Myślę, że NIK mogłaby się przyczepić, a jak będzie metro, to nikt się nie przyczepi. Dlatego będzie metro.Autobus Czerwon pisze: ↑07 kwie 2021, 21:36Niech tam postawią dwa rosyjskie składy i zrobią coś na modłę muzeum metra - i tak będzie z tego większy pożytek, niż z peronu M3, a przynajmniej nikt nie powie że pieniądze się zmarnowały : )))
Nowe trasy tramwajowe
Moderator: Wiliam
A już tam skład M2 nie ma drzemki sjestowej? Można drugi dostawić.
Jeśli chodzi o tramwaje, to rozwiązałoby to kiedyś dyskutowany problem, gdzie zrobić pętlę koło stadionu.
Tylko jak tam wjechać z góry...
Jeśli chodzi o tramwaje, to rozwiązałoby to kiedyś dyskutowany problem, gdzie zrobić pętlę koło stadionu.
Tylko jak tam wjechać z góry...
ŁK
Ale ja się już śmiałem, że na/wzdłuż Saskiej zostawiono rezerwę pod tramwaj za Starzyńskiego przed wojną, drzewa wyrosły tak, że teraz nie chcą ich ścinać i nie ma którędy puścić tramwaju. Oczywiście straci na tym Saska (o ile tramwaj w ogóle powstanie), bo jak ruch (i podaż) z Gocławia pójdzie Międzynarodową, to na Saskiej zostanie samo 117 i może 111.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26828
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na pętlę koło stadionu jest zarezerwowane miejsce w MPZP, więc nie mam pojęcia, kto i kiedy uważał to za problem do dyskusji.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Z dzisiejszej prasy:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... owych.html
Alert dla wrażliwych: tekst może kryć się za paywallem.Wielka klapa najbardziej ambitnego programu inwestycji tramwajowych w Polsce. - Nigdzie nie ma takiej niemocy jak w Warszawie - ocenia dr Michał Wolański z SGH.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... owych.html
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
A jest w tym artykule coś konkretnego i odkrywczego, poza tym co wiedzą wszyscy, że nigdzie nie ma takiej niemocy?
Można dowiedzieć się, że wybrano już trzeciego wykonawcę na budowę torowiska wzdłuż Kasprzaka i dalej nic się nie dzieje. Mówiłem, że zrezygnują z tej trasy.
-
- Posty: 5816
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Może św. przepustowość nie chce oddać wiaduktu Kasprzaka/Redutowa?
miłośnik 13N
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26828
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nikt z tej trasy nie rezygnuje, ale dyskusja na ten temat jest zwyczajnie nudma już.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Chwilę po pochwaleniu się bluszczem na słupach trakcyjnych TW wypuściły przetarg na studium nowej trasy wzdłuż Modlińskiej:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 70724.html
Trasę obiecuje się co najmniej od 15 lat:
http://www.siskom.waw.pl/kp-tramwaj_tarchomin.htm
Ciekawa odnoga do PKP Żerań - jednocześnie szkoda, że aktualnie bez możliwości spięcia z Żeraniem Wschodnim.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 70724.html
Trasę obiecuje się co najmniej od 15 lat:
http://www.siskom.waw.pl/kp-tramwaj_tarchomin.htm
Ciekawa odnoga do PKP Żerań - jednocześnie szkoda, że aktualnie bez możliwości spięcia z Żeraniem Wschodnim.
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Ewentualnie ślepy tor wciśnięty gdziekolwiek, przecież trzeba korzystać z dwukierunkowości wagonów.
Z tego co rozumiem z artykułu to w grę wchodzą następujące opcje (patrząc od północy):
- przecięcie jezdni prowadzących na most (światła), potem pod estakadą S->W, przez pętlę autobusową, przecięcie istniejącego ślimaka E->S do istniejącej pętli tramwajowej,
- albo po zachodniej stronie węzła, mniej więcej tak jak istniejące ciągi pieszo-rowerowe, tylko pytanie czy tam jest wystarczająca skrajnia, bo miejsca "w 2D" to jest dużo,
W pierwszej opcji pewnie by trzeba nieco przebudować pętlę autobusową i zjazd E->S, i trochę zmienić układ torów na pętli tramwajowej.
Druga opcja może być całkiem bezkolizyjna, tylko wtedy będzie dalej do przystanków autobusowych na górze.
Generalnie jest tutaj kilka możliwości poprowadzenia tramwaju, na szczęście nie jest to aż tak skomplikowane jak np. byłoby z węzłem Marynarska / trasa NS.
- przecięcie jezdni prowadzących na most (światła), potem pod estakadą S->W, przez pętlę autobusową, przecięcie istniejącego ślimaka E->S do istniejącej pętli tramwajowej,
- albo po zachodniej stronie węzła, mniej więcej tak jak istniejące ciągi pieszo-rowerowe, tylko pytanie czy tam jest wystarczająca skrajnia, bo miejsca "w 2D" to jest dużo,
W pierwszej opcji pewnie by trzeba nieco przebudować pętlę autobusową i zjazd E->S, i trochę zmienić układ torów na pętli tramwajowej.
Druga opcja może być całkiem bezkolizyjna, tylko wtedy będzie dalej do przystanków autobusowych na górze.
Generalnie jest tutaj kilka możliwości poprowadzenia tramwaju, na szczęście nie jest to aż tak skomplikowane jak np. byłoby z węzłem Marynarska / trasa NS.
Chyba że Wam chodzi o PKP Żerań a nie Żerań FSO
To tutaj pewnie się nie da bez przebudowy tego zachodniego wiaduktu kolejowego. I ślepy tor pomiędzy zachodnim i wschodnim wiaduktem, z możliwością przedłużenia kiedyś dalej na wschód.
Tu też za dużo możliwości nie ma, bo po drugiej stronie jest przecież kanał Żerański.
To tutaj pewnie się nie da bez przebudowy tego zachodniego wiaduktu kolejowego. I ślepy tor pomiędzy zachodnim i wschodnim wiaduktem, z możliwością przedłużenia kiedyś dalej na wschód.
Tu też za dużo możliwości nie ma, bo po drugiej stronie jest przecież kanał Żerański.