[KM] Górny Mokotów

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 maja 2021, 6:34

reserved pisze:
05 maja 2021, 2:21
Czemu nie można zrobić na Metrze Wilanowska placu postojowego dla autobusów, jednego przystanku zbiorczego możliwie blisko wyjścia ze stacji metra, gdzie każdy autobus będzie podjeżdżał w godzinie odjazdu, a tuż obok coś w rodzaju minidworca, poczekalni dla ludzi, którzy czekają na coś co rzadziej jeździ a nie chcą czekać na zimnie? Nikt nikomu w drogę nie wejdzie, pasażer nie zaziębi się, złapie właściwy autobus a kierowca spokojnie odpocznie. A przy okazji minidworca okazja do stworzenia jakiegoś sklepiku, a nawet małej kawiarni. Czy nie tak powinien wyglądać tego rodzaju węzeł? A może się mylę?
Moim zdaniem też powinno tak być, ale obecna lokalizacja pętli kompletnie się do tego nie nadaje. Żeby to miało ręce i nogi, myślę że przystankiem dla wysiadających powinien być Metro Wilanowska 02, plac postojowy powinno się zrobić po prawej stronie, między marketem FRAC, Bukowińską a Puławską, a przystanek dla wsiadających powinien być na przedłużeniu ulicy Grabowej na północ, przy wyjściach od metra. Wtedy wyjazd z pętli odbywałby się jak obecnie Grabową, czy nawet Bukowińską dla linii jadących na wschód.

Nic sensowniejszego nie przychodzi mi do głowy, a w moim pomyśle przesiadki do metra są wręcz wzorcowe, a i do tramwajów by się poprawiły.

A jak tam zapowiadany węzeł z pętlą autobusową na poziomie -1 na miejscu pętli tramwajowej? :D

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 maja 2021, 8:04

Odwrócić kierunek na peronie najbliżej metra. Autobusy mogą zostać na przystankach w celu zajmowania w nich miejsc siedzących, a potem oberek. Tylko z przedostatniego na ostatni chyba się nie da.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 maja 2021, 9:12

reserved pisze:
05 maja 2021, 2:21
Czemu nie można zrobić na Metrze Wilanowska placu postojowego dla autobusów, jednego przystanku zbiorczego możliwie blisko wyjścia ze stacji metra, gdzie każdy autobus będzie podjeżdżał w godzinie odjazdu, a tuż obok coś w rodzaju minidworca, poczekalni dla ludzi, którzy czekają na coś co rzadziej jeździ a nie chcą czekać na zimnie? Nikt nikomu w drogę nie wejdzie, pasażer nie zaziębi się, złapie właściwy autobus a kierowca spokojnie odpocznie. A przy okazji minidworca okazja do stworzenia jakiegoś sklepiku, a nawet małej kawiarni. Czy nie tak powinien wyglądać tego rodzaju węzeł? A może się mylę?
Tak to powinno oczywiście wyglądać. No ale poczekalnię trzeba sprzątać, ogrzewać, pilnować przed menalami - a autobus przy peronie to niejako darmowa poczekalnia. Poza tym - taka przebudowa placu to byłby spory wydatek do całkowitego stracenia, gdyby budowa docelowego Dworca Południowego jednak doszła do skutku - a dojść powinna, bo to nie był projekt zły, a bardzo potrzebny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 maja 2021, 11:25

ashir pisze:
05 maja 2021, 6:07
Już widzę jak podjeżdża np. 709 do Piaseczna i walkę o miejsca siedzące. :grin:
Mimo wszystko to chyba jednak będzie dużo bezpieczniejsze niż np. bieganie ludzi między peronami.
Autobus Czerwon pisze:
05 maja 2021, 6:34
Moim zdaniem też powinno tak być, ale obecna lokalizacja pętli kompletnie się do tego nie nadaje.
Ja to widzę tak, że przystanek dla wysiadających przy ulicy (tam gdzie kończą trasę te 7xx, które już zjeżdżają do zajezdni), potem wykorzystanie infrastruktury ulicznej, żeby objechać pętlę i wjechać od drugiej strony. Nie wiem, moim zdaniem to kwestia przebudowania całej infrastruktury i zbudowania jej niejako od nowa.
Glonojad pisze:
05 maja 2021, 9:12
No ale poczekalnię trzeba sprzątać, ogrzewać, pilnować przed menalami
Takim antyprzykładem jest poczekalnia na P+R Al. Krakowska, która jest malutka i w której jest duża szansa, że śpi jakiś bezdomny. Bardziej w sumie liczyłem na coś w stylu w jakim jest urządzona poczekalnia WKD na Pl. Zawiszy. Gdzie jest ochrona, toaleta, a jeszcze dodatkowo mogłaby być mini-kawiarnia (taka bardziej cywilizowana niż kebab czy alkoholownia). Ale to wszystko to kwestia zmiany myślenia. Często ludzie narzekają, że stanie na przystanku na pętli to ujma, bo ogrzać mogą się tylko w autobusie. A powinni właśnie w poczekalni (mowa o takich dużych węzłach). Przecież nikt nie wymaga na takim Dworcu Zachodnim, żeby pociąg zaczynający trasę podstawiał się godzinę przed odjazdem na peron. Ludzie siedzą w poczekalni i nie marudzą. A przy okazji sobie coś kupią itd.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 maja 2021, 11:28

Na PRAlce jest poczekalnia?! Jestem szczerze zaskoczony. W którym miejscu?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 maja 2021, 12:31

Glonojad pisze:
05 maja 2021, 11:28
Na PRAlce jest poczekalnia?! Jestem szczerze zaskoczony. W którym miejscu?
Między peronami 124 i 721/728 jest taki budyneczek. Wchodzi się do niego od strony przystanku 721/728. Takie małe pomieszczonko. Jednak chyba prawie nikt z niego nie korzysta.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 maja 2021, 12:35

Wcześniej było to pomieszczenie socjalne dla kierowców, ale ktoś wymyślił że pasażerowie mają mieć poczekalnię.

02008
Posty: 58
Rejestracja: 14 wrz 2010, 22:42

Post autor: 02008 » 05 maja 2021, 12:46

Poczekalnia jest nieczynna od początku pandemii. Korzystali z niej prawie wyłącznie pijani i bezdomni, w środku zazwyczaj było ciemno od dymu. Wcześniej urzędował tam ZTM, ale ponieważ Królowie Komunikacji byli często niepokojeni przez pasażerów w każdej wydumanej sprawie postanowiono ich przenieść w bardziej odludne miejsce. Pomieszczenie socjalne dla kierowców jest wielkości widowni Teatru Wielkiego, ale nikt z niego nie korzysta z powodu skomplikowanej procedury pobierania i zdawania kluczy, która zabrałaby całą przerwę. Można więc pooglądać luksusy (bo pomieszczenie jest naprawdę fajne) przez okna.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 05 maja 2021, 18:51

A czy to nie było planowane tak, że tam, gdzie teraz jest ekspedycja, miała być poczekalnia dla pasażerów?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 27 cze 2021, 20:06

W związku z powtarzającymi się skargami na komunikację na Górnym i Dolnym Mokotowie (168 za rzadko), postulatami przewijającymi się raz na jakiś czas, takimi jak przywrócenie komunikacji na Kazimierzowskiej czy przedłużenie 228, oraz czymś stosunkowo nowym, czym ma być uruchomienie komunikacji miejskiej na Idzikowskiego, i to o ile dobrze rozumiem na całej jej długości, w mojej głowie zrodził się pewien luźny zarys możliwych zmian i optymalizacji układu komunikacyjnego w rejonie Górnego Mokotowa i idących za nimi zmian na Dolnym Mokotowie i Pradze Południe.

119 WIŚNIOWA GÓRA - ... - Chełmska - Dolna - Puławska - Rakowiecka/Madalińskiego (aktualnie raczej ta pierwsza, bo do otwarcia nowego budynku UD Mokotów jeszcze trochę czasu, później nie ma aż takiego znaczenia) - al. Niepodległości - ... - RAKOWIECKA-SANKTUARIUM - wzmocnienie komunikacji na Dolnej w ramach likwidacji 130 (opcjonalne).
130 do piachu, ja nie rozumiem czemu i po co to w ogóle jeszcze jeździ.
135 PL. HALLERA - ... - Żupnicza - Podskarbińska - Grenadierów - Poligonowa - Nowaka-Jeziorańskiego - Fieldorfa - Abrahama - Meissnera - Jugosławiańska - GOCŁAW - połączenie z 311, które powinno mieć miejsce już dawno, które jest niezbędne przy okazji jakichkolwiek zmian przy 168, a dla którego dobrą okazją byłoby nadchodzące otwarcie przedłużenia Żupniczej. Docelowo kraniec na MSN oczywiście, ale najpierw trzeba tę linię zastąpić na Szwedzkiej i Jagiellońskiej.
168 PKP OLSZYNKA GROCHOWSKA - Chłopickiego - Zamieniecka - Fieldorfa - ... - RAKOWIECKA-SANKTUARIUM - skrócenie trasy na Górnym Mokotowie i zastąpienie końcowego odcinka 135, co powinno umożliwić podbicie obu tych linii. Ten jeden przystanek na Rodziewiczówny może obsłużyć 151 kiedy (jeśli?) przedłużenie Nowaka-Jeziorańskiego zostanie zbudowane.
222 BIELAŃSKA - ... - al. Szucha - Boya Żeleńskiego - Batorego - al. Niepodległości - Rakowiecka - Kazimierzowska (powrót: Kazimierzowska - Madalińskiego - al. Niepodległości) - Krasickiego - Malczewskiego - ... SPARTAŃSKA - wycofanie z długiego odcinka dublowania się na Puławskiej oraz połączenie Instytutu Reumatologii z metrem, które ponoć było powodem przedłużenia na Spartańską 168. Tracą na tym przyszły ratusz oraz przychodnia na Puławskiej, natomiast oberek przez Odyńca, Puławską i Malczewskiego to już chyba za wiele. Trudno mi zresztą uwierzyć, że te kierunki są/będą na tyle popularne, że wymagają bezpośredniego połączenia, którego nie zaspokoi ani również bezpośredni tramwaj 18, ani pozwalające na dojazd do Puławskiej z północnej części osiedla 141 i 172. Trasa ta wymagałaby jednak zbudowania przystanku przy placu Unii Lubelskiej na Boya-Żeleńskiego lub alei Szucha w kierunku Bielańskiej, przynajmniej pary przystanków na Batorego, przystanku w zespole Goszczyńskiego w kierunku północnym, który dałoby się obsłużyć relacją skrętną w Malczewskiego i odtworzenia przystanku Wiśniowa na Kazimierzowskiej lub budowy jednego w nowej lokalizacji, najlepiej bliżej Narbutta.

Jeśli natomiast chodzi o komunikację na Idzikowskiego, to wydaje mi się, że kwestia ta poniekąd związana jest z przyszłością 218 i 228. Według artykułu Wyborczej sprzed dwóch lat preferowaną opcją mieszkańców jest dojazd do Wierzbna przez Idzikowskiego, a nie przez Sikorskiego do Wilanowskiej, w jakimś wątku zresztą przewijało się ostatnio chyba, że na całej długości ulicy mają powstać lub nawet już powstają przystanki autobusowe. Przedłużenie 218 nie jest opcją, bo ta linia zwyczajnie umrze w korkach. Powiedziałbym nawet, że korzystne dla tej linii byłoby wykorzystanie zwolnionego dzięki przedstawionym wyżej zmianom miejsca na Spartańskiej i całkowite rozdzielenie relacji do Wierzbna i do Wilanowskiej poprzez skrócenie jej od południa do Spartańskiej. Zresztą jeśli chodzi o 228, większa liczba osób na forum popierała jej przedłużenie do Wierzbna, niż do Wilanowskiej. Trzech linii nie zmieści się ani na Królikarni, ani na Spartańskiej, a na tej drugiej jedno miejsce zajmuje 222, nie da się więc uruchomić osobnej linii z Wierzbna na Idzikowskiego, bo ta musiałaby kończyć trasę na Spartańskiej, żeby zahaczyć o metro, co oznacza, że na Królikarnię musiałoby kursować 218, które potrzebuje zasilenia na północnym odcinku, a więc nie zmieściłoby się tam 228. Pozostają zatem dwie opcje uwzględniające skrócenie na Spartańską 218 i wydłużenie 228 lub 308 na Sadybę/EC Siekierki przez Idzikowskiego przy pozostawieniu zarazem tego drugiego na Królikarni. Dla tej pierwszej linii oznaczałoby to jednak dość znaczne przedłużenie i sprzyjałoby kumulacji korków, więc słabe na dowozówkę do osiedli. Przedłużenie 308 oznaczałoby dla odmiany konieczność ucałotygodniowienia tej linii, a i kryterium uliczne w Mordorze nie czyni tej linii całkowicie wolnej od korków, jednakże jest to rozwiązanie, które ma największą szansę faktycznie zmniejszyć ruch samochodowy na Idzikowskiego i chyba najlepsze, jeśli doniesienia o przystosowaniu tej ulicy do ruchu autobusów są prawdziwe.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 cze 2021, 0:36

Skrócenie 218 na Spartańską, yhy. Tylko że to nie jest Traffic Giant.
ŁK

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 28 cze 2021, 1:41

Miło by było, jakbyś jednak wyjaśnił, jaka uwaga merytoryczna idzie za tym docinkiem, bo chyba dostatecznie jasno przedstawiłem, że relacja łącząca Metro Wierzbno z Mordorem jest potrzebna i powinna zostać zachowana. Łączenie jej z relacją z Metra Wilanowska do Mordoru zupełnie jednak zabija jej regularność, dlatego wolałbym przerzucić to połączenie w całości na linię, której problem korków w alei Wilanowskiej nie dotyczy, oczywiście wraz z odpowiednim dostosowaniem jej częstotliwości. Jeśli w miarę znoszenia ograniczeń covidowych te tysiące samochodów, które przewijały się przez Mordor jużb więcej nie wrócą i będzie można z czystym sumiebiem powiedzieć, że w standardowych warunkach 218 to regularna linia, to wówczas taki rozdział będzie zbędny, ale obawiam się że z wrześniem ruch samochodowy wróci do normy.

Jeśli natomiast chodzi ci o kwestię miejsca na pętli, wówczas istotnie, może być to problematyczne, zważywszy na to, że 218 kursuje częściej niż 168. Nie upieram się akurat przy Spartańskiej, może to być dla mnie dowolny przystanek, byleby umożliwiał odbycie jakiegokolwiek postoju. Zależy mi na tym, by relacja Mordor-Wierzbno nie obrywała przez Wilanowska, a nie na połączeniu Instytutu Reumatologii z Dworcem Południowym.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 cze 2021, 8:30

Wbrew pozorom, 218 w stronę przeciwną do wskazówek zegara, ma swoich pasażerów, którzy dojeżdżają nim do Wołoskiej, Galerii Mokotów, ale do Wilanowskiej też. Niemniej tę relację chcesz zachować - świetnie. Być może powinnismy mówić o całodziennym 308, ale to sztuka dla sztuki, bo ja kompletnie nie widzę powodu rozcinania 218, głównie dlatego, że musiałbyś wtedy mieć 2 linie po Mordorze, każda w inne miejsce (Domaniewska/Suwak/Konstruktorska), a też to nie jest miejsce, które można zawalić autobusami (obstawiam, że dlatego 136 objazdem jeździ tędy tylko w jedną stronę). Regularność 218 jest akurat bardzo dobra, natomiast punktualność zabija delikatnie skręt z Wołoskiej, ale to jest do ogarnięcia na linii ZTM-ZDM.

Jeśli chodzi o krańcowanie, to linia z Wilanowskiej może się obracać na dowolnym z rond, które tu są.
ŁK

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 28 cze 2021, 8:57

Dwie linie po Mordorze jeżdżą już dziś, choć jedna z nich nie kończy tam trasy, a druga chyba nawet nie ma tam postoju, więc zakrańcowanie obu w środku Mordoru może być problemem, chyba, że np. robiłyby kółko w przeciwnych do siebie kierunkach, co jednak oznaczałoby, że żadna z tych linii nie obsługiwałaby tych przystanków przelotowo. Natomiast na Królikarni są najwyżej dwa miejsca, co oznacza, że jeśli faktycznie ma być uruchomiona komunikacja na Idzikowskiego, to w rezultacie brak możliwości zakrańcowania tam 218, 228 i 308 naraz wymusza skierowanie tą dosyć zakorkowaną ulicą jednej z istniejących już linii. 218 odpada ze względu na swoją regularność, z 228 nie ma tragedii ale jednak kawałek miasta jedzie i dokładanie mu jeszcze tego odcinka raczej pogorszyłoby jego regularność, a 308 wówczas z racji na unikalną relację trzeba byłoby uzwyklić, w rezultacie czego uczynienie tej linii główną dowozówką z Mordoru do Wierzbna oszczędziłoby problemów z koordynacją z 218. Ale rzeczywiście, rozcinanie 218 nie jest konieczne, moje poprzednie propozycje może nie dodawały na Królikarnię trzeciej linii, za to niepotrzebnie zmniejszały jej liczbę do jednej. Samo 308 natomiast łatwiej by było zakrańcować w środku Mordoru, niż szukać tam jeszcze drugiego miejsca dla 218.

Zmiany w Mordorze i na Idzikowskiego to jednak nieokreślona przyszłość, bardziej mnie natomiast interesuje, czy skrócenie 168 i przetrasowanie przez MPM 222 jest w ogóle warte zachodu tzn. czy udałoby się na tym oszczędzić brygadę, która bardziej przydałaby się na dowozie do metra Siekierek, niż Instytutu Reumatologii.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 cze 2021, 9:36

Abstrahując od tego czy jakakolwiek linia autobusowa jest na Idzikowskiego potrzebna (moim zdaniem obecnie nie jest), to nie powinno tam jeździć 218 (nieadekwatna częstotliwość), 228 (długa trasa) ani 308 (nieadekwatny tabor, linia szczytowa bez potrzeby wydłużenia godzin kursowania).

Co do krańcowania w okolicy Metra Wierzbno, moim zdaniem to mały problem. Przy samym metrze krańcuje wyłącznie 308 więc bez problemu można tam coś jeszcze wcisnąć (choćby 228), coś może jeszcze mieć pętlę na nieużywanych liniowo przystankach Wielicka 02 i Malczewskiego 01.

Co do samochodów na Idzikowskiego, mam wrażenie że większość kierowców wybierających przejazd tą ulicą traktuje ją jako skrót z Mordoru na Most Siekierkowski. Tę relację obsługuje już 402, wsadzenie na Idzikowskiego jakiejkolwiek linii lokalnej nie spowoduje zaniku korków.

ODPOWIEDZ