Rozkłady tramwajowe - 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 wrz 2021, 21:15

Od jutra (15.9) lekkie zasilenie na 31. Zastanawiam się czy zamiast wymieniać rozkłady nie lepiej puścić to jako wtyczki. Ale może jutro coś będzie o "reagowaniu na potrzeby" :)

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 wrz 2021, 21:35

31 chyba powinno wrócić do 5 minut. W autobusach (218/308) widać bardzo duży wzrost liczby osób w porównaniu z ostatnimi miesiącami.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 wrz 2021, 21:41

Nie tylko ono. Na 17 też rano tłum niemiłosierny, a do Centrum jedzie się naprawdę szybko.
Może koniec prac na Obozowej będzie okazją do decyzji co dalej.

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 15 wrz 2021, 7:33

Paweł D. pisze:
14 wrz 2021, 21:15
Od jutra (15.9) lekkie zasilenie na 31. Zastanawiam się czy zamiast wymieniać rozkłady nie lepiej puścić to jako wtyczki. Ale może jutro coś będzie o "reagowaniu na potrzeby" :)
Aż jeden dodatek wiosny nie uczyni.

Wtyczki od kilku dni stoją na pętlach tylko ZTM z nich nie korzysta.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 wrz 2021, 8:41

Bo nie jest wcale tak prosto skorzystać z wtyczek w sytuacji, gdy wszystkie wykorzystywane liniowo tory rozpisane są na postoje kursów liniowych. Można uruchomić relacje skrócone (np. 7 Narutowicza - Zieleniecka, 17 Marymont/Twardowska - Woronicza, 13 Cm. Wolski - Ratuszowa) ale oprócz skróconych wariantów 1 i 2 byłyby to kursy po trasie innej, niż podstawowa - na co wypada mieć tablice..
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 wrz 2021, 9:21

W innym wątku była dyskusja że pasażer z kursem skróconym sobie nie poradzi :)
Ciągle nie mogę zrozumieć skąd pomysł wpisania w publiczny rozkład tej jednej brygady 31, która będzie niezauważona.
Ps. Pasażerowie zrobili na złość ZTM, bo na dojazd do Centrum wybierają 17. Właśnie jadę od Wrzeciona i zapełnienie spore.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 15 wrz 2021, 9:42

Glonojad pisze:
15 wrz 2021, 8:41
Bo nie jest wcale tak prosto skorzystać z wtyczek w sytuacji, gdy wszystkie wykorzystywane liniowo tory rozpisane są na postoje kursów liniowych. Można uruchomić relacje skrócone (np. 7 Narutowicza - Zieleniecka, 17 Marymont/Twardowska - Woronicza, 13 Cm. Wolski - Ratuszowa) ale oprócz skróconych wariantów 1 i 2 byłyby to kursy po trasie innej, niż podstawowa - na co wypada mieć tablice..
I żeby nie mieć tablic to na wtyczki wystawiane są Swingi - jeśli tramwaj jedzie skrócony tylko po trasie podstawowej to nie ma problemu by ustawić kurs skrócony tak by się wyświetlały wszystkie przystanki a jeśli na sam koniec jak w podanym przykładzie zjeżdża z trasy podstawowej (jak w przykładzie 13) to nie widzę przeszkód aby w drodze wyjątku dopuścić to jako kurs skrócony, w tym przypadku do Dworca Wileńskiego a dalej jako PT. Historia zna już takie przypadki.
Przykładowo na 17 wysłanie wtyczek nie stanowiłoby problemu bo poranne postoje na Służewcu są przeważnie na jeden wóz a poza tym jest jeszcze żeberko z którego 18/31 prawie w ogóle nie musi korzystać bo tak jest rozkład ułożony. W ogóle się dziwię bo patrząc na zapełnienie na 17 to byłem przekonany, że szybko nastąpi korekta na tej linii a tramwaje jak jeździły niezabieralne już na początkowych przystankach z trasy na Winnicy tak dalej są niezabieralne. Jako pasażer dawno temu poszukałbym sobie innej alternatywy, nawet jeśli miałbym jechać dłużej i na około.
ObrazekObrazek

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 wrz 2021, 13:24

Paweł D. pisze:
15 wrz 2021, 9:21
Ps. Pasażerowie zrobili na złość ZTM, bo na dojazd do Centrum wybierają 17. Właśnie jadę od Wrzeciona i zapełnienie spore.
Zapełnienie 17 na Bielanach wzrosło już po wydłużeniu na Tarchomin. Teraz jest kolejne wydłużenie do Winnicy, więc jest jeszcze tłoczniej. A do tego rozkład wakacyjny... Tylko ZTM nie chce tego zauważyć.

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 15 wrz 2021, 15:13

Dzięki temu wydłużeniu 17, pewnie trochę spadło wykorzystanie 2+M1, no bo skoro bezpośrednio można dojechać do Centrum... Powinny wrócić wysokie dodatki z Żoliborza.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 wrz 2021, 15:54

Od 27 września tramwaje wracają do częstotliwości 4-8:
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2021/09/15 ... rozkladow/

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 wrz 2021, 19:12

Od środy 15 września wzmocniliśmy linię 31 – w najbardziej obciążonych godzinach szczytu porannego i popołudniowego uruchomiliśmy dodatkowe kursy.
W propagandzie sukcesu to ZTM jest dobry :)

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 wrz 2021, 8:48

31 wróci do 4 minut? Pewnie nie, bo na Służewcu już nie ma miejsca swojego (choć czy był komunikat o tych siedemnastkach na 2 torach?).

Oczywiście 41 na Zoliborz też nie może zjeżdżać jako 17.
ŁK

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 16 wrz 2021, 8:57

Łukasz pisze:
16 wrz 2021, 8:48
31 wróci do 4 minut? Pewnie nie, bo na Służewcu już nie ma miejsca swojego (choć czy był komunikat o tych siedemnastkach na 2 torach?).

Oczywiście 41 na Zoliborz też nie może zjeżdżać jako 17.
Komunikat na temat stanowisk na PKP Służewiec był dopisany końcu w tym o Winnicy: https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2021/09/0 ... o-winnicy/

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 16 wrz 2021, 9:16

Mokotów na linii 23? To już kiedyś było, ale jaki sens?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 wrz 2021, 9:20

Spadek po dwukierunkach na Wawrzyszewskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Zablokowany