Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 23 gru 2021, 18:18

A jeszcze co do Wawra. Kiedyś ktoś miał pomysł na 115, by puścić je z powrotem na Dworzec Wschodni, ale od strony ulicy Zabranieckiej.
Czyli z Wawra ulicami ..., Kościuszkowców, Korkowa, Okularowa, Chełmżyńska, Zabraniecka, a dalej właśnie do Kijowskiej lub może po trasie 338 do placu Hallera? (połączenie z 338, wytypowane kursy wydłużone?) Brakuje połączenia z licznymi magazynami na Zabranieckiej, gdzie pracuje trochę ludzi, urzędem celnym oraz z osiedlem Wilno. Do tamtych rejonów trzeba jechać na około przez Pragę, Grochów.
Zaś z Rembertowa przez Zieloną reaktywowano by 215 (za 115) do przyszłej pętli Gocławek.

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 gru 2021, 18:32

Połączyć ze 103 przez Most Północny.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 gru 2021, 18:57

I potem z Huty po trasie 184 na Szczęśliwice skrócić.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 23 gru 2021, 18:59

Andrzej pisze:
23 gru 2021, 18:18
A jeszcze co do Wawra. Kiedyś ktoś miał pomysł na 115, by puścić je z powrotem na Dworzec Wschodni, ale od strony ulicy Zabranieckiej.
Czyli z Wawra ulicami ..., Kościuszkowców, Korkowa, Okularowa, Chełmżyńska, Zabraniecka, a dalej właśnie do Kijowskiej lub może po trasie 338 do placu Hallera? (połączenie z 338, wytypowane kursy wydłużone?) Brakuje połączenia z licznymi magazynami na Zabranieckiej, gdzie pracuje trochę ludzi, urzędem celnym oraz z osiedlem Wilno. Do tamtych rejonów trzeba jechać na około przez Pragę, Grochów.
Zaś z Rembertowa przez Zieloną reaktywowano by 215 (za 115) do przyszłej pętli Gocławek.
Według moich kalkulacji 115 przejeżdżałoby całą trasę z Aleksandrowa na Plac Hallera w 61 minut, nie zaliczając między PKP Międzylesie (20 min od Aleksandrowa) a Dworcem Wschodnim (53 minuty z tej samej pętli) ani jednego istotnego punktu przesiadkowego. Ta trasa to byłby bezużyteczny behemot.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 gru 2021, 19:04

61 minut to może by jechał pierwszy i ostatni kurs.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2229
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 gru 2021, 21:00

Łukasz pisze:
23 gru 2021, 17:42
Z Otwocka, Falenicy i Józefowa na Mordor powinien jeździć pociąg.

Albo połączyć to z 317 :)
Też jestem za południową obwodnicą kolejową... :)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

5556
Posty: 2587
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 23 gru 2021, 22:41

A nie lepszym pomysłem byłoby skierowanie 319 do Metra Wilanowska (jak Mordor odpada)? Lewoskręt w Branickiego będzie czynnikiem zniechęcającym do korzystania z linii. Trasa przez Al.Wilanowską (korki zdecydowanie się zmniejszyły po otwarciu POW) byłaby lepsza: dogodne przesiadki na Wilanowie, przy Dolinie Służewieckiej i oczywiście metro. Mogłaby to być dobra alternatywa podróżowania przy remoncie Trasy Łazienkowskiej - czy jak wcześniej wspomniał fik - do średnicy kolejowej
185 - najlepsza linia w mieście!

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4766
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 gru 2021, 22:55

Ja też mam wątpliwości co do kończenia 319 na Ursynowie przy metrze. Taki chyba średni punkt docelowy, a po drodze też ich za dużo nie ma. Nawet przesiadki w stronę Mordoru czegoś dalej na zachód nie ma.
Obrazek

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5259
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 24 gru 2021, 0:04

5556 pisze:
23 gru 2021, 22:41
Lewoskręt w Branickiego będzie czynnikiem zniechęcającym do korzystania z linii.
A ten lewoskręt nie powinien się udrożnić niedługo? Też go widziałem, ale teraz chyba jest alternatywa o której chyba kierowcy nie wiedzą. Skręt w lewo od Konstanicna na autostradę i zjazd w Branickiego od drugiej strony.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 24 gru 2021, 9:51

Yelonker pisze:
23 gru 2021, 18:59
Andrzej pisze:
23 gru 2021, 18:18
A jeszcze co do Wawra. Kiedyś ktoś miał pomysł na 115, by puścić je z powrotem na Dworzec Wschodni, ale od strony ulicy Zabranieckiej.
Czyli z Wawra ulicami ..., Kościuszkowców, Korkowa, Okularowa, Chełmżyńska, Zabraniecka, a dalej właśnie do Kijowskiej lub może po trasie 338 do placu Hallera? (połączenie z 338, wytypowane kursy wydłużone?) Brakuje połączenia z licznymi magazynami na Zabranieckiej, gdzie pracuje trochę ludzi, urzędem celnym oraz z osiedlem Wilno. Do tamtych rejonów trzeba jechać na około przez Pragę, Grochów.
Zaś z Rembertowa przez Zieloną reaktywowano by 215 (za 115) do przyszłej pętli Gocławek.
Według moich kalkulacji 115 przejeżdżałoby całą trasę z Aleksandrowa na Plac Hallera w 61 minut, nie zaliczając między PKP Międzylesie (20 min od Aleksandrowa) a Dworcem Wschodnim (53 minuty z tej samej pętli) ani jednego istotnego punktu przesiadkowego. Ta trasa to byłby bezużyteczny behemot.
To nawet 225 puścić Zabraniecką. Będzie o wiele większy pożytek niż z obecnego 225.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 gru 2021, 9:56

A ten pożytek będzie polegał na czym konkretnie?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 24 gru 2021, 9:59

fik pisze:
24 gru 2021, 9:56
A ten pożytek będzie polegał na czym konkretnie?
Że będzie nowy numerek na słupku.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 24 gru 2021, 13:40

Pisałem wyżej - dojazd do magazynów przemysłowych, gdzie pracują ludzie, urzędu celnego, osiedla Wilno. Obecnie trzeba jechać na około przez Grochów i Pragę lub cofać się z rejonu Dworca Wschodniego.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 gru 2021, 17:45

No to można szczytowe 338 wyciągnąć do Rembertowa, 225 wtedy praktycznie można pożegnać na zawsze, będzie taniej, prościej i adekwatniej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 29 gru 2021, 10:22

Wiliam pisze:
23 gru 2021, 22:55
Ja też mam wątpliwości co do kończenia 319 na Ursynowie przy metrze. Taki chyba średni punkt docelowy, a po drodze też ich za dużo nie ma. Nawet przesiadki w stronę Mordoru czegoś dalej na zachód nie ma.
Moim zdaniem, aby 319 miało jakikolwiek sens, powinno dojechać na Służewiec, np. MIĘDZYLESIE - (...) - Gandhi - Pileckiego - Puławska - Rzymowskiego - Cybernetyki - Postępu - Konstruktorska - Racjonalizacji - Woronicza - SPARTAŃSKA.
Obsługiwałoby wtedy Szpital Południowy i Centrum Onkologii, zapewniło przesiadkę na linie piaseczyńskie (Poleczki) i komunikację płn-płd. na Postępu (omijając zakorkowaną Wołoską).
W kształcie zaproponowanym przez ZTM jazda ze Służewca do Wawra z wykorzystaniem 319 - wymagająca dwóch przesiadek: najpierw czymś do metra, metrem i dopiero 319 - mija się z celem. W ich wersji to nawet nie będzie skomunikowane z 504.

ODPOWIEDZ