Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 mar 2022, 8:29

Osobiście nie odnoszę wrażenia żeby na Gierdziejewskiego był teraz potrzebny autobus w takcie 15/15/20 - zwracam uwagę że na tym odcinku praktycznie brak jest obiektów generujących wymiany pasażerskie. Niedźwiadek za to w ramach zastępstwa 197 dostaje częstsze 177. Myślę więc że chodzi o lepsze dostosowanie oferty do ilości pasażerów, taka zmiana wydaje mi się jak najbardziej logiczna. Dodatkowym bonusem (co prawda mało istotnym, ale jednak) jest zwiększenie czytelności układu poprzez likwidację kursów skróconych 197 konczących obecnie trasę w ZP nieobsługiwanym na trasie podstawowej.

wincenty
Posty: 1326
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 23 mar 2022, 8:47

Autobus Czerwon pisze:
23 mar 2022, 7:33
Całkiem udany moim zdaniem ten projekt.
Faktycznie 109 mogłoby się zamienić numerkiem ze 171, ale to detal i to zauważalny wyłącznie przez miłośników.
A nawet dostać wolny numer 155...
Ale byłby od razu krzyk, że kasują 109.
Generalnie tę linię warto by wydłużyć w rejon rozbudowujących się Siekierek, tak jak zapowiadane niedawno 159, czyli do zawrotki na Polski Walczącej pod Trasą Siekierkowską, tym bardziej, że ta część Czerniakowskiej i osiedle Szwoleżerów nie ma bezpośredniego połączenia z Centrum/Centralnym.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 mar 2022, 9:05

177 to bardzo ciekawa koncepcja. Osiedla na P7P potrzebują dobrej oferty, ale tak jak ktoś wspomniał szkoda, że nie będzie tam dobrej komunikacji do PKP Włochy. 206 i 228 mogłyby jechać w głąb ZPC, ale przydałaby się pętla gdzieś na ich terenie. Nie ma sensu ciągnąć tych linii na Niedźwiadek/Gołąbki.

Nie rozumiem dlaczego 177 ma przy :mewa: Bemowo skręcać w lewo. Po zabraniu 190 duża część Jelonek straci połączenie z Ulrychowem, a w sumie bez sensu się tam przesiadać do metra na jedną stację (Bemowo ma ten dojazd zachowany). Może warto żeby jechał nie na OSG, a właśnie pod Wola Park :-k

716 przez Gierdziejewskiego totalnie mnie nie przekonuje. Zdarza mi się korzystać ze 197, rano od Lazurowej w kierunku Bielan. Tam jest przyzwoite zapełnienie, a ludzie jadą w rejon Redutowej.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 23 mar 2022, 10:42

Kleszczu pisze:
23 mar 2022, 9:05
177 to bardzo ciekawa koncepcja. Osiedla na P7P potrzebują dobrej oferty, ale tak jak ktoś wspomniał szkoda, że nie będzie tam dobrej komunikacji do PKP Włochy. 206 i 228 mogłyby jechać w głąb ZPC, ale przydałaby się pętla gdzieś na ich terenie. Nie ma sensu ciągnąć tych linii na Niedźwiadek/Gołąbki.
No ja docelowo widziałbym 228 przez P7P i Gierdziejewskiego na :mewa: Karolin, tylko że w tym tempie to doczekamy się tego w najlepszym wypadku w 2026 roku. Niestety ulice na obszarze pofabrycznym są w tragicznym stanie, a te nowe to osiedlowe uliczki, nie bardzo więc jest którędy wyznaczyć jakąś pętlę uliczną.
Kleszczu pisze: Nie rozumiem dlaczego 177 ma przy :mewa: Bemowo skręcać w lewo. Po zabraniu 190 duża część Jelonek straci połączenie z Ulrychowem, a w sumie bez sensu się tam przesiadać do metra na jedną stację (Bemowo ma ten dojazd zachowany). Może warto żeby jechał nie na OSG, a właśnie pod Wola Park :-k
Problem tylko w tym, że po starej pętli 410 na Ulrychowie nie został nawet ślad. Każdy autobus z tej strony musiałby dojeżdżać do Koła albo nawet do Metra Młynów. Na marginesie, rozdzielenie 171 i 177 to może być oswajanie ludzi z tym, że w przyszłości autobusy będą dojeżdżać tylko do Metra Lazurowa - a jeśli o to chodzi, nie bardzo rozumiem propozycje skrócenia 122. Na Kaliskiego podaż spadnie i podbicie 220 tego nie zmieni, natomiast przejazd prosto Lazurową nie zapewnia i nigdy nie będzie zapewniać wygodnej przesiadki na żaden ze środków komunikacji na Osiedlu Górczewska i przypuszczam nawet, że w tej dalekiej perspektywie to 220 może zostać skrócone.
Kleszczu pisze: 716 przez Gierdziejewskiego totalnie mnie nie przekonuje. Zdarza mi się korzystać ze 197, rano od Lazurowej w kierunku Bielan. Tam jest przyzwoite zapełnienie, a ludzie jadą w rejon Redutowej.
Dla samego 716 ani dla Połczyńskiej nie jest to jakaś zła opcja, natomiast nie wykorzystuje ona w żadnym stopniu potencjału komunikacyjnego wiaduktu na Gierdziejewskiego, chociaż trudno o tym mówić z perspektywy braku metra na Karolin. W wielkim skrócie, widać, że ten odcinek samodzielnie został podzielony budową w absurdalny sposób, bo zarówno koniec trasy na tym etapie, jak i tory odstawcze powinny znaleźć się na stacji Lazurowa, a to Chrzanów i Karolin powinny być odcinkiem złożonym z dwóch stacji. Proponowane teraz koncepcje to protezy tego błędu, próbujące jakoś dowieźć ludzi do Metra Bemowo, gdzie nie ma miejsca na pętlę, z bardziej lub mniej udanym skutkiem.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 23 mar 2022, 10:55

Z mojej strony, poza mieszaniem niektórymi numerkami dla samego mieszania (czy to 167 zamiast 154 na Bemowie ma sens?), to największym zarzutem jest wywalenie 122 z dalszej trasy. Niech to jeździ chociaż do Starego Bemowa, wydaje mi się, że obecna trasa "bokami" pomiędzy Bemowem a Żoliborzem, tam gdzie nie ma tramwajów się sprawdza. Ciekawe, czy powrót na stałe autobusów na Konarskiego spowoduje budowę przystanku w okolicach Karuzeli. Tylko z drugiej strony, po dalszym przedłużeniu metra będzie musiała tam trafić jakaś linia lokalna.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 23 mar 2022, 11:12

Piotrek_2274 pisze:
23 mar 2022, 10:55
Z mojej strony, poza mieszaniem niektórymi numerkami dla samego mieszania (czy to 167 zamiast 154 na Bemowie ma sens?), to największym zarzutem jest wywalenie 122 z dalszej trasy. Niech to jeździ chociaż do Starego Bemowa, wydaje mi się, że obecna trasa "bokami" pomiędzy Bemowem a Żoliborzem, tam gdzie nie ma tramwajów się sprawdza. Ciekawe, czy powrót na stałe autobusów na Konarskiego spowoduje budowę przystanku w okolicach Karuzeli. Tylko z drugiej strony, po dalszym przedłużeniu metra będzie musiała tam trafić jakaś linia lokalna.
Podobno mieszkańcy Osiedla Przyjaźń robią raban o to, że autobusy w ogóle tamtędy będą jeździć, więc zaraz się okaże, że Babice dostaną przez to metro niedźwiedzią przysługę w postaci ponownego skrócenia do OSG.

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 mar 2022, 11:24

Jeśli 109 pojedzie do Bankowego, jak proponował reserved, to obstawiam, że będzie się nazywało 171 i będzie jechało aż na Bemowo. Generalnie mogłoby to nawet mieć częstotliwość 7.5, ale wtedy 160 powinno zastąpić 190, albo niech wróci 527:)
ŁK

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 23 mar 2022, 12:02

Czy ZTM właśnie chce zabrać dzienną komunikację zbiorową z ZP Pirenejska? Tramwaje tam się nie zatrzymują.
BTW. Tak przy okazji, mieszka tam jedna ważna osoba publiczna.

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 23 mar 2022, 12:58

michael112 pisze:
23 mar 2022, 12:02
Czy ZTM właśnie chce zabrać dzienną komunikację zbiorową z ZP Pirenejska? Tramwaje tam się nie zatrzymują.
BTW. Tak przy okazji, mieszka tam jedna ważna osoba publiczna.
Na to wygląda, i dlatego też przynajmniej 220 powinno tam jednak zostać.

Co do Torwaru to był jakiś czas temu pomysł, żeby tam dać 517 i może to by było najprostsze, bo wtedy mogłoby jechać prosto Alejami bez tych korkujących się skrętów i zawrotek (z tego samego powodu bez sensu wydłużać to nowe 109 na Bankowy).

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 mar 2022, 13:17

Wy tak na poważnie z tą Pirenejską? XD

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 mar 2022, 14:21

171 jako "częsta" dowozówka do metra co 10/15//15, aha.
201 co 30 minut w weekendy, aha.
Odcięcie Znanej od tramwaju i wymiana dowozówki na eszolona przez pół miasta (ale 2 lata temu nie można było utrzymać 520, bo trzeba było zrobić dowozówkę), aha.
Odcięcie 716 od kolei, aha.
177 przez Człuchowską, żeby przypadkiem nikt z tego nowego Ursusa przy P7P nie przesiadł się do tramwaju przy Ciepłowni, aha.

Jedyne, co się w tym projekcie jakoś broni to 109 (ale faktycznie: czemu nie od razu na Siekierki?!), połączenie lepszych połówek 154 i 167 (ale znowu: Znana w dupie) i "kup dwie dowozówki, trzecia gratis" w postaci 207.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 23 mar 2022, 14:45

fik pisze:
23 mar 2022, 14:21
171 jako "częsta" dowozówka do metra co 10/15//15, aha.
201 co 30 minut w weekendy, aha.
Odcięcie Znanej od tramwaju i wymiana dowozówki na eszolona przez pół miasta (ale 2 lata temu nie można było utrzymać 520, bo trzeba było zrobić dowozówkę), aha.
Odcięcie 716 od kolei, aha.
177 przez Człuchowską, żeby przypadkiem nikt z tego nowego Ursusa przy P7P nie przesiadł się do tramwaju przy Ciepłowni, aha.

Jedyne, co się w tym projekcie jakoś broni to 109 (ale faktycznie: czemu nie od razu na Siekierki?!), połączenie lepszych połówek 154 i 167 (ale znowu: Znana w dupie) i "kup dwie dowozówki, trzecia gratis" w postaci 207.
Z częstotliwościami to faktycznie w paru miejscach są trochę ściemy. Niby np. 179 też jest max. co 10, ale nie jest jedyną dowozówką na Ursynowie i obsługuje jeszcze bardziej lokalne relacje.
207 to akurat wygląda logicznie.
177 jak najbardziej też, nie da się zrobić tak aby każda linia miała dogodne przesiadki do wszystkiego innego, do tramwaju jest 194.
A Pirenejska niby nie jest jakimś kluczowym przystankiem, ale wywalanie z niej wszystkich linii to jednak przegięcie.

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 23 mar 2022, 15:07

Chyba że się tam zbuduje przystanek tramwajowy.

bartoni722
Posty: 12141
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 23 mar 2022, 15:17

Jurand pisze:
22 mar 2022, 19:51
Nordyk110 pisze:
22 mar 2022, 19:37
716 nie straci, a zyska pewnie kilku pasażerów.
Niezbyt wygodna przesiadka ze 197 do 716 i odwrotnie się zrobi, obecne 197 na pełnej trasie bardzo dobrze pracuje i opóżnień zbytnich nie łapie (-(
Wystarczy -6 żeby zachwiał się układ z kursami skróconymi.
Kleszczu pisze:
23 mar 2022, 9:05
716 przez Gierdziejewskiego totalnie mnie nie przekonuje. Zdarza mi się korzystać ze 197, rano od Lazurowej w kierunku Bielan. Tam jest przyzwoite zapełnienie, a ludzie jadą w rejon Redutowej. [/color]
No ale przecież Ci ludzie nie wsiadają na przystankach typu Krańcowa tylko przy P7P do którego dochodzą pieszo bo nie mają innego wyboru...
Piotrek_2274 pisze:
23 mar 2022, 10:55
Z mojej strony, poza mieszaniem niektórymi numerkami dla samego mieszania (czy to 167 zamiast 154 na Bemowie ma sens?)
No tutaj to akurat sensowna zamiana taboru i częstotliwości na odcinku bemowskim więc nie jest to sztuka dla sztuki.
fik pisze:
23 mar 2022, 14:21
171 jako "częsta" dowozówka do metra co 10/15//15, aha.
Tutaj kwestią jest koordynacja ze 177. Przy dwóch liniach z dwóch stron musi tak być.
fik pisze:
23 mar 2022, 14:21
201 co 30 minut w weekendy, aha.
Wbicie się w co drugi kurs 197 co 15. Przypominam że w zasadzie mówimy o Os. Olszyny, Osmańczyka i jednym "szczególe" o którym niżej.
fik pisze:
23 mar 2022, 14:21
Odcięcie 716 od kolei, aha.
Jedyne co wychodzi w zastępstwie za 197, a chyba się zgadzamy że częste 177 i 197 które funkcjonalnie mają podobne role nie mogą współistnieć. Naprawdę tych tłumów przesiadających się na 716 na Włochach nie widać, ale jeśli faktycznie będzie to problem to przeciągnięcie przez Niedźwiadek powinno załatwić sprawę nie wydłużając czasu przejazdu w sposób dramatyczny.
fik pisze:
23 mar 2022, 14:21
177 przez Człuchowską
musi tak pojechać jeśli chcemy jakkolwiek ruszyć 112.

A 109 to tak jak już ktoś wspomniał pewnie wstępniak do reformy mokotowskiej o której było w innym temacie ze dwa miesiące temu (co na Małe Siekierki, itd.)
Ja sobie przejrzałem komentarze i pobieżnie relację na YT i mało tam jest "mięsa" czyli wyłożenia konkretnych relacji które naprawdę mogą zaważyć o ostatecznym kształcie. Dużo jest populizmu (cytat z jakiejś radnej o układaniu 112 pod starsze panie które jadą z siatami na targ żeby zrobić tańsze zakupy - nie mówię że należy socjalne relacje likwidować w ogóle ale nie takie argumenty przy przegubach co 12-15 minut!)
Wygląda na pierwszy rzut oka że ciężko będzie ze 109, 112 i 190 i teraz pytanie jak można na taki płacz o 112 zareagować:
a) zostawić je na obecnej trasie co 10 min. w szczycie i wtedy - sztuczna bo sztuczna - ale koordynacja ze 177 od Człuchowskiej
b) 177 na Chomiczówkę w celu jednoperonowej przesiadki na 112 i relacji z "całym Bemowem" na południe od Lazurowej (padły takie argumenty w dyskusji, całkiem słusznie zresztą odbite przez przedstawicieli ZTM o możliwości jazdy linią 220).
c) 171 na Karolin, tylko wtedy obrywa Lazurowa na północ.

Chciałem jeszcze wspomnieć o obsłudze Deotymy gdzie zostaje już jednokierunkowe 201 i 129 co 30 min. Jednak teraz 149 co 15 i 129 w pół co drugiego kursu robią tam jakąś robotę.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 mar 2022, 15:50

Mam wątpliwości, czy to 177 będzie tak atrakcyjne, jak się wydaje. Wyjazd przy Factory, zawrotka i lewoskręt w Al. Czerwca to temat, który w obu szczytach generuje znaczne opóźnienia. Dowozić P7P i sąsiednie ulice do M2 będzie warto, gdy to M2 będzie bliżej. Dojazd 177 na Bemowo i jazda M2 to czasochłonna wycieczka.
197 lepiej pracowało jak jeździło objazdem przez Lalki. Zahaczanie Lidla i PKP Ursus sprawiało, że w relacjach wewnątrz dzielnicy było jakkolwiek użyteczne. Przez Warszawską jest bez sensu.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ