Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 kwie 2021, 15:36

Strona KM rzecze, iż w tym przypadku "[p]rzewóz rowerów, rzeczy i zwierząt odbywa się na zasadach obowiązujących u przewoźnika, którego środkiem transportu dokonywany jest przewóz".
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 06 cze 2021, 20:47

Od kiedy ŁKA robi taką dobrą ofertę z łodzi do wawy w weekend? Jak ostatnio sprawdzałem to były 4 połączenia na dobę, a teraz sprawdzam i jest 9. Znaczy ja nie narzekam, ale pozytywnie się zaskoczyłem.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 cze 2021, 10:48

To już kolejny rok... w 2021 przybyła jedna para.
Szkoda, że wraz ze wzrostem liczby Sprinterów nie wzrasta stopień koordynacji ŁKA <-> IC :/

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 lip 2021, 12:00

1. Ile par pociągów jeździ na dobę przez CMK (jej najbardziej obciążony przekrój)?

2. Ile to było w poprzednich latach?

Ad 1. Doliczyłem się 18 Warszawa - Kraków (w tym różnie powydłużanych), 15 Warszawa - Katowice oraz 7 innych (3x Wrocław, 3x Łódź-Kraków, Warszawa-Kielce). W tych 40 mamy 6 TLK, 13 IC, 5 EIC, 16 EIP.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 lip 2021, 15:30

Średniodobowo na najbardziej obciążonym przekroju Knapówka - Psary ok. 80 poc/dobę (pasażerskich). Wzrost w ciągu 10 lat o jakieś 25-30 poc.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 30 paź 2021, 22:56

Ale znalazłem cudaka w rozkładzie na 2022. Interregio z Warszawy do Poznania, przez Łódź, Ostrów i Kalisz.
PR POLREGIO sp. z o.o.17219 (IR) LUTYNIA
To ma szanse w rzeczywistości pojechać?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 30 paź 2021, 23:22

kajo pisze:
30 paź 2021, 22:56
Ale znalazłem cudaka w rozkładzie na 2022. Interregio z Warszawy do Poznania, przez Łódź, Ostrów i Kalisz.
PR POLREGIO sp. z o.o.17219 (IR) LUTYNIA
To ma szanse w rzeczywistości pojechać?
Podobno tak, i zdaje się, że ten pociąg ma być jeszcze głupszy niż mogłoby się wydawać:

Pociągi Warszawa – Poznań będą obsługiwane codziennie, kursy do i z Ostrowa – w dni robocze od poniedziałku do piątku. Wszystkie kursy na trasie swojego przejazdu będą zmieniać kategorię: z Warszawy do Łodzi pojadą jako iR, z Łodzi do Poznania i Ostrowa – jako Regio. Na zachód od Łodzi zatrzymają się też na wszystkich stacjach i przystankach.

No ale najwidoczniej to co jest potrzebne mieszkańcom Łodzi i Poznania to zwiedzanie takich metropolii jak Męcka Wola, czy Radliczyce. Nie ma to jak zachęcanie ludzi do kolei w tym kraju.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 paź 2021, 2:15

W tym nie ma nic głupiego, po prostu połączono.relację IR Warszawa - Łódź z Regio Łódź - Poznań, a osobowe stają na każdej stacji, bo taka ich rola. Tak jak jest w artykule napisane będą 2 pary: Warszawa Główna - Poznań Główny - Warszawa Główna i 1 skrócona para do/z Ostrowa Wielkopolskiego. Czas przejazdu całej trasy to prawie 6h, ale to nie są pociągi dla jadących pełną trasę tylko dla stacji pośrednich.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 paź 2021, 7:22

To zależy, jaka będzie cena :) To będzie na EN57?
ŁK

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 31 paź 2021, 7:55

Łukasz pisze:
31 paź 2021, 7:22
To zależy, jaka będzie cena :) To będzie na EN57?
Tak, na EN57 ale te zmodernizowane rzecz jasna.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 31 paź 2021, 9:26

ashir pisze:
31 paź 2021, 2:15
W tym nie ma nic głupiego, po prostu połączono.relację IR Warszawa - Łódź z Regio Łódź - Poznań, a osobowe stają na każdej stacji, bo taka ich rola. Tak jak jest w artykule napisane będą 2 pary: Warszawa Główna - Poznań Główny - Warszawa Główna i 1 skrócona para do/z Ostrowa Wielkopolskiego. Czas przejazdu całej trasy to prawie 6h, ale to nie są pociągi dla jadących pełną trasę tylko dla stacji pośrednich.
Idealny pociąg, połączy ewentualne opóźnienia na 3 dużych węzłach kolejowych, tak de fakto nie dając bezpośredniej relacji. W relacjach regionalnych będzie pewnie totalnie bez sensu, przez spóźnienia.
Ja wiem, że mamy zbyt rzadkie połączenia kolejowe i wszyscy chcą połączeń bezpośrednich, ale taka relacja powinna być z przesiadką.
Po prostu jak robić IR to w takcie i minimum co 2h.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 paź 2021, 10:49

Jak będą co 2h, to już totalnie zablokują te 3 węzły :)
ŁK

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 31 paź 2021, 12:17

ashir pisze:
31 paź 2021, 2:15
Czas przejazdu całej trasy to prawie 6h, ale to nie są pociągi dla jadących pełną trasę tylko dla stacji pośrednich.
Dla stacji pośrednich wystarczyłyby trzy osobne pociągi, Warszawa – Łódź, Łódź – Ostrów Wlkp., Ostrów Wlkp. – Poznań. Bo tak to ten pociąg będzie łączył dwie różne role, dalekobieżną i lokalną, i obie będzie wykonywał kiepsko.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 31 paź 2021, 12:42

Łukasz pisze:
31 paź 2021, 10:49
Jak będą co 2h, to już totalnie zablokują te 3 węzły :)
Nie wyraźnie się wyraziłem. Interregio Łódź-Warszawa co 2h i regio na reszcie trasy. Choć najlepiej co godzinę i przesiadka jednoperonowa w Ostrowie.
Tak z innej beki ile będzie kosztował bilet z Poznania do Warszawy? Jakaś specjalna taryfa?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 paź 2021, 16:20

kajo pisze:
Łukasz pisze:
31 paź 2021, 10:49
Jak będą co 2h, to już totalnie zablokują te 3 węzły :)
Nie wyraźnie się wyraziłem. Interregio Łódź-Warszawa co 2h i regio na reszcie trasy. Choć najlepiej co godzinę i przesiadka jednoperonowa w Ostrowie.
Tak z innej beki ile będzie kosztował bilet z Poznania do Warszawy? Jakaś specjalna taryfa?
Taaa, Ciekawe. Kilometrowa, a że dookoła, to i drożej :)
ŁK

ODPOWIEDZ