Nowe trasy tramwajowe

Moderator: Wiliam

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 07 kwie 2021, 22:16

Autobus Czerwon pisze:
07 kwie 2021, 21:36
TGM pisze:
07 kwie 2021, 21:02
A nie można przerobić tego dodatkowego peronu na końcówkę jednej linii tramwajowej?
Niech tam postawią dwa rosyjskie składy i zrobią coś na modłę muzeum metra - i tak będzie z tego większy pożytek, niż z peronu M3, a przynajmniej nikt nie powie że pieniądze się zmarnowały : )))
Myślę, że NIK mogłaby się przyczepić, a jak będzie metro, to nikt się nie przyczepi. Dlatego będzie metro. :P

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 kwie 2021, 23:36

A już tam skład M2 nie ma drzemki sjestowej? Można drugi dostawić.

Jeśli chodzi o tramwaje, to rozwiązałoby to kiedyś dyskutowany problem, gdzie zrobić pętlę koło stadionu.

Tylko jak tam wjechać z góry...
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 kwie 2021, 23:59

Bastian pisze:
07 kwie 2021, 19:19
Jest to niezła odpowiedź, dlaczego odpadł wariant przez Saską. De facto dopuszczono tam chyba jednotor.
Ale ja się już śmiałem, że na/wzdłuż Saskiej zostawiono rezerwę pod tramwaj za Starzyńskiego przed wojną, drzewa wyrosły tak, że teraz nie chcą ich ścinać i nie ma którędy puścić tramwaju. Oczywiście straci na tym Saska (o ile tramwaj w ogóle powstanie), bo jak ruch (i podaż) z Gocławia pójdzie Międzynarodową, to na Saskiej zostanie samo 117 i może 111.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 kwie 2021, 8:00

Łukasz pisze:
07 kwie 2021, 23:36

Jeśli chodzi o tramwaje, to rozwiązałoby to kiedyś dyskutowany problem, gdzie zrobić pętlę koło stadionu.
Na pętlę koło stadionu jest zarezerwowane miejsce w MPZP, więc nie mam pojęcia, kto i kiedy uważał to za problem do dyskusji.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 wrz 2021, 12:17

Z dzisiejszej prasy:
Wielka klapa najbardziej ambitnego programu inwestycji tramwajowych w Polsce. - Nigdzie nie ma takiej niemocy jak w Warszawie - ocenia dr Michał Wolański z SGH.
Alert dla wrażliwych: tekst może kryć się za paywallem.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... owych.html

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 24 wrz 2021, 15:11

A jest w tym artykule coś konkretnego i odkrywczego, poza tym co wiedzą wszyscy, że nigdzie nie ma takiej niemocy?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 24 wrz 2021, 17:28

Można dowiedzieć się, że wybrano już trzeciego wykonawcę na budowę torowiska wzdłuż Kasprzaka i dalej nic się nie dzieje. Mówiłem, że zrezygnują z tej trasy.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 25 wrz 2021, 9:23

Może św. przepustowość nie chce oddać wiaduktu Kasprzaka/Redutowa?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 wrz 2021, 9:33

Nikt z tej trasy nie rezygnuje, ale dyskusja na ten temat jest zwyczajnie nudma już.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 paź 2021, 14:26

Chwilę po pochwaleniu się bluszczem na słupach trakcyjnych TW wypuściły przetarg na studium nowej trasy wzdłuż Modlińskiej:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 70724.html
Trasę obiecuje się co najmniej od 15 lat:
http://www.siskom.waw.pl/kp-tramwaj_tarchomin.htm

Ciekawa odnoga do PKP Żerań - jednocześnie szkoda, że aktualnie bez możliwości spięcia z Żeraniem Wschodnim.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 paź 2021, 14:48

Jestem bardzo ciekaw rozwiązań węzła przesiadkowego przy Żeraniu w takim układzie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 paź 2021, 8:14

Tramwaj w dziurze i winda na 0 i na wiadukt, inaczej chyba nie bardzo się da.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 07 paź 2021, 13:42

Ewentualnie ślepy tor wciśnięty gdziekolwiek, przecież trzeba korzystać z dwukierunkowości wagonów.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 07 paź 2021, 13:59

Z tego co rozumiem z artykułu to w grę wchodzą następujące opcje (patrząc od północy):
- przecięcie jezdni prowadzących na most (światła), potem pod estakadą S->W, przez pętlę autobusową, przecięcie istniejącego ślimaka E->S do istniejącej pętli tramwajowej,
- albo po zachodniej stronie węzła, mniej więcej tak jak istniejące ciągi pieszo-rowerowe, tylko pytanie czy tam jest wystarczająca skrajnia, bo miejsca "w 2D" to jest dużo,
W pierwszej opcji pewnie by trzeba nieco przebudować pętlę autobusową i zjazd E->S, i trochę zmienić układ torów na pętli tramwajowej.
Druga opcja może być całkiem bezkolizyjna, tylko wtedy będzie dalej do przystanków autobusowych na górze.
Generalnie jest tutaj kilka możliwości poprowadzenia tramwaju, na szczęście nie jest to aż tak skomplikowane jak np. byłoby z węzłem Marynarska / trasa NS.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 07 paź 2021, 14:05

Chyba że Wam chodzi o PKP Żerań a nie Żerań FSO :)
To tutaj pewnie się nie da bez przebudowy tego zachodniego wiaduktu kolejowego. I ślepy tor pomiędzy zachodnim i wschodnim wiaduktem, z możliwością przedłużenia kiedyś dalej na wschód.
Tu też za dużo możliwości nie ma, bo po drugiej stronie jest przecież kanał Żerański.

ODPOWIEDZ