Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 14 sty 2022, 21:20

Glonojad pisze:
14 sty 2022, 20:11
na jedną z wilanowskich końcówek? Bez sensu rozbijać ofertę - co innego, gdy będzie Rostafińskich, i na Rakowieckiej będzie silna oferta z Zachodniego.
Osobiście nie bardzo widzę sens żeby minimum 3 linie z 3 różnych krańców (Sielce, Stegny i coś tam co będzie w Miasteczku) jeździły na dokładnie ten sam ciąg. Kraniec na Kieleckiej jest właściwie tylko po to żeby zakręcić - i tak tramwaje zapełniają się i wyludniają na Polu Mokotowskim. Dlatego wydłużenie 33 na Dolny Mokotów uważam za naturalną kontynuację jej trasy.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 sty 2022, 8:03

Nie, rzucanie kostką, czy na Pole, czy na Politechnikę, czy na Centrum jechąć metrem to jest nonsens.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 sty 2022, 10:22

A to te tramy mają jeździć co 20 min każdy? Do tej pory myślałem że tu chodzi o dojazd do miasta, a nie tylko do metra.
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 sty 2022, 14:27

Jedno nie wyklucza drugiego, o ile się nie projektuje tego po łódzku. Poza tym wątpię, by hipotetyczna linia na JPII była silna i wątpię w silną 14 do czasu, gdy nie jest siekierą przez Pole Mokotowskie - więc, tak, wychodzi na to, że w niedzielę rano będa trzy co 20 minut. I logiczny układ jest taki, by przynajmniej dwie z nich przejeżdżały koło tej samej stacji metra - trzecia może być bezpośrednio do Centrum. Coś jak na Tarchominie podwójne 2 do Młocin i 17 do miasta, to działa nieźle.

Mam zresztą wątpliwości, by linia na JPII dokoła na Rakowiecką i Pole Mokotowskie pracowała bezpośrednio, to będzie raczej złożenie dwóch linii - wzmocnienie 14 w dojeździe do metra (choć jej funkcją będzie także dojazd na Ochote i do Zachodneigo, ale funkcja ta wymaga Rostafińskich żeby sensownie działać) plus zakończenie czegośtam z JPII. No ale wzmocnienie 14 nie może być z innej stacji, niż 14 przeciez.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 sty 2022, 18:03

Jak dla mnie 33 na dół, to rozwiązanie sensowne, dopóki nie ma Rostafińskich. Przejście przez Pole Mokotowskie wywraca stolik.
Obrazek

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 15 sty 2022, 18:51

Glonojad pisze:
14 sty 2022, 20:11
Chyba tylko jako zapchajłza na Puławską, ale tam naprawdę 4-10-18 wystarczą. A może ktoś coś ciekawszego jeszcze wymyśli, na przykład kursy wydłużone 31 na Sielce... :-k
W sumie można pomyśleć czy jest sens przywiązywać się do 4-10-18 na Puławskiej, gdyby tam wylądowało 33

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 sty 2022, 9:39

Tylko nie bardzo wiadomo, po co. Tam już za czasów "co 10" było o jedną linię za dużo.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 24 sty 2022, 0:37

Na skrzyżowaniu Sobieskiego i Beethovena światła stawiają, nie czekając, że zaraz tramwaj będzie :-k .

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 sty 2022, 9:54

Agrykola i jej objazdy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 sty 2022, 11:24

TGM pisze:
24 sty 2022, 0:37
Na skrzyżowaniu Sobieskiego i Beethovena światła stawiają, nie czekając, że zaraz tramwaj będzie :-k .
Zaraz? Siri, zdefiniuj "zaraz".

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 27 sty 2022, 9:21

W dzisiejszym artykule w wyborczej można dowiedzieć się, że po cichu dodano przystanki na trasie "szybkiego tramwaju" na Wilanów. Nowe przystanki to Idzikowskiego oraz Czarnomorska.

Olek007
Posty: 421
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:51
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Olek007 » 27 sty 2022, 9:34

No to nieźle, miał być szybki tramwaj, a wyjdzie jak zawsze. Przecież w planach miał być przystanek między Mangalią a Czarnomorską pozwalający zastąpić dwa oddzielne. W takim razie o ile się nie mylę, tramwaj będzie miał 2 przystanki więcej od 522, co pewnie da w podsumowaniu podobny czas przejazdu do placu Unii jak dziś.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 sty 2022, 12:51

Przy Idzikowskiego urosło spore osiedle wbrew tezom Osy (a dodatkowo przypominam iż w dalszej perspektywie tam powinien być jakiś węzeł). Nikt z tego osiedla nie będzie chodził kilometr na tramwaj, pojadą samochodami, jeśli nie dostaną przystanku. To samo się tyczy przystanków pośrednich wzdłuż Sobieskiego - nawet brak Truskawieckiej imho wydaje się dość ryzykowny. Ogólnie czas przejazdu zmniejszać się wiele nie musi - to podaż i regularność ma wzrosnąć, jeśli ma być wartość dodana po inwestycji.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sty 2022, 13:26

Olek007 pisze:
27 sty 2022, 9:34
No to nieźle, miał być szybki tramwaj, a wyjdzie jak zawsze. Przecież w planach miał być przystanek między Mangalią a Czarnomorską pozwalający zastąpić dwa oddzielne. W takim razie o ile się nie mylę, tramwaj będzie miał 2 przystanki więcej od 522, co pewnie da w podsumowaniu podobny czas przejazdu do placu Unii jak dziś.
522 nie ma priorytetów w sygnalizacji ani wydzielonego busowiska/torowiska. Odległóść międzyprzystankowa wyjdzie ponad 600 metrów, co może nie jest optymalne dla szybkiego tramwaju, ale jednak jest sporo powyżej nie tylko żenującej średniej warszawskiej (450), ale też więcej, niż np. praskiej (580, o ile dobrze pamiętam), gdzie są spore odcinki tranzytowe podnoszące dystans.

I, tak między Bogiem a prawdą, na tej trasie nie bardzo widzę które przystanki można by skasować, moooooże połączyć Mangalię z Truskawiecką... oczywiście przy załozeniu że to ma być tramwaj a nie "M14" - bo przy tym drugim założeniu, to oczywiście robimy przystanki co max kilometr i zostałyby:
Gagarina
Belwederska/Spacerowa
Chełmska vel Dolna
Idzikowskiego/Tor Stegny
Św. Bonifacego
Nałęczowska
Sobieskiego
Miasteczko Wilanów (w połowie drogi między Osią a Siobem)
Branickiego

wychodzi i tak 816 metrów, a nie 1000.

Plus buspas po całości wzdłuż trasy, a nie na trasie, bo okolicę trzeba obslużyć alternatywnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 sty 2022, 15:00

Glonojad pisze:
27 sty 2022, 13:26
moooooże połączyć Mangalię z Truskawiecką...
To dość radykalny pomysł na szybki tramwaj :D
Olek007 pisze:
27 sty 2022, 9:34
Przecież w planach miał być przystanek między Mangalią a Czarnomorską pozwalający zastąpić dwa oddzielne.
Nie, nie miał. Czarnomorska miała być od samego początku, tylko do konsultacji omyłkowo poszedł materiał bez niej. Od razu zostało to uzupełnione ("społeczeństwa trzeba słuchać"... ;) ), zaś przystanek Mangalia miał (i ma) zastępować Mangalię i Tor Stegny.

Natomiast Idzikowskiego od początku było projektowane jako rezerwa terenu, bo przecież było wiadomo, że te pola się zabudują, plany zagospodarowania przewidują nie tylko zabudowę i sieć uliczną w trójkącie Sobieskiego - Witosa - Beethovena, ale i zabudowę działek po zachodniej stronie Sobieskiego. Tylko miało być tak, że tramwaj pojedzie przez pola czekające na zabudowę, a tymczasem niekoniecznie zdąży przed nią...

"Oszczędnościami" miały być tylko komasacje Tor Stegny-Mangalia, Truskawiecka-Nałęczowska oraz Instytut Neurologii-Sobieskiego. Nie wiem, jak będzie z tą drugą...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ