Zmiany obsługowe - maj 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1318
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 29 kwie 2021, 9:01

Na Ostrobramskiej zostaje elektryczne 158, dlaczego stąd nie można zabrać wozów na E-2 i 518?
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8297
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 kwie 2021, 9:41

Po co elektryki na linię, na której brygady wykonują po 2 kółka w szczycie? Elektryki - póki są na gwarancji - nie powinny tłuc jak najwięcej km?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 kwie 2021, 9:58

Najlepszym rozwiązanem byłaby BWL - pomiędzy dodatkami na Trakcie międzyszczyt na jakiejś innej linii w pobliżu, typu 105.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

michael112
Posty: 2820
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 29 kwie 2021, 10:23

105 to trochę średnio w pobliżu, odkąd skróciło trasę.
Wydaje mi się, że to powinna być linia która ma pętlę z ładowarką. Jak będą ładowarki w Wilanowie, to będzie łatwiej takie coś ogarnąć. Może 519? tylko tutaj może być trudno rozkład ułożyć, bo ma też kursy do Powsina.
Albo któraś linia z Sadyby? Nawet może być 131, które ma niektóre kursy do Wilanowa.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 kwie 2021, 10:35

zakładam że PT do Daszyńskiego (czy Sadyby, też dobra myśl) to jednak lepsze, niż do zajezdni. No i wóz pracuje. Uwaga z ładowarką słuszna.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 29 kwie 2021, 10:45

Pytanie, czy podwojenie PT spalinowców z tras tych linii też jest takie opłacalne. Jeśli mamy załóżmy 10c i 5d to zamiast 30PT w relacji kraniec - zajezdnia robi się ich już 60.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 kwie 2021, 10:59

No tak, ale zakłądam że jednak 2xPT to wciaż mniej kilometrów, niż by zrobiły w międzyszczycie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

michael112
Posty: 2820
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 29 kwie 2021, 12:06

Trochę offtopic, ale podobna zasada (BWLki na międzyszczyt) powinna też dotyczyć kilku linii tramwajowych, tak aby niskopodłogowe Jazzy nie marnowały się jeżdżąc tylko kilka godzin dziennie jako dodatki linii takich jak 2 czy 31 - tym bardziej że wysokich tramwajów mamy dość dużo.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 kwie 2021, 12:21

Też tak uważam. Jazzowe dodatki z 14 (były o ile pamiętam) w międzyszczycie mogłyby pracować na 18, a swingi z 1 - na 25 (nawet się oba krańce zgadzają!) co by umożliwiło przesunięcie części stozłomek na dodatki. Dla dodatków z 31 czy 2 chwilowo pomysłu nie mam, ale może 33, tam zdaje się całki wysokie w normalnym rozkładzie bywały.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

michael112
Posty: 2820
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 29 kwie 2021, 12:32

Z 14? 14 nie jeździ na Służewiec, a Jazzy (krótkie) były tylko na całkach. Na dodatkach były i są nadal - składy stopiątkowe z R3.
To właśnie jazzy z 31 by pasowały na 18. Z 2-ki mogą przechodzić na 33 o ile nie będzie narzekania że opóźnienia wpływają na regularność kursowania.
Tylko na 11 pomysłu nie mam, bo kończy na Kole, będąc tam jedyną linią.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 kwie 2021, 12:47

Myślałem, że 14 była 100% na szczeniakach i dlatego tak mało ich na 27. No to tak, mogą być jazzy na 31 z tym, że na geriatyczną Puławską tramwaj bez siedzeń jest takisobie.

11? PT z Koła na Bemowo i tam podmiana dodatku na czymkolwiek, ewentualnie kurs wariantowy na Nowe Bemowo, ewentualnie kurs wydłużony z Daszyńskiego na Kielecką i podmiana wysokiego dodatku na 33.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 29 kwie 2021, 15:35

person pisze:
29 kwie 2021, 9:41
Po co elektryki na linię, na której brygady wykonują po 2 kółka w szczycie? Elektryki - póki są na gwarancji - nie powinny tłuc jak najwięcej km?
Otóż to - jak już ma być "eko", to wystarczy dać to Ostrobramskiej pod Solbusy LNG...

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 29 kwie 2021, 19:47

michael112 pisze:
29 kwie 2021, 12:06
Trochę offtopic, ale podobna zasada (BWLki na międzyszczyt) powinna też dotyczyć kilku linii tramwajowych, tak aby niskopodłogowe Jazzy nie marnowały się jeżdżąc tylko kilka godzin dziennie jako dodatki linii takich jak 2 czy 31 - tym bardziej że wysokich tramwajów mamy dość dużo.
Zajezdnie się nie zgodzą. Będą chcieli mieć większą rezerwę. Przynajmniej tak to kiedyś tłumaczył pawcio. Dzięki temu, że niektóre wozy jeżdżą na dodatkach, fizycznie w ogóle na miasto wyjeżdżają. Zresztą ZTM liczył może, że E-2 będzie przynajmniej w jakiejś części na elektryki, bobw takim razie dlaczego nie dali tej Kleszczowej, która praktycznie zawsze wysyłała na Trakt gazowce?

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 01 maja 2021, 16:39

Dziwi jednak mocno powrót diesli na E-2, skoro docelowo wszystko, co porusza się TK ma być elektryczne... Na takim Nowym Świecie będzie to jedyna, obok 518, która zapewne stanie się zaraz elektryczna (jeden elektryk przejeździł już na tym cały dzień, stąd mniemam, że ładowarka na Nowodworach już działa) dzienna linia ze spalinowymi autobusami.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 01 maja 2021, 17:08

wincenty pisze:
01 maja 2021, 16:39
Dziwi jednak mocno powrót diesli na E-2, skoro docelowo wszystko, co porusza się TK ma być elektryczne... Na takim Nowym Świecie będzie to jedyna, obok 518, która zapewne stanie się zaraz elektryczna (jeden elektryk przejeździł już na tym cały dzień, stąd mniemam, że ładowarka na Nowodworach już działa) dzienna linia ze spalinowymi autobusami.
102
Nawet jeśli jest plan skrócić 102, to chociażby do tego czasu można by było dac wozy CNG.
Zamiana 102/152 Arriva/ITS, ten sam bilans brygadowy.
Chyba że ZTM planuje na 102 i 117 zagospodarować nowe Su12 CNG?

Zablokowany