Modernizacje linii kolejowych w Polsce
Moderator: JacekM
Oj tam, literówka. Lepszą wrzuciłem do wątku Humor.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27007
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Polecam się na przyszłość 

Mam pytanie o remont linii do Poznania, może mi ktoś powiedzieć kiedy można się spodziewać końca tego remontu? Tak samo linii Poznań-Szczecin? Chciałbym sobie pojechać na rower daleko w tym roku, ale jazda 6h do Szczecina jakoś mnie zniechęca.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
-
- Posty: 5975
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27007
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Z tego co słyszalem, niemiecka infrastruktura rowerowa z nawiązką wynagradza. Ja myślalem o dwudniówce Szczecin - Świnoujście przez Niemcy, przy czym o ile w piątek po południu da się z Warszawy do Szczecina na noc dojechac, o tyle na poniedziałkowy powrót potrzebny urlop.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ja bym chciał po Covidzie zrobić tygodniowego Tripa z Szczecina z ZgorzelcaGlonojad pisze: ↑15 mar 2021, 10:24Z tego co słyszalem, niemiecka infrastruktura rowerowa z nawiązką wynagradza. Ja myślalem o dwudniówce Szczecin - Świnoujście przez Niemcy, przy czym o ile w piątek po południu da się z Warszawy do Szczecina na noc dojechać, o tyle na poniedziałkowy powrót potrzebny urlop.

Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Warszawa - Poznań na pewno nie w tym roku, Poznań - Szczecin na pewno do końca 2022 roku.

- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27694
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Zakładam, że @Emyl chciał zapytać "czemu ten rozjazd prowadzi wprost w nasyp?".
Prawidłowa odpowiedź najprawdopodobniej brzmi: "bo w docelowym układzie nie będzie tam nasypu".
Prawidłowa odpowiedź najprawdopodobniej brzmi: "bo w docelowym układzie nie będzie tam nasypu".
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Toż to rozjazd nr 1 nowego układu torowego st. Warszawa Zachodnia!
W praktyce - coś w stylu półtrapezu - dość długiego (bo nasyp jednak będzie, tylko przebudowany w kolejnych fazach budowy): Edit: nie wiem, czy można to nazywać dalej półtrapezem, skoro udało się projektantom wsadzić tam dwa semafory i dwa It...
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27694
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
W praktyce to dość ważny element układu torowego, umożliwiający jazdę z toru 1 linii 2 od Centralnego w część podmiejską Zachodniej, a co za tym idzie inne perwersje takie jak jazda na Aleje Jerozolimskie czy Włochy układem podmiejskim. W układzie wyjściowym były pełne przejścia rozjazdowe między torami 2, 3 i 4, ale tor 1 fizycznie się oddalał od pozostałej trójki ze względu na widoczny na filmie wiadukt pod linią na Główną Osobową i jazda z niego możliwa była tylko na linie 1/3/8. To przepięcie, jakkolwiek mocno kolizyjne i pewnie nie do użycia w ruchu rozkładowym, znacząco zwiększy elastyczność i możliwości prowadzenia ruchu.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories