Komunikacja miejska na Pradze Południe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 sty 2022, 20:29

102 to pewnie na szanse tam pojechać jak pojawi się przebicie Żupniczej.
Urząd dzielnicy dostał sugestię, że warto by na Terespolskiej zrobić przystanki na północ. Ale widać nie złapali.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4828
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 13 sty 2022, 21:58

W sumie to jaki będzie teraz sens istnienia 311, jak to nie dowozi do urzędu?
Obrazek

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 14 sty 2022, 7:45

Miejmy nadzieję, że sam urząd szybciutko zainterweniuje, kiedy jego pracownicy z Gocławia w poniedziałek nie dojadą nowym 311 do pracy.
Sprawa wydaje się do załatwienia w jeden dzień. Drobna korekta rozkładu, no chyba że teraz dla odmiany będziemy musieli poczekać na jakieś e-papierowe tabliczki do rozkładów, tak jak to było z wiatami :D

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 sty 2022, 7:48

Będziesz musiał poczekać co najmniej na projekt organizacji ruchu, a może też drobne prace budowlane.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 14 sty 2022, 8:04

Zaczynam rozumieć sens przeprowadzki ZTM-u na Pragę Południe. Chcą w końcu zacząć czynić dobro również w tej części Warszawy. =D>
Pierwsze efekty już widać. Teraz ciekawy jestem co wymyślą w kontekście zbliżającego się remontu Trasy Łazienkowskiej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8818
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 sty 2022, 8:58

kangoo2 pisze:
14 sty 2022, 8:04
Zaczynam rozumieć sens przeprowadzki ZTM-u na Pragę Południe. Chcą w końcu zacząć czynić dobro również w tej części Warszawy. =D>
Pierwsze efekty już widać. Teraz ciekawy jestem co wymyślą w kontekście zbliżającego się remontu Trasy Łazienkowskiej.
Tak, tak. Donald Tusk własnoręcznie rysował trasę już w 2008 r.
Dżiz, są granice bredni.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7004
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 sty 2022, 9:34

Można jaśniej?

bartoni722
Posty: 12174
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 14 sty 2022, 9:36

Zakwestionowanie spisku że przeprowadzka siedziby ma związek z uruchomieniem pętli i "czynieniem dobra" na Pradze Płd.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7004
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 sty 2022, 9:38

Wydawać by się mogło, że owa wypowiedź miała charakter satyryczny.

Flash8222
Posty: 7808
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 sty 2022, 10:39

No i od poniedziałku 311 będzie jeździć na nową pętlę z dwiema wiatami bez których nie można było zmienić trasy 311 wcześniej.
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2022/01/13 ... -kamionek/

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8818
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 sty 2022, 10:54

bartoni722 pisze:
14 sty 2022, 9:36
Zakwestionowanie spisku że przeprowadzka siedziby ma związek z uruchomieniem pętli i "czynieniem dobra" na Pradze Płd.
Tak, dziekuję.
Emyl pisze:
14 sty 2022, 9:38
Wydawać by się mogło, że owa wypowiedź miała charakter satyryczny.
W czasach, w których politycy zrzucają winę na decyzje poprzedników sprzed 13 lat satyra miesza się z tzw. prawdziwym życiem.

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 14 sty 2022, 12:14

Co było kluczowym celem powstania linii 311 i jest istotne nadal? Bezpośredni dojazd do urzędu dzielnicy, wydziałów komunikacji i sądów ma Terespolskiej. Co teraz robi ZTM? Chce nas tego pozbawić w imię wewnętrznych spraw organizacyjnych, czyli ważny jest postój dla kierowców na nowej pętli oraz uporządkowanie postoju na Gocławiu. Ja tego nie neguję, to jest ważne. Ale skoro nie zaistniały konieczne zmiany, które pozwoliłyby zachować podstawowy cel funkcjonowania tej linii (brak przystanków na Terespolskiej w stronę tej nowej pętli), to może najlepsze byłoby zachowanie status quo z wjazdem na pętle bez postoju, aby obsłużyć dotychczasowy układ komunikacyjny. A dopiero wtedy gdy powstaną przystanki, zrobi sie postoje na pętle. Taką decyzję podjęliby dobrzy organizatorzy komunikacji. Ale nie, lepiej namieszać, a potem robić inbę, że pasażerowie są zwyczajnie wkurzeni.

Inne przykłady, dlaczego Praga Południe może się czuć poszkodowana w porównaniu do innych dzielnic?
Przykładem jest stacja metra Stadion Narodowy, która miałaby zostać dobrze skomunikowana z Grochowem i Gocławiem. I teraz sobie porównajcie Bródno i Wolę. Ile tam jest dowozówek w różne części dzielnic bezpośrednio spod stacji? A co my mamy tutaj?
102 i 202 oraz 125 dobrze obsługują rejon Grochowskiej i Szaserów. OK, ale są też inne osiedla? Aleja Waszyngtona nic nie ma. Trasa Łazienkowska nic nie ma. Na Gocławiu jest E-1 w szczycie co 10 minut, a poza szczytem 147 z zawrotną częstotliwością, a w święto tylko co pół godziny. Wow, idealny dowóz z dużego osiedla. A z drugiej strony Gocławia mamy wiecznie spóźnione 135, nie rozpieszczające swoim rozkładem, a w święto także co pół godziny. I perspektywa metra oraz tramwaju praktycznie żadna. Gdzie po drugiej stronie Wisły albo na Pradze Północ są nieperyferyjne linie do metra co 30 minut?

Więc się nie dziwcie. Czekamy prawie 4 miesiące na otwarcie pętli Kamionek, bo rzekomo brak wiat i nagle taki kwiatek z 311 powodujący odcięcie od urzędów, bo nagle teraz koniecznie trzeba uporządkować problem z postojem na pętli Gocław, a kierowcy po kilkunastominutowym przelocie muszą odpocząć też na Kamionku. To się po prostu nie trzyma przysłowiowej kupy...

PRL się dawno skończył. Nie róbmy tak jak kiedyś na PKP, że się tworzyło rozkłady pod kolejarzy, a nie pod zwykłych użytkowników.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 sty 2022, 12:36

Nie da rady zachować postojów tylko na Gocławiu, bo nawet takie minimalne wydłużenie trasy wymaga już dołożenia brygady, a tym samym zwiększenia postojów o 30 minut. Gocław tego nie przyjmie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 14 sty 2022, 12:56

pawcio pisze:
14 sty 2022, 12:36
Nie da rady zachować postojów tylko na Gocławiu, bo nawet takie minimalne wydłużenie trasy wymaga już dołożenia brygady, a tym samym zwiększenia postojów o 30 minut. Gocław tego nie przyjmie.
Myślałem, że te 2 minuty więcej na całe kółko nie będą robić różnicy i uda się to jakoś upchnąć w obecnym układzie.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1862
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 14 sty 2022, 13:58

pawcio pisze:
14 sty 2022, 12:36
Nie da rady zachować postojów tylko na Gocławiu, bo nawet takie minimalne wydłużenie trasy wymaga już dołożenia brygady, a tym samym zwiększenia postojów o 30 minut. Gocław tego nie przyjmie.
To inna propozycja na tymczasowe rozwiązanie (nie analizowałem rozkładu, więc nieco teoretyzuję): czy da się przenieść całe postoje na Kamionek (bez postoju na Gocławiu lub z minimalnym) tak, żeby można było przesiąść się na pętli w poprzednią brygadę?

ODPOWIEDZ