Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

gfedorynski
Posty: 765
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 10 cze 2021, 14:52

No przecież rozmawialiśmy o Kercelaku.

A sankcje są zapewne na zasadzie przepisów ogólnych te same co za jakiekolwiek niezgodnie z przepisami rozwiązania. No i niech tam się kiedyś coś stanie większego, sąd będzie miał używanie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 cze 2021, 6:32

Dwie strony temu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 cze 2021, 6:48

Czyli kilka lat temu po budowie metra od razu zrobiono złą sygnalizację? Bo przecież się zmieniła, doszedł prawoskręt kierunkowy północ -> zachód… No i co tam jeszcze zostało niezgodnego? Czasy ewakuacji?
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 cze 2021, 7:45

A na Kercelaku to nie ma wciąż tej śmiesznej fazy tylko dla tramwajów, jadących na wprost i skręcających? Chyba to miało stać się niezgodne z przepisami w którymś momencie (choć imho może działać zupełnie ok).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

gfedorynski
Posty: 765
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 11 cze 2021, 11:44

Na Kercelaku jest sygnalizator ogólny dla tramwajów dla wszystkich relacji. Jest to niezgodne z niczym. Ostateczny czas dostosowania minął... w 2008?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7844
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 12 cze 2021, 23:03

gfedorynski pisze:
11 cze 2021, 11:44
Na Kercelaku jest sygnalizator ogólny dla tramwajów dla wszystkich relacji. Jest to niezgodne z niczym. Ostateczny czas dostosowania minął... w 2008?
Ten stan jest dla wszystkich wygodny. Parę poważnych walnięć było i jakoś żaden sąd używania nie miał. Prawda jest taka, że gdyby ruszyć Kercelak, to co 2 tramwaj z Bemowa jest do kasacji, bo nie byłoby dla nich miejsca na cyklu.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

gfedorynski
Posty: 765
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 13 cze 2021, 17:03

Tam są sploty, więc z wyprzedzeniem wiadomo, co gdzie jedzie. Więc parę sekund stracone przy tramwajach odzyska się dla samochodów (i rowerzystów/pieszych) w sytuacji gdy nic nie skręca. Skomplikowane będzie na pewno, ale nie niemożliwe.

Paweł D.
Posty: 5616
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 cze 2021, 18:39

W sytuacji kiedy wydzielisz relacje skrętne, jednocześnie nie skręci 22/24 i 27 i pewnie jedynki też już prosto nie przejadą. Więc to kwestie straty minut a nie sekund będą.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2021, 8:53

Akurat z punktu widzenia sygnalizacji kierunkowej niekoniecznie lepsze są sploty, jeśli motorniczowie nie przestrzegają odstępów - odróżnić dwie solówki od składu jest trudno.

Natomiast oczywiście wszystko da się oprogramować, w ogólności program z Feminy po zmianach pewnie by na Kercelaku poszedł (choć skrzyżowanie jest bardziej rozległe) - przy czym dużo skrętów na Kercelaku mocno tnie relacje na wprost, zwłaszcza N-S. Ilość sekund w dwóch minutach jest niestety stała. Choć z Feminy jeszcze wszystkiego też nie wyciśnięto: nie ma kompletu azyli, jedna para skrętów kołowych nie jest spięta we współbieżne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1518
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 18 cze 2021, 7:34

Światła na Wilanowskiej to na pewno bardzo potrzebne. Może autor zamontuje sobie sygnalizację między pokojami i do kibla?

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 cze 2021, 7:41

Kelly pisze:Światła na Wilanowskiej to na pewno bardzo potrzebne. Może autor zamontuje sobie sygnalizację między pokojami i do kibla?
Na pętli? A one w czymś przeszkadzają? Nie są w cieniu pozostałych faz?
ŁK

Paweł D.
Posty: 5616
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 cze 2021, 8:13

Stronę temu było o Świętokrzyskiej. Od Saskiego tramwaj dostaje dodatkową fazę przed lewoskrętami ze Świętokrzyskiej. A w przeciwną stronę? 35 jak skończyło wymianę to już przejechało na kropkach - jakby motorniczy bał się, że odstoi tam cały cykl....

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1518
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 18 cze 2021, 8:40

Łukasz pisze:
18 cze 2021, 7:41
Kelly pisze:Światła na Wilanowskiej to na pewno bardzo potrzebne. Może autor zamontuje sobie sygnalizację między pokojami i do kibla?
Na pętli? A one w czymś przeszkadzają? Nie są w cieniu pozostałych faz?
Montują przy przystanku przed pętla.

mb112
Posty: 1155
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 18 cze 2021, 10:32

Paweł D. pisze:
13 cze 2021, 18:39
W sytuacji kiedy wydzielisz relacje skrętne, jednocześnie nie skręci 22/24 i 27 i pewnie jedynki też już prosto nie przejadą. Więc to kwestie straty minut a nie sekund będą.
Na Kercelaku nie wystarczyłoby pozamieniać tylko sygnalizatory na zgodne z przepisami kierunkowe, ale nie zmieniać żadnych czasów sygnalizacji ? W sensie żeby za każdym razem zapalały się wszystkie trzy zezwalające w prawo/lewo/prosto i kto tam będzie akurat potrzebował to w każdą stronę przejedzie ? I tak teraz tramwaj dostaje zezwalające kiedy wszystko inne ma czerwone.

Paweł D.
Posty: 5616
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 cze 2021, 10:47

mb112 pisze:
18 cze 2021, 10:32
Na Kercelaku nie wystarczyłoby pozamieniać tylko sygnalizatory na zgodne z przepisami kierunkowe, ale nie zmieniać żadnych czasów sygnalizacji ? W sensie żeby za każdym razem zapalały się wszystkie trzy zezwalające w prawo/lewo/prosto i kto tam będzie akurat potrzebował to w każdą stronę przejedzie ? I tak teraz tramwaj dostaje zezwalające kiedy wszystko inne ma czerwone.
Że co proszę???? Chcesz jednocześnie podać kierunkowy do skrętu w lewo dla 22/24 i do skrętu w prawo dla 27? I co walną się na zwrotnicy przed przystankiem, i to zgodnie z prawem, bo każdy z nich miał "pałkę" dla swojego toru jazdy? Ja sobie tego nie wyobrażam, ale niech specjaliści od sygnalizacji to skomentują....

ODPOWIEDZ