Nie wierzę w to obciążenie przegubu - nawet przykład lotu Arrivy z mostu Grota Roweckiego wozem 9935 pokazał że oderwany tył opiera się na zespole napędowym. Kilkaset dodatkowych kilogramów nie jest w stanie tak obciążyć przegubu aby coś miało się stać. Tak miał Ikarus 417 czy Jelcz M181 i nic złego się nie działo. Można naprzeciwko drzwi dać fotele ograniczając ilość miejsc stojących w tym miejscu. Jakoś Ikarus potrafił równolegle produkować 280.37 i 280.70E i nie stwarzało problemu wypuszczanie pojazdów z przesuniętymi drzwiami. Tylko w Ikarusie to miało faktyczne uzasadnienie w postaci ogromnego silnika - w tym przypadku nie ma żadnego poza takim aby robić wszystko na odwal się, aby tylko było.kajo pisze: ↑26 paź 2021, 13:18Serio, uważasz, że ktoś będzie robił 2 homolagację i rozwali sobie proces technologiczny by robić przez to droższe autobusy na polski rynek? I że jakieś miasto będzie chciało za to zapłacić dodatkowo?Michalk001 pisze: ↑26 paź 2021, 12:51Polska to nie Niemcy i pojazd powinien być dostosowany do naszych warunków.
A co do rozkładu mas, to nie byłbym taki pewny. Jasne, silnik swoje waży, ale na przegubie sporo osób może stać, gdyby dużo osób stało tez obok, to obciążenie mechanizmu przegubu może mścić się na przykład awariami. Podejrzewam, że nie bez powodu tak te drzwi są umiejscowione i wynika o z wieloletniej eksploatacji takich autobusów.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26826
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Pamiętam, że pierwsze (poznańskie) SU18 miały drzwi równiej, potem im przeszło...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Może chodzić na przykład o obciążenie osi, by nie przekraczać dopuszczalnych obciążeń? Może przegub się szybciej zużywa?Michalk001 pisze: ↑26 paź 2021, 20:41Kilkaset dodatkowych kilogramów nie jest w stanie tak obciążyć przegubu aby coś miało się stać
Ikarus miał 16,5.m, całkiem inną konstrukcję. Silnik był w pierwszym członie. DMC Ikarusa to 23t, SU18 28t. Jak chcesz porównywać, to poproszę coś o zbliżonej konstrukcji.Michalk001 pisze: ↑26 paź 2021, 20:41Tak miał Ikarus 417 czy Jelcz M181 i nic złego się nie działo. Można naprzeciwko drzwi dać fotele ograniczając ilość miejsc stojących w tym miejscu.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Na pewno mówisz o Ikarusie 417?
-
- Posty: 4098
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ikarbus IK218N przez jakiś czas miał trzecie drzwi przysunięte do samego przegubu. Po faceliftingu jednak z tego rozwiązania zrezygnowamo - dlaczego, nie wiem.
http://phototrans.eu/14,836084,0,Ikarus ... _7551.html
Długość 17630 mm, DMC 26,5 T. Wtedy jeszcze nie wiedzieli, że się nie da?
Ja za to muszę przyznać, że sposób organizacji przestrzeni w rejonie przegub - 3. drzwi w Autosanie mi się całkiem podoba:
https://www.facebook.com/TransInfoPL/ph ... 1940892012
Przednia część też może być:
https://www.facebook.com/TransInfoPL/ph ... 2257558647
Gorzej za to sam tył...
https://www.facebook.com/TransInfoPL/ph ... 1497558723
Ale fajnie, toaleta w miejskim autobusie!kveld pisze: ↑27 paź 2021, 11:07Gorzej za to sam tył...
https://www.facebook.com/TransInfoPL/ph ... 1497558723
Nie zawsze poważne opinie
Gdyński, jedyny, skasowany. Słowem - prototyp. Wszystkie kolejne miały już układ z dwoma oknami między drzwiami i jednym oknem za przegubem.
Ten tył też jest dobry. Siedział ktokolwiek z was na samym tyle Solbusa SM18? Ja próbowałem i nie dało się, za gorąco. Aczkolwiek mogli już to całkowicie zabudować, a nie zostawiać pusty podest. Niemniej jednak nadal - plus za poręcz blokującą dostęp, bo naprawdę tam jest stanowczo za gorąco.primoż pisze: ↑27 paź 2021, 11:16Ale fajnie, toaleta w miejskim autobusie!kveld pisze: ↑27 paź 2021, 11:07Gorzej za to sam tył...
https://www.facebook.com/TransInfoPL/ph ... 1497558723
Poza tym spodziewam się całkiem dobrych wozów, z wizyt w Lublinie zapamiętałem ich Autosany całkiem dobrze. Dla pasażera całkiem wygodne, nietrzeszczące i dobrze wyciszone. Oby tylko warsztat i kierowcy równie dobre opinie mieli, bo to oni głównie z nabytkami przecież się użerają.
Ach - no i znowu zabawy z systemami w MZA, tym razem wracamy do R&G Mielec, jak widzę po ekranach i małych logotypach na obudowach.
Kasowniki to kolejny zabawny detal, już z nowym oklejeniem, ale nadal dziura na bilet czerwona. U ajentów ta dziura jest ciemnoszara. Znowu z unifikacji wizualnej nici.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Ja siedziałem wiele razy i do tej pory żyję. Może jednak Autosan coś z tym zrobi gdyż temperatura która panuje z tyłu SM18 to chyba wynik szpary pomiędzy wieżą a szybą. W LNG jest lepiej - ale wiem na pewno że da się to ogarnąć gdyż w lipcu 2019 roku wsiadłem przy 32 stopniach Celsjusza do 2032 lub 37. Jakie było moje zaskoczenie kiedy okazało się że na tyle jest tak samo chłodno jak w całym wozie.Ten tył też jest dobry. Siedział ktokolwiek z was na samym tyle Solbusa SM18? Ja próbowałem i nie dało się, za gorąco. Aczkolwiek mogli już to całkowicie zabudować, a nie zostawiać pusty podest. Niemniej jednak nadal - plus za poręcz blokującą dostęp, bo naprawdę tam jest stanowczo za gorąco.
Ciekawe jak będzie z jakością tych autosanów. Ostatnie solbusy LNG były nawet całkiem, całkiem, o wiele leprze robią wrażenie niż nowe nabytki, nie trzeszcza i nie stukają jak nowe Man-y i solarisy CNG i elektryczne. Krótkie i krótsze solbusy to inna bajka.
Raczej w przypadku projektowania konstrukcji takich pojazdów chodzi o inne czynniki, niż aby robić wszystko na odwal się (autobusy nie są projektowane przez dzieci w piaskownicy, tylko przez sztab inżynierów). Ja bym podejrzewał, że obecność drzwi przy samym przegubie (czyli rozwiązanie z którego solaris i inni producenci wycofali się) wpływałaby negatywnie na sztywność i żywotność kratownicy. Wiesz, niskopodłogowe autobusy to inna konstrukcja niż ikarus serii 200 - podejrzewam, że niskopodłogowce mogłyby mieć tendencję do łamania się kratownicy w zaproponowanym przez Ciebie miejscu drzwi zaraz za przegubem. Konstrukcja tylnej sekcji prawdopodobnie wymaga właśnie dodatkowego wzmocnienia w tym miejscu ze względu na rozłożenie przenoszonych sił/mas i dlatego tam nie może być tych drzwi. Myślę, że nie ma co się tutaj odnosić do ikarusów 417 czy jelczy M181, bo przecież czas pokazał, że to nie były zbyt długowieczne czy wytrzymałe konstrukcje. Przy projektowaniu takich maszyn pracuje zespół wykształconych ludzi wspieranych przez profesjonalne oprogramowanie komputerowe, więc raczej tu nie ma miejsca na przypadki, tylko jest zawsze konkretny powód dlaczego coś musi zostać w taki a nie inny sposób rozwiązane.Michalk001 pisze: ↑26 paź 2021, 20:41w tym przypadku nie ma żadnego poza takim aby robić wszystko na odwal się, aby tylko było.
Szału nie robią, ale z tego co wiem mają w MPK i tak znacznie lepszą opinię, niż 3 lata starsze SU12 z 2008r.
Poza tym na przestrzeni ostatnich 10 lat Autosan podobno poprawił jakość swoich produktów.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26826
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To wszystko prawda, tylko przecież łatwiej zamienić miejscami moduł ściany z drzwimi z modułem z oknem (który jest sztywniejszy), niż zaprojektować dodatkowy np. pierścień wzmacniający. Jednak w pociągach metra czy tramwajach drzwi w bezpośrednim sąsiedztwie przegubu się zdarzają (i to nawet w członach wiszących) więc to jest bez wątpienia wykonalne, tylko wymaga więcej pracy i ... stali.8239 pisze: ↑27 paź 2021, 20:23Raczej w przypadku projektowania konstrukcji takich pojazdów chodzi o inne czynniki, niż aby robić wszystko na odwal się (autobusy nie są projektowane przez dzieci w piaskownicy, tylko przez sztab inżynierów). Ja bym podejrzewał, że obecność drzwi przy samym przegubie (czyli rozwiązanie z którego solaris i inni producenci wycofali się) wpływałaby negatywnie na sztywność i żywotność kratownicy. Wiesz, niskopodłogowe autobusy to inna konstrukcja niż ikarus serii 200 - podejrzewam, że niskopodłogowce mogłyby mieć tendencję do łamania się kratownicy w zaproponowanym przez Ciebie miejscu drzwi zaraz za przegubem. Konstrukcja tylnej sekcji prawdopodobnie wymaga właśnie dodatkowego wzmocnienia w tym miejscu ze względu na rozłożenie przenoszonych sił/mas i dlatego tam nie może być tych drzwi. Myślę, że nie ma co się tutaj odnosić do ikarusów 417 czy jelczy M181, bo przecież czas pokazał, że to nie były zbyt długowieczne czy wytrzymałe konstrukcje. Przy projektowaniu takich maszyn pracuje zespół wykształconych ludzi wspieranych przez profesjonalne oprogramowanie komputerowe, więc raczej tu nie ma miejsca na przypadki, tylko jest zawsze konkretny powód dlaczego coś musi zostać w taki a nie inny sposób rozwiązane.Michalk001 pisze: ↑26 paź 2021, 20:41w tym przypadku nie ma żadnego poza takim aby robić wszystko na odwal się, aby tylko było.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.