42

Tak. Nie zmienia to faktu, że "Strasznie długo trwa proces inwestycyjny", ale jak żółć wejdzie za głęboko, to inaczej najwyraźniej nie można.

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 29 kwie 2021, 10:53

Blotny pisze:
29 kwie 2021, 9:28
A jednak raczej nie:
Był więc pomysł, by zlikwidować przystanek nad Wybrzeżem Helskim. Zeszłoroczne pomiary wykazały, że panuje tu niewielki ruch pasażerów. - Tramwaje Warszawskie zwróciły się o opinię, czy dałoby się zrezygnować z tego przystanku. My z kolei spytaliśmy samorząd dzielnicy, ale w końcu sami uznaliśmy, że nie możemy się na to zgodzić - przekazał wczoraj "Stołecznej" Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... -maja.html
Mam wrażenie, że nikt w tym mieście nie uwala projektu przyspieszania tramwajów, jak sam organizator przewozów :term:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 kwie 2021, 12:48

primoż pisze:
29 kwie 2021, 10:53
Mam wrażenie, że nikt w tym mieście nie uwala projektu przyspieszania tramwajów, jak sam organizator przewozów :term:
Co jeszcze uwalił organizator?

P.S. Źle wyszło z tą optymalizacją. Niestety. Po obu stronach.

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 29 kwie 2021, 13:01

person pisze:
29 kwie 2021, 12:48
Co jeszcze uwalił organizator?
Przystanki na Jagiellońskiej kazał zostawić. Jeszcze wisienka na torcie, że nie wszędzie ZTM popiera priorytety dla tramwajów, bo trzeba uwzględniać też interesy kierowców :-"
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 kwie 2021, 14:10

person pisze:
29 kwie 2021, 12:48
P.S. Źle wyszło z tą optymalizacją. Niestety. Po obu stronach.
Śliczna próba rozmycia odpowiedzialności, jednak decyzję podjął ktoś konkretny i tam spoczywa odpowiedzialność. Co dokładnie obie strony źle w sprawie tej optymalizacji zrobiły twoim zdaniem?
ale jak żółć wejdzie za głęboko, to inaczej najwyraźniej nie można.
Heh.
Ojej, tak dużo map się pojawia na stronie, że nie ma czasu na aktualizację starych... Ojej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 kwie 2021, 14:21

Glonojad pisze:
29 kwie 2021, 14:10
Co dokładnie obie strony źle w sprawie tej optymalizacji zrobiły twoim zdaniem?
Opublikuj wystąpienie TW i odpowiedź ZTM, to będziemy się wspólnie zastanawiać.


Zbyt wiele niedomówień i korespondencji, zbyt mało bezpośredniej rozmowy. Ot, takie przeczucie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 kwie 2021, 14:23

No o przeczuciach bez dokumentów trudno dyskutować. Sądziłem, że masz jakieś konkrety.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 kwie 2021, 14:50

Uważam się za człowieka, który nie wie wszystkiego. Co wiem, to wiem. Reszta w prywatnej rozmowie.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 29 lip 2021, 22:57

Będąc na remontowanej ul. Wybrzeże Helskie zauważyłem 3 nowe lokalizacje przystanków: przystanek w kierunku ul. Ratuszowej przy wejściu północnym do ZOO (czyżby ewentualny przystanek ZOO-WEJŚCIE PÓŁNOCNE 01?), peron (bez zatoczki) dla przystanku nr 02 też jest.

Kolejne przygotowane perony przystankowe są na północ od skrzyżowania z ul. Ratuszową. Zaś zatoki po dawnych przystankach MOST ŚLASKO-DĄBROWSKI zlikwidowano, peronów brak.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 30 lip 2021, 12:38

Słusznie, te przystanki były pośrodku niczego.

SU89
Posty: 416
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 09 sie 2021, 17:34

Zapewne już kiedyś tutaj się żaliłem, ale ze względu na nasilenie niedogodności, muszę jeszcze raz. A mianowicie, każdy kto przynajmniej raz musiał korzystać z obecnie obowiązującego przystanku Metro Księcia Janusza 02 w kierunku Bemowa (wg rozkładu w kierunku Metra Księcia Janusza...), na własnej skórze odczuł, jak spierdolona jest lokalizacja tego przystanku o dość istotnej roli.
Wychodząc z przejścia podziemnego oczywiście zastajemy zwykłe schody. Winda jest po drugiej stronie ulicy Księcia Janusza (o tym za chwilę). No dobra, wspieliśmy się. Bierzemy oddech... No tak, wentylacja WC i kanalizacji. W zależności od dnia mamy do dyspozycji następujące aromaty: zapach myjącego się menela, poalkoholowe szczyny, zapach sraki po pobliskim kebabie na przeciwko przystanku. Mmm, pychota. Orzeźwienie niczym choinka zapachowa o zapachu leśnym z Auchan za 1,39. Dla Polaka robaka zmęczonego po >8h pracy u Janusza za najniższą krajową oczywiście nie może być miejsca na coś bardziej cywilizowanego.
Tutaj bym zakończył swój wywód, ale ukochany Zarząd Tępienia Mobilności uraczyl Bogu winnych pasażerów i przechodniów kolejną niespodzianką. Jako, że nawierzchnia peronu 02 jest teraz w remoncie, wyznaczono przystanek tymczasowy 50 metrów za lokalizacją podstawową. Jak ktoś zna okolicę, to wie, o co mi chodzi. Ale już tłumaczę. Przystanek tymczasowy został ustawiony na przeweżeniu chodnika ze względu na pobliska nieruchomość. Do sportu pt. dostań się na miejsce siedzące w 719 dołączył sport pt. uniknij kolizji z rozpędzonym rowerzysta, który z racji obecności po obu stronach przewezenia DDR ani myśli zwolnić, bo jeszcze średnia prędkość jazdy mu spadnie. Cudownie. Moje narzekanie nie miałoby sensu, gdyby PO DRUGIEJ STRONIE PO ULICY KSIĘCIA JANUSZA NIE BYŁA OBECNA >OBECNIE W OGÓLE NIE WYKORZYSTYWANA< ZATOKA PRZYSTANKOWA, DO KTÓREJ PROWADZĄ SCHODY RUCHOME I WINDA. Do cholery jasnej! Ta zatoka po otwarciu metra była tylko raz wykorzystywana - jako przystanek dla MPP... Czy tak powinien wyglądać układ przystanków na (całe szczęście tymczasowym) węźle przesiadkowym? Czy naprawdę nikt nie może ruszyć tyłka z Żelaznej 61, żeby na własne oczy zobaczyć, jak na codzień mieszkańcy na zachód od Woli muszą walczyć z odrealnionymi pomysłami? A może czas wprowadzić nowe hasło - "pasażer - gowno w komunikacji"? To chyba by najlepiej okreslilo wzrastajaca liczbe debilnych decyzji w warszawskim zbiorkomie.


Wysłano z mojego ziemniaka przy użyciu odcedzaka.

ODPOWIEDZ